Dziwne wstrząsy przy około 2000 tyś. obrotów i dodawaniu gaz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dziwne wstrząsy przy około 2000 tyś. obrotów i dodawaniu gaz

Post autor: dero » wt wrz 30, 2008 10:57

Witam.
Zauważłem Zauważałem dziwne zachowanie samochodu którego wcześniej nie było, otóż przy około 2000 tyś obrotów na różnych biegach 4-6 (skrzynia 6 biegowa) występując dziwne wstrząsy tak jakby dochodzące z pod maski nie odczuwam wstrząsów na kierownicy, zauważyłem tez ze jak spokojnie pokonuję granice 2000 tys. Np. na biegi 3 i powoli dodaję gazu to nic się nie dzieje. Mam zamiar wyważyć koła . Czy jeszcze coś jest do sprawdzenia.???



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » wt wrz 30, 2008 11:00

a na jałowym pracuje równo ?



dero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: dero » wt wrz 30, 2008 11:03

tak, bez problemów.



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » wt wrz 30, 2008 11:15

wiesz co .... podjedź na diagnostykę VAGiem, sądziłem, że to wina poduchy, ale skoro na jałowym jest ok, to raczej poducha odpada... dwu masówką na razie nie będę też straszył :bajer:
także diagnoza VAG ...
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 11:16 przez Waluch, łącznie zmieniany 1 raz.



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt wrz 30, 2008 12:12

Ja mam coś podobnego, dwumas wymieniałem, te dziwne drgania podczas przyspieszania nie pojawiają się na kierownicy a raczej na całej budzie i dodam że dzieje się to czasami, bo bywa że silnik idzie jak ta lala, spotkałem się z sugestiami, że to przegub wewnętrzny pada, tylko dlaczego mam wrażenie, że jak występują te drgania to jakby silnik był słabszy??? Sprawa dosyć zagadkowa i myślę że warta rozwiązania. Pozdrawiam!



dero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: dero » wt wrz 30, 2008 12:21

Tak wlaśnie drgania są jakby na całym aucie , a co tam vagiem trzeba sprawdzic bo moze podjade do kolegi dzis co ma vaga????



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt wrz 30, 2008 14:08

Nie wiem tak dokładnie ale chyba trzeb się skupić na logach dynamicznych (o numery pytaj bardziej doświadczonych forumowiczów), może coś z wysterowaniem turbo być lub pompą czy nastawnikiem??? Dla mnie to czysta hydrozagadka :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt wrz 30, 2008 15:44

drgania prawdopodobnie pochodzą od koła dwumasowego

nie przyspieszać na wysokich biegach z niskich rpm jak emeryt tylko bujnąć auto dobrze do 3500 rpm - na pewno nie bedzie palił wiecej :)

but w podłogę przy 1600-1800 rpm na 5, 6 biegu nie jest zdrowy dla silnika jak i przeniesienia napędu



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » śr paź 01, 2008 07:22

Nie uprawiam PSJ zapewniam :grin: a dwumasik nowy. Pozdrawiam!



dero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: dero » śr paź 01, 2008 09:46

czyli za bardzo mule, musze popytac jak jezdzic z ta 6 biegowa skrzynia

[ Dodano: Sro Paź 01, 2008 19:26 ]
Witam.
Dziś pojeździłem troche innym sytem jazdy staram sie aby obroty nie spadły ponizej 2000 tyś. a jak juz musze jechac wolniej to nie przyspieszam gwałtownie i nie wystąpiły drgania ,
wyważę jeszcze koła i zobacze co bedzie dalej
Byłem tez na komputeze wskazał 2 błady jeden to bład czujnika oleju drugi to bład jednostki sterowania silnikiem (wg. vag bład występował sporadycznie ) musze sprawdzić te błady szczególnie ten ostatni.
Pozdrawiam.



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » czw paź 02, 2008 09:47

A czy nie masz czasem tak , że Ci kontrolka oleju mignie kilkukrotnie na żółto jak przekręcisz stacyjkę, bo u mnie tak czasem bywa (stan oleju na bagnecie idealny) i wydaje mi się że to może mieć jakieś powiązanie z problemem drgań. Komp dostaje bzika może dostaje informacje, że mały stan oleju bądź zbyt duża temperatura i odwala mu. Jak coś bardziej wyczaisz to koniecznie daj "Zn" :pub:



dero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: dero » czw paź 02, 2008 14:14

Tak moze być że te sprawy sa powiązane na 100% miganie kontrolki oleju to problem z uszkodzeniem lub brakiem kontaktu na czujniku oleju w vag pokazuje sie taki bład jako

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+

oraz w polskiej instrukcji obsługi jest to opisane, jeżeli ci miga kontrolka oleju na żółto to sprawdz czujnik oleju. Umuwiony jestem z mechanikiem jak bedzie mial wolny kanal to podjade i sprawdzi mi ten czujnik g266 prawdopodobnie to czujnik w misce wiec trzeba rozebrac osłonę. Napisze co ustaliłem.
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 14:17 przez dero, łącznie zmieniany 1 raz.



zydek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 16, 2008 08:39
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: zydek » czw paź 16, 2008 10:19

witam serdecznie. ja mam podobny problem z moim golfem IV tdi 90 KM gdy ostro ruszam. na I i II biegu przy obrotach 2000 wpada w dziwne drgania. sprawdzałem poduszki pod silnikiem - mechanik mówi że są ok. Doradzi mi ktos może co to może być???



dero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: dero » sob paź 25, 2008 19:08

czy myślicie ze przyczyna moich roblemow z szarpaniem auta moze być nastawnik
znalazłem takie cos na allegro
http://www.allegro.pl/item464123227_nas ... w_tdi.html



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości