Po nocy ciężko czasem odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Po nocy ciężko czasem odpala

Post autor: xplo » czw paź 02, 2008 19:15

Witam mam takie pytanie przytrafiło mi się to parę razy. Gdy odpalam auto po nocy albo dłużej, podczas odpalania dziwnie szarpie silnik jakby się dławił i po 3-4 sek zaczyna pracować normalnie. Podczas tego dławienia jeśli się nie mylę są niskie obroty silnika 500 gdzieś. Trwa to bardzo krótko. Moje podejrzenie to Świeca żarowa np jedna słabiej nagrzewa ? Dodam, że to jest czasem nie zawsze ! Po odpaleniu i nagrzaniu silnika odpala normalnie. Czy to nie szkodzi autu takie odpalanie z np słabiej grzejącą świecą jeśli to to ??



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » czw paź 02, 2008 19:20

xplo pisze:Moje podejrzenie to Świeca żarowa
twoje świece żarowe jeszcze nie zaczely grzac,, temperatura musi spasc ponizej 5stopni :chytry:

raczej kąt wtrysku lub dawka rozruchowa paliwa...

podepnij auto pod VAG, i wrzuc screeny :bigok:

PZDR


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » czw paź 02, 2008 19:29

Aha... A jeżeli to coś z tego o czym napisałeś to normalne, że to się dzieje czasem ? Nie zawsze, oraz czy można tak dalej odpalać czy może się coś stać ?



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » czw paź 02, 2008 19:41

jesli to kąt lub dawka to wystarczy dobry mechanik / tuner...
nic sie raczej od tego nie stanie poza tymi objawami...
najpierw pojedz gdzies na VAGA lub jak masz laptopa to kup interfejs i sam zVAGuj :bigok: to nic trudnego


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw paź 02, 2008 19:43

xplo pisze:A jeżeli to coś z tego o czym napisałeś to normalne, że to się dzieje czasem ?
Normalne to nie jest , powinien palić od strzała bez zająknięcia
xplo pisze:czy można tak dalej odpalać czy może się coś stać ?
Stac nić sie nie stanie, ale warto byłoby to sprawdzić i poprawić żeby było gut

Jesli masz mozliwośc u kogoś znajomego podpiąc auto pod VAG to zróbcie logi basic settings kanał 000 oraz 005

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 19:44 ]
O widze bora gdz mnie uprzedził w odpowiedzi :grin:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » czw paź 02, 2008 19:46

Ok wszystko fajnie mam laptopa ale nie mam tego kabelka oraz nie mam tego programu. Pomijając fakt, że nie umiem obsługiwać tego programu.

Laptop ma system vista.


Dodam, że miałem z 2 miechy temu wymieniany czujnik temperatury, na jakiś zamiennik. Ale wtedy odpalał ok bo nie było temperatury w okolicach 10 stopni. Rzeczywiscie chyba zostaje mi podpiąc pod kompa z tego względu, że to się dzieje czasem.

Raz gdy mi tak szarpał tuż po odpaleniu poleciało na niebiesko dymem troche !!
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 19:51 przez xplo, łącznie zmieniany 4 razy.



DanWlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lip 29, 2008 09:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: DanWlo » czw paź 02, 2008 19:51

bora gdz pisze:twoje świece żarowe jeszcze nie zaczely grzac,, temperatura musi spasc ponizej 5stopni :chytry:

mam pytanie do tego co napisałeś czy tak faktycznie jest jak piszesz ze w mk3 tdi nie grzeją się wogole świece gdy temperatura nie spadnie poniżej 5stopni, czyli kontrolka która zapala się na chwilę zaraz po przekręceniu kluczyka oznaczająca grzanie świec zapala się tylko proforma ? proszę o odp bo nie bardzo to rozumiem.


MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]

grego51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sie 30, 2008 15:08
Lokalizacja: lublin

Post autor: grego51 » czw paź 02, 2008 22:41

ludzie mówia ze poniżej 5 stopni zaczynają swiece grzać dopiero tylko nie potrafią mi wytłumaczyć dlaczego jak jaest 20 stopni kontrolka gaśnie po sekundzie a jak jest 10 stopni to po 3 sekundach. Ja mam problem z odpalaniem który tu już głosze niczym wieszcz od kilku tygodni kąt wtrysku dobry dawka paliwa dobra a dalej kiepsko pali. Fuck o co chodzi? :bigok:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 02, 2008 22:46

grego51 pisze:ludzie mówia ze poniżej 5 stopni zaczynają swiece grzać dopiero tylko nie potrafią mi wytłumaczyć dlaczego jak jaest 20 stopni kontrolka gaśnie po sekundzie a jak jest 10 stopni to po 3 sekundach. Ja mam problem z odpalaniem który tu już głosze niczym wieszcz od kilku tygodni kąt wtrysku dobry dawka paliwa dobra a dalej kiepsko pali. Fuck o co chodzi? :bigok:
a podciągnąłęs vagiem dawke startową dla zimnego silnika na maxa??



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » czw paź 02, 2008 23:23

Widzę ktoś z moich okolic Pinkfloyd znasz się dobrze na Golfie IV ? Typu czy byś potrafił wyregulować drzwi i popatrzeć czemu one odstają ale na 100 % ? Bo nie jestem przekonany, że nie da się ich wyregulować. Oraz rozebrać materiał w oparciach fotela, bo coś mi tam w nich skrzypi - przednie fotele. I parę innych dupereli. Na chwilę obecną to tylko pytanie.


Widzę, że masz taki sam silnik jak ja ALH.
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 23:24 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 02, 2008 23:30

xplo pisze:Widzę ktoś z moich okolic Pinkfloyd znasz się dobrze na Golfie IV ? Typu czy byś potrafił wyregulować drzwi i popatrzeć czemu one odstają ale na 100 % ? Bo nie jestem przekonany, że nie da się ich wyregulować. Oraz rozebrać materiał w oparciach fotela, bo coś mi tam w nich skrzypi - przednie fotele. I parę innych dupereli. Na chwilę obecną to tylko pytanie.


Widzę, że masz taki sam silnik jak ja ALH.
Co do rozebrania tapicerki to masz tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68357&start=0

A regulacja drzwi tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=168021



grego51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sie 30, 2008 15:08
Lokalizacja: lublin

Post autor: grego51 » pt paź 03, 2008 10:24

Dawke startowa jeszze zmniejszyłem bo była za duża i wydaje mi sie (ale mogę sie mylić bo zrobiło sie troche cieplej na dworze) że silnik odpala obecnie bez zmian kiepsko bądz ewentualnie minimalnie lepiej.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt paź 03, 2008 11:28

grego51 pisze:Dawke startowa jeszze zmniejszyłem bo była za duża i wydaje mi sie (ale mogę sie mylić bo zrobiło sie troche cieplej na dworze) że silnik odpala obecnie bez zmian kiepsko bądz ewentualnie minimalnie lepiej.
Sprawdz na vagu na zimno jak temp. powietrza jest teraz ok 10 st ja pokazuje czujnik temp. na vagu. Jezeli bedzie podawał 20-30st to może to jego wina. BO jak pokazuje mniejsza temp. to przyspiesza tez kat wtrysku, a jak pokazuje za duza temp. to opóźnia i moze to w tym błąd, bo na ciepło może podawac dobra temp. i kat wtedy bedzie dobry.

[ Dodano: Pią 03 Paź, 2008 ]
A jak bedziesz miał problem i go nie rozwiążesz to mój kolega zrobił moduł co przyspiesza kąt wtrysku na zimnym jak świece nie grzeja i odpala za ząbkiem. Po odpaleniu wszytsko wraca do normy- czyli jest rozłączany
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 11:30 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



grego51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sie 30, 2008 15:08
Lokalizacja: lublin

Post autor: grego51 » pt paź 03, 2008 11:53

PinkFloyd to co mówisz ma sens. Jeden goscio mi to sugerował ale technicznie bełkotał a ja humanistą jestem i nie czaiłem o co mu chodzi. Teraz mi rozjaśniłeś. Pod vaga mi podpinał na ciepłym silniku i wspominał ze na zimnym tez chciałby go zobaczyć.
Dzięki w tym kierunku pójde.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 122 gości