Wszystko o dymieniu z bagnetu i korka wlewu oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Wszystko o dymieniu z bagnetu i korka wlewu oleju
Witam wszystkich.
Chciałem sie dowiedzie wszystkiego o dymieniu z bagnetu i korka wlewu oleju.
Konkretnie chodzi mi o kolor dymku , zapach , szybkośc wydobywania sie przy mocno zużytym silniku oraz czy na zimnym silniku tez dymek bedzie leciał.
Potrzebuje tych info do wymiany oleju.
Chce ocenic co wlac gdyz mam dymienie z bagnetu i korka.
Dym ma kolor prawie bezbarwny.
Wydobywa sie z szybkością kominową(jak w domu) .
Dodam że wymieniałem pierścienie , uszczelniacze ,uszczelkę głowicową.
Auto co dla mnie bardzo dziwne nie bierze oleju - przejechałem jakieś 1500-2000 km i gołym okiem trudno dostrzec ubytek na bagnecie , może byc tylko groszowy.
Chętnie poczytam tematy których nie znalezem i wszelkie linki, możecie to wszystko podawac. Dzieki
Chciałem sie dowiedzie wszystkiego o dymieniu z bagnetu i korka wlewu oleju.
Konkretnie chodzi mi o kolor dymku , zapach , szybkośc wydobywania sie przy mocno zużytym silniku oraz czy na zimnym silniku tez dymek bedzie leciał.
Potrzebuje tych info do wymiany oleju.
Chce ocenic co wlac gdyz mam dymienie z bagnetu i korka.
Dym ma kolor prawie bezbarwny.
Wydobywa sie z szybkością kominową(jak w domu) .
Dodam że wymieniałem pierścienie , uszczelniacze ,uszczelkę głowicową.
Auto co dla mnie bardzo dziwne nie bierze oleju - przejechałem jakieś 1500-2000 km i gołym okiem trudno dostrzec ubytek na bagnecie , może byc tylko groszowy.
Chętnie poczytam tematy których nie znalezem i wszelkie linki, możecie to wszystko podawac. Dzieki
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 15:49 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Zapach morskiej bryzy
Czy głowica miała mały remont?
Czy głowica miała mały remont?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Nie głowica nie była ruszana.grandilodz pisze:Czy głowica miała mały remont?
U mnie zapach bardziej bym powiedział parującego oleju. Ale czy olej paruje?
Dzis robiłem tescik w golfie. Odpaliłem , korek open i prawie nie chlapało nawet z wałka a nie zauwazylem dymku ani jakichs powaznych ruchów powietrza. Potem coraz bardziej sie rozgrzewał i rozgrzewał i dalej było ok , z bagnetu nawet po podłozeniu palca ledwo cos było czuc.
Potem wjechałem do garazu wziałem lampe i otworzyłem korek wlewu oleju i zobaczyłem znów to dymienie , taki goracy dymek bezbarwny lub idacy bardzo delikatnie na metny kolor , auto przy tym było zgaszone. Teraz mam 2 pytania. Czy na rozgrzanym silniku powinny przedmuchy byc wieksze czy na zimnym? Oraz co to jest u mnie ten dymek, czy to rzczeczywscie niewielkie przedmuchy czy cos paruje np. olej. ?
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Taki dymek to nie dymek. Ja w każdym silniku do tej pory to miałem, a zjawisko to jest normalne. Jak podgrzejesz olej w garnku to też paruje. Maź na korku też się robi bo coś paruje. Nie zawracaj sobie tym głowy. Najlepszy sposób na badanie przedmuchów to odkręcić korek i zostawić go. Jak spadnie to przedmuchy są duże, jak nie spadnie to w normie.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Czyściłeś odme?
Przedmuchy raczej poznać według mnie :
-jak konkretnie dmucha z bagnetu
- jak odkręcisz korek i wieje konkretnie
-jak odkręcisz korek i silnik trochę osłabnie
Przedmuchy raczej poznać według mnie :
-jak konkretnie dmucha z bagnetu
- jak odkręcisz korek i wieje konkretnie
-jak odkręcisz korek i silnik trochę osłabnie
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Odkrecenie korka pozostaje autku obojetne. Nie spada z obrotów.
Ok to cos juz wiem. Dodam ze mam zalany olej mineralny. Mam zamiar niedługo zmienic olej na półsyntetyk i mysle czy to nie zabije silnika. Co sadzicie o zmianie z minerała na półsyntetyk?
Ps Odma napewno jest ok.
Dz za podpowiedzi.
Ok to cos juz wiem. Dodam ze mam zalany olej mineralny. Mam zamiar niedługo zmienic olej na półsyntetyk i mysle czy to nie zabije silnika. Co sadzicie o zmianie z minerała na półsyntetyk?
Ps Odma napewno jest ok.
Dz za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 22:00 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
JA zmieniłem u siebie przy przebiegu 235 tysMaćkooo pisze:Co sadzicie o zmianie z minerała na półsyntetyk?
-cichsza praca popychaczy wielka różnica
-oleju nie zaczeło ubywać
-pompa ma lepszą wydajność bo nie jest tak gęsty
-półyntetyk to to samo co minerał tylko ma dodatki uszlachetniające
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Dzisiaj przeprowadziłem ostatni test na przedmuchy. Tym razem na dobrze dogrzanym silniku. I tak po odkreceniu korka wydobywa sie z niego delikatnie szarawy dymek. Podobnie z bagnetu to samo. Po odkreceniu korka i pozostawieniu go odkreconym podskuje on dynamicznie ale nie wyskoczy na zewnatrz. Równiez po zgaszeniu silnika z korka leci sobie ten dymek szarawy ale to jest taka szarośc prawie przezropczysta. Z tego cow iem to spaliny z silnika maja kolor bezbarwny. Wiec czyzby to nie były spaliny?
