Wszystko o dymieniu z bagnetu i korka wlewu oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Wszystko o dymieniu z bagnetu i korka wlewu oleju

Post autor: Maćkooo » śr paź 01, 2008 15:48

Witam wszystkich. :D
Chciałem sie dowiedzie wszystkiego o dymieniu z bagnetu i korka wlewu oleju.
Konkretnie chodzi mi o kolor dymku , zapach , szybkośc wydobywania sie przy mocno zużytym silniku oraz czy na zimnym silniku tez dymek bedzie leciał.
Potrzebuje tych info do wymiany oleju.
Chce ocenic co wlac gdyz mam dymienie z bagnetu i korka.
Dym ma kolor prawie bezbarwny.
Wydobywa sie z szybkością kominową(jak w domu) .
Dodam że wymieniałem pierścienie , uszczelniacze ,uszczelkę głowicową.
Auto co dla mnie bardzo dziwne nie bierze oleju - przejechałem jakieś 1500-2000 km i gołym okiem trudno dostrzec ubytek na bagnecie , może byc tylko groszowy.
Chętnie poczytam tematy których nie znalezem i wszelkie linki, możecie to wszystko podawac. Dzieki :D
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 15:49 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr paź 01, 2008 16:03

Zapach morskiej bryzy

Czy głowica miała mały remont?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr paź 01, 2008 21:21

grandilodz pisze:Czy głowica miała mały remont?
Nie głowica nie była ruszana.
U mnie zapach bardziej bym powiedział parującego oleju. Ale czy olej paruje?

Dzis robiłem tescik w golfie. Odpaliłem , korek open i prawie nie chlapało nawet z wałka a nie zauwazylem dymku ani jakichs powaznych ruchów powietrza. Potem coraz bardziej sie rozgrzewał i rozgrzewał i dalej było ok , z bagnetu nawet po podłozeniu palca ledwo cos było czuc.
Potem wjechałem do garazu wziałem lampe i otworzyłem korek wlewu oleju i zobaczyłem znów to dymienie , taki goracy dymek bezbarwny lub idacy bardzo delikatnie na metny kolor , auto przy tym było zgaszone. Teraz mam 2 pytania. Czy na rozgrzanym silniku powinny przedmuchy byc wieksze czy na zimnym? Oraz co to jest u mnie ten dymek, czy to rzczeczywscie niewielkie przedmuchy czy cos paruje np. olej. ?


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr paź 01, 2008 21:36

Taki dymek to nie dymek. Ja w każdym silniku do tej pory to miałem, a zjawisko to jest normalne. Jak podgrzejesz olej w garnku to też paruje. Maź na korku też się robi bo coś paruje. Nie zawracaj sobie tym głowy. Najlepszy sposób na badanie przedmuchów to odkręcić korek i zostawić go. Jak spadnie to przedmuchy są duże, jak nie spadnie to w normie. :helm:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr paź 01, 2008 21:38

Czyściłeś odme?

Przedmuchy raczej poznać według mnie :
-jak konkretnie dmucha z bagnetu
- jak odkręcisz korek i wieje konkretnie
-jak odkręcisz korek i silnik trochę osłabnie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr paź 01, 2008 21:44

Odkrecenie korka pozostaje autku obojetne. Nie spada z obrotów.
Ok to cos juz wiem. Dodam ze mam zalany olej mineralny. Mam zamiar niedługo zmienic olej na półsyntetyk i mysle czy to nie zabije silnika. Co sadzicie o zmianie z minerała na półsyntetyk?
Ps Odma napewno jest ok.
Dz za podpowiedzi. :pub:
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 22:00 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr paź 01, 2008 22:31

a moze zle go docierales i pierscienie uszczelniajace nie odcinaja dobrze komory spalania i cos sie przedostaje do skrzyni korbowej



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr paź 01, 2008 23:10

Maćkooo pisze:Co sadzicie o zmianie z minerała na półsyntetyk?
JA zmieniłem u siebie przy przebiegu 235 tys
-cichsza praca popychaczy wielka różnica
-oleju nie zaczeło ubywać
-pompa ma lepszą wydajność bo nie jest tak gęsty
-półyntetyk to to samo co minerał tylko ma dodatki uszlachetniające


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw paź 02, 2008 22:14

Dzisiaj przeprowadziłem ostatni test na przedmuchy. Tym razem na dobrze dogrzanym silniku. I tak po odkreceniu korka wydobywa sie z niego delikatnie szarawy dymek. Podobnie z bagnetu to samo. Po odkreceniu korka i pozostawieniu go odkreconym podskuje on dynamicznie ale nie wyskoczy na zewnatrz. Równiez po zgaszeniu silnika z korka leci sobie ten dymek szarawy ale to jest taka szarośc prawie przezropczysta. Z tego cow iem to spaliny z silnika maja kolor bezbarwny. Wiec czyzby to nie były spaliny?
To tyle co moge napisac. Jakby ktos miał jeszcze jakies wskazówki to prosze o wypowiedz .
Dz wszystkim za rady. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » czw paź 02, 2008 23:53

Jeśli nie pobiera oleju to nie ma czym sobie głowy zawracać.Odpalaj i heja w drogę :grin:



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt paź 03, 2008 00:28

Maćkooo pisze:Z tego cow iem to spaliny z silnika maja kolor bezbarwny. Wiec czyzby to nie były spaliny?
ogólnie objawy o których piszesz jak dla mnie są całkiem normalne, miałem tak w każdym aucie łącznie z tym które posiadam aktualnie. Dymek to nic innego jak wytrącające się cząsteczki wody z oleju które zamieniają się w parę.. a jak wiadomo para raczej nie ma innego koloru jak biały, przeźroczysty, szary.. jak kto woli :helm:



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt paź 03, 2008 21:16

Dzisiaj jechalem moim bolidem i jednak niezle sie zbierał na rozgrzanym. Czyli nie ma takiej tragedi z mocą. Dodam że po dzisiejszym tesciku stwierdzam ostatecznie że z bagnetu wydobywa sie dymek którego barwa jest delikatnie pod szarośc a gdy podniose korek to podskakuje jak pokrywka gdy woda mocno wrze. Przy tym chlapie mi z korka olejem ale nie mam osłony pod pokrywa zaworów - czyli wali od wałka rozrządu.
A więc co stwierdzacie na koniec o moim silniczku? :D
PS dla zainteresowanych mam 2 filmy po 3 sekundy z bagnetem i korkiem wlewu. Tylko poprosze o e-maile bo filmów tutaj nie da sie zamiescic :panna: .
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 21:20 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

topsped
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr gru 19, 2007 21:04
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: topsped » pt paź 03, 2008 22:15

Nic nie można stwierdzić. Ciężko wyleczyć murzyna w afryce przez telefon.
Są różne szkoły. Ja należę do ty co twierdz że wymiana pierścieni lub panewek bez szlifu, to tylko ratunek na krótko. Cylindry nigdy nie wycierają się równomiernie zawsze robi się elipsa. Co do twoich przedmuchów to sprawdz kompresie.Co do dymienia to normalne. Zawsze coś sie będzie wydobywało z korka.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt lis 20, 2009 12:53

odkopie temat jak zwykle.

więc tak,sprawa dotyczy silnika RV(bliźniak PF)

kupiłem golfa na dawce gratów a że silnik też mocniejszy był to postanowiłem go zostawić do siebie.przypomniało mi się że raz jak odkręciłem korek oleju to dmuchało i silnik spadł z obrotów.i to zaczęło mnie zastanawiać czy silnik jest już zajechany czy jednak jeszcze można nim polatać.

nie zrobiłem nim dużo kilometrów ale z tego co zauważyłem to nie dymił(chodził na gazie)olej jak sprawdzałem to był max i po ok 200km tez.auto szło normalnie nawet się zbierało w porównaniu do 1,6,nie było problemów z odpaleniem,obrotami itp. w sumie może bym nic nie robił ale silnik narazie leży obok auta wiec pomyślałem że jak już coś go boli to lepiej go wyleczyć teraz niż potem znów wyciągać z komory.

ktoś mi kiedyś powiedział że żeby sprawdzić szczelność pierścieni mam odkręcić świece i nalać nafty.jak przez noc nafta zniknie albo ubędzie dość dużo to znaczy że szykuje sie wymiana.prawda to??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości