awaria złącza przewodu powietrza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
awaria złącza przewodu powietrza
Witam Was.
Nie bardzo wiem jak nazwać fachowo ten element widoczny na zdjęciu. Ów przewód (rura) dostarcza powietrze z turbo do silnika (tak mi sie wydaje). Niestety po prawej jego stronie uszkodził się element mocujący(szybkozłączka)Teraz, po wdepnięciu gazu w podłogę, albo przekroczeniu 2500 obrotów, ciśnienie powoduje wypadnięcie przewodu i koniec jazdy Podobno najlepszym wyjściem jest zakup nowego przewodu. Czy moglibyście mi powiedzieć jak to się fachowo nazywa i jaki ma numer?
z góry dziękuję
Nie bardzo wiem jak nazwać fachowo ten element widoczny na zdjęciu. Ów przewód (rura) dostarcza powietrze z turbo do silnika (tak mi sie wydaje). Niestety po prawej jego stronie uszkodził się element mocujący(szybkozłączka)Teraz, po wdepnięciu gazu w podłogę, albo przekroczeniu 2500 obrotów, ciśnienie powoduje wypadnięcie przewodu i koniec jazdy Podobno najlepszym wyjściem jest zakup nowego przewodu. Czy moglibyście mi powiedzieć jak to się fachowo nazywa i jaki ma numer?
z góry dziękuję
po pierwsze jest to rura powietrza doładowującego 1J0 145 840H w cenie ok 160zł ale.. rura ta jest mocowana za pomocą klamra mocująca 1J0 145 769F cena ok 3zł i podejrzewam że ktoś robiąc np rozrząd zapomniał ją założyć - bo skoro rura jest cała i nieuszkodzona to jedynie brak tej klamry może to powodować
Ale widzisz... tak jak mówisz jest w niektórych silnikach np w skodzie fabi ATD. W tym ewidentnie nie potrzeba klamry mocującej. Na rurze ewidentnie jest mechanizm zatrzaskowy który sie połamał. W tej wersji nawet nie ma za bardzo jak zamontować tej klamry. Faktycznie trafiles z ta wymiana rozrządu. Wszystko było dobrze do momentu zdjęcia rury i próby ponownego jej założenia (poprzedni właściciel samochodu widać jakoś to zaklinował) mechanicy wkładając rurę spowrotem zwrócili mi na to uwagę i zasugerowali jej wymianę.
to w takim razie nie masz silnika AXRswetzee pisze:W tym ewidentnie nie potrzeba klamry mocującej.
[ Dodano: Pią Paź 03, 2008 10:23 pm ]
po prostu albo uszkodzili rurę albo zgubili zapinkęswetzee pisze:Wszystko było dobrze do momentu zdjęcia rury i próby ponownego jej założenia (
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 22:22 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
oto zdjęcie z numerem. Nadal twierdze że tam nie powinno być złączki
[ Dodano: 04 Paź 2008 00:06 ]
greq - zobacz sobie aukcję
http://www.allegro.pl/item445255371_rur ... _seat.html
na tej dolnej widać taki ząbek, to jest ten zatrzask którego ja nie mam bo się wgniótł przez co rura się nie trzyma i wypada przy dużym Ciśnieniu.
Cały ten metalowy element widoczny na zdjęciu wchodzi fizycznie do silnika przez co nie ma możliwości założenia obejmy o której pisałeś
[ Dodano: 04 Paź 2008 00:06 ]
greq - zobacz sobie aukcję
http://www.allegro.pl/item445255371_rur ... _seat.html
na tej dolnej widać taki ząbek, to jest ten zatrzask którego ja nie mam bo się wgniótł przez co rura się nie trzyma i wypada przy dużym Ciśnieniu.
Cały ten metalowy element widoczny na zdjęciu wchodzi fizycznie do silnika przez co nie ma możliwości założenia obejmy o której pisałeś
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 291 gości