awaria złącza przewodu powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

swetzee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 15:04
Lokalizacja: Katowice

awaria złącza przewodu powietrza

Post autor: swetzee » pt paź 03, 2008 21:09

Witam Was.

Nie bardzo wiem jak nazwać fachowo ten element widoczny na zdjęciu. Ów przewód (rura) dostarcza powietrze z turbo do silnika (tak mi sie wydaje). Niestety po prawej jego stronie uszkodził się element mocujący(szybkozłączka)Teraz, po wdepnięciu gazu w podłogę, albo przekroczeniu 2500 obrotów, ciśnienie powoduje wypadnięcie przewodu i koniec jazdy :D Podobno najlepszym wyjściem jest zakup nowego przewodu. Czy moglibyście mi powiedzieć jak to się fachowo nazywa i jaki ma numer?

z góry dziękuję

Obrazek



greg

Post autor: greg » pt paź 03, 2008 21:36

po pierwsze jest to rura powietrza doładowującego 1J0 145 840H w cenie ok 160zł ale.. rura ta jest mocowana za pomocą klamra mocująca 1J0 145 769F cena ok 3zł i podejrzewam że ktoś robiąc np rozrząd zapomniał ją założyć - bo skoro rura jest cała i nieuszkodzona to jedynie brak tej klamry może to powodować :bigok:



swetzee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 15:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: swetzee » pt paź 03, 2008 22:19

Ale widzisz... tak jak mówisz jest w niektórych silnikach np w skodzie fabi ATD. W tym ewidentnie nie potrzeba klamry mocującej. Na rurze ewidentnie jest mechanizm zatrzaskowy który sie połamał. W tej wersji nawet nie ma za bardzo jak zamontować tej klamry. Faktycznie trafiles z ta wymiana rozrządu. Wszystko było dobrze do momentu zdjęcia rury i próby ponownego jej założenia (poprzedni właściciel samochodu widać jakoś to zaklinował) mechanicy wkładając rurę spowrotem zwrócili mi na to uwagę i zasugerowali jej wymianę.



greg

Post autor: greg » pt paź 03, 2008 22:22

swetzee pisze:W tym ewidentnie nie potrzeba klamry mocującej.
to w takim razie nie masz silnika AXR :bigok:

[ Dodano: Pią Paź 03, 2008 10:23 pm ]
swetzee pisze:Wszystko było dobrze do momentu zdjęcia rury i próby ponownego jej założenia (
po prostu albo uszkodzili rurę albo zgubili zapinkę
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 22:22 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



swetzee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 15:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: swetzee » pt paź 03, 2008 22:44

Dobrze Greg nie sprzeczam się :grin: Jak uda mi się to naprawić zrobię zdjęcie i zobaczymy jak być powinno.



greg

Post autor: greg » pt paź 03, 2008 22:50

tak wpadłem - na rurze jest numer - wyjmij rurę i odczytaj



swetzee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 15:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: swetzee » pt paź 03, 2008 23:47

oto zdjęcie z numerem. Nadal twierdze że tam nie powinno być złączki :jezor:

Obrazek

[ Dodano: 04 Paź 2008 00:06 ]
greq - zobacz sobie aukcję

http://www.allegro.pl/item445255371_rur ... _seat.html

na tej dolnej widać taki ząbek, to jest ten zatrzask którego ja nie mam bo się wgniótł przez co rura się nie trzyma i wypada przy dużym Ciśnieniu.

Cały ten metalowy element widoczny na zdjęciu wchodzi fizycznie do silnika przez co nie ma możliwości założenia obejmy o której pisałeś



greg

Post autor: greg » sob paź 04, 2008 14:50

to kup tą rurę

[ Dodano: Sob Paź 04, 2008 2:53 pm ]
wracając do tej obejmy o której pisałem - jest tylko na innym wężu (wychodzącym z turbo a nie wchodzącym do kolektora) :blush:
Ostatnio zmieniony sob paź 04, 2008 14:52 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 371 gości