To tyle co moge napisac. Jakby ktos miał jeszcze jakies wskazówki to prosze o wypowiedz .
Dz wszystkim za rady.
To tyle co moge napisac. Jakby ktos miał jeszcze jakies wskazówki to prosze o wypowiedz .
Dz wszystkim za rady.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
ogólnie objawy o których piszesz jak dla mnie są całkiem normalne, miałem tak w każdym aucie łącznie z tym które posiadam aktualnie. Dymek to nic innego jak wytrącające się cząsteczki wody z oleju które zamieniają się w parę.. a jak wiadomo para raczej nie ma innego koloru jak biały, przeźroczysty, szary.. jak kto woliMaćkooo pisze:Z tego cow iem to spaliny z silnika maja kolor bezbarwny. Wiec czyzby to nie były spaliny?
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Dzisiaj jechalem moim bolidem i jednak niezle sie zbierał na rozgrzanym. Czyli nie ma takiej tragedi z mocą. Dodam że po dzisiejszym tesciku stwierdzam ostatecznie że z bagnetu wydobywa sie dymek którego barwa jest delikatnie pod szarośc a gdy podniose korek to podskakuje jak pokrywka gdy woda mocno wrze. Przy tym chlapie mi z korka olejem ale nie mam osłony pod pokrywa zaworów - czyli wali od wałka rozrządu.
A więc co stwierdzacie na koniec o moim silniczku?
PS dla zainteresowanych mam 2 filmy po 3 sekundy z bagnetem i korkiem wlewu. Tylko poprosze o e-maile bo filmów tutaj nie da sie zamiescic .
A więc co stwierdzacie na koniec o moim silniczku?
PS dla zainteresowanych mam 2 filmy po 3 sekundy z bagnetem i korkiem wlewu. Tylko poprosze o e-maile bo filmów tutaj nie da sie zamiescic .
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 21:20 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Nic nie można stwierdzić. Ciężko wyleczyć murzyna w afryce przez telefon.
Są różne szkoły. Ja należę do ty co twierdz że wymiana pierścieni lub panewek bez szlifu, to tylko ratunek na krótko. Cylindry nigdy nie wycierają się równomiernie zawsze robi się elipsa. Co do twoich przedmuchów to sprawdz kompresie.Co do dymienia to normalne. Zawsze coś sie będzie wydobywało z korka.
Są różne szkoły. Ja należę do ty co twierdz że wymiana pierścieni lub panewek bez szlifu, to tylko ratunek na krótko. Cylindry nigdy nie wycierają się równomiernie zawsze robi się elipsa. Co do twoich przedmuchów to sprawdz kompresie.Co do dymienia to normalne. Zawsze coś sie będzie wydobywało z korka.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
odkopie temat jak zwykle.
więc tak,sprawa dotyczy silnika RV(bliźniak PF)
kupiłem golfa na dawce gratów a że silnik też mocniejszy był to postanowiłem go zostawić do siebie.przypomniało mi się że raz jak odkręciłem korek oleju to dmuchało i silnik spadł z obrotów.i to zaczęło mnie zastanawiać czy silnik jest już zajechany czy jednak jeszcze można nim polatać.
nie zrobiłem nim dużo kilometrów ale z tego co zauważyłem to nie dymił(chodził na gazie)olej jak sprawdzałem to był max i po ok 200km tez.auto szło normalnie nawet się zbierało w porównaniu do 1,6,nie było problemów z odpaleniem,obrotami itp. w sumie może bym nic nie robił ale silnik narazie leży obok auta wiec pomyślałem że jak już coś go boli to lepiej go wyleczyć teraz niż potem znów wyciągać z komory.
ktoś mi kiedyś powiedział że żeby sprawdzić szczelność pierścieni mam odkręcić świece i nalać nafty.jak przez noc nafta zniknie albo ubędzie dość dużo to znaczy że szykuje sie wymiana.prawda to??
więc tak,sprawa dotyczy silnika RV(bliźniak PF)
kupiłem golfa na dawce gratów a że silnik też mocniejszy był to postanowiłem go zostawić do siebie.przypomniało mi się że raz jak odkręciłem korek oleju to dmuchało i silnik spadł z obrotów.i to zaczęło mnie zastanawiać czy silnik jest już zajechany czy jednak jeszcze można nim polatać.
nie zrobiłem nim dużo kilometrów ale z tego co zauważyłem to nie dymił(chodził na gazie)olej jak sprawdzałem to był max i po ok 200km tez.auto szło normalnie nawet się zbierało w porównaniu do 1,6,nie było problemów z odpaleniem,obrotami itp. w sumie może bym nic nie robił ale silnik narazie leży obok auta wiec pomyślałem że jak już coś go boli to lepiej go wyleczyć teraz niż potem znów wyciągać z komory.
ktoś mi kiedyś powiedział że żeby sprawdzić szczelność pierścieni mam odkręcić świece i nalać nafty.jak przez noc nafta zniknie albo ubędzie dość dużo to znaczy że szykuje sie wymiana.prawda to??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości