alternator nie ładuje
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
alternator nie ładuje
Witam!
Wczoraj zauważyłem że w moim golfiku coś jest nie tak mianowicie spalił mi się regulator napięcia (ładowanie było od 17-20V zależnie od obrotów )i poprzez za duże ładowanie akumulator miałem do wyrzucenia. Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia, po wymianie alternator nie ładuje wcale. Dzisiaj rano zdemontowałem alternator i zacząłem go sprawdzać i do czego doszedłem :
1. połączenie między szczotkami a pierścieniami na wirniku jest.
2. szczotki się nie zawiesiły.
3. nie umiem zdemontować prostownika od reszty alternatora(odkręciłem 3 śruby M6 i dalej się trzyma prawdopodobnie na tych zaprasowanych końcówkach uzwojeń stojana)
4. do alternatora przychodzą mi 2 kable jeden ok 6mm2 do ładowania akumulatora a drugi ok 1,0mm2 do wzbudzenia.a na alternatorze są możliwe 3 podłączenia B+ to jest szpilka M8 do ładowania akumulatora a potem jest gniazdo z 2 pinami opisanymi W i D+ a niebieski kabelek przychodził na pin D+.
5. napięcie wzbudzenia jest po załączeniu stacyjki.
6. po załączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania akumulatora.
w akcie desperacji alternator zamontowałem w imadle i go podłączyłem tak żeby sprawdzić czy ładuje - podłączyłem - , podałem +12V (wzbudzenie) na pin w gnieździe D+ i przy pomocy wiertarki wprawiłem wirnik w ruch wiertarka ma 2700obr/min po pomiarze na szpilce M8 B+ nie było napięcia ładowania. Ale gdy podałem +12V wzbudzenia na pin w gnieździe opisany W i wprawiłem wirnik w ruch to napięcie ładowania się pojawiło. ale gdy zamontowałem wszystko w aucie i +12V wzbudzenia podałem na pin W to dalej nie ładował.
Proszę pomocy bo mi się skończyły już pomysły co może być.
Wczoraj zauważyłem że w moim golfiku coś jest nie tak mianowicie spalił mi się regulator napięcia (ładowanie było od 17-20V zależnie od obrotów )i poprzez za duże ładowanie akumulator miałem do wyrzucenia. Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia, po wymianie alternator nie ładuje wcale. Dzisiaj rano zdemontowałem alternator i zacząłem go sprawdzać i do czego doszedłem :
1. połączenie między szczotkami a pierścieniami na wirniku jest.
2. szczotki się nie zawiesiły.
3. nie umiem zdemontować prostownika od reszty alternatora(odkręciłem 3 śruby M6 i dalej się trzyma prawdopodobnie na tych zaprasowanych końcówkach uzwojeń stojana)
4. do alternatora przychodzą mi 2 kable jeden ok 6mm2 do ładowania akumulatora a drugi ok 1,0mm2 do wzbudzenia.a na alternatorze są możliwe 3 podłączenia B+ to jest szpilka M8 do ładowania akumulatora a potem jest gniazdo z 2 pinami opisanymi W i D+ a niebieski kabelek przychodził na pin D+.
5. napięcie wzbudzenia jest po załączeniu stacyjki.
6. po załączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania akumulatora.
w akcie desperacji alternator zamontowałem w imadle i go podłączyłem tak żeby sprawdzić czy ładuje - podłączyłem - , podałem +12V (wzbudzenie) na pin w gnieździe D+ i przy pomocy wiertarki wprawiłem wirnik w ruch wiertarka ma 2700obr/min po pomiarze na szpilce M8 B+ nie było napięcia ładowania. Ale gdy podałem +12V wzbudzenia na pin w gnieździe opisany W i wprawiłem wirnik w ruch to napięcie ładowania się pojawiło. ale gdy zamontowałem wszystko w aucie i +12V wzbudzenia podałem na pin W to dalej nie ładował.
Proszę pomocy bo mi się skończyły już pomysły co może być.
dzidek-85
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
zrob tak:
odłącz od alternatora D+
miernik napięcia na akumulator
zapal auto
[altek nie ładuje]
złącz na chwilke + [z akumulatora] do D+ [na alternatorze]
zobacz czy ładuje altek [napięcie powyżej 13v ok 13,8v]
warto lekko przy tym dodac gazu, bo altec za pierwszym razem moze sie nie wzbudzić
najczęstsza awaria to regulator napiecia ze szczotkami, ew spaony altec, ew
jak masz kółko na alternatorze ze sprzegłem, to sprawdź czy sprzęgło ciągnie:
śrubolrętem przytrzymać plastikowe łopatki [przez dziury wentylcyjne] i kręć kółkiem w 1 strone ma trzymać..
[ Dodano: 02 Paź 2008 17:47 ]
a nie miałeś kłopotów z nierówną praca silnika?
tzn że na chwilke obroty spadały/rosły nagle, tak na kilka sek??
odłącz od alternatora D+
miernik napięcia na akumulator
zapal auto
[altek nie ładuje]
złącz na chwilke + [z akumulatora] do D+ [na alternatorze]
zobacz czy ładuje altek [napięcie powyżej 13v ok 13,8v]
warto lekko przy tym dodac gazu, bo altec za pierwszym razem moze sie nie wzbudzić
najczęstsza awaria to regulator napiecia ze szczotkami, ew spaony altec, ew
jak masz kółko na alternatorze ze sprzegłem, to sprawdź czy sprzęgło ciągnie:
śrubolrętem przytrzymać plastikowe łopatki [przez dziury wentylcyjne] i kręć kółkiem w 1 strone ma trzymać..
W jest to wyjscie na obrotomierz używane w dieslachdzidek-85 pisze:+12V wzbudzenia podałem na pin W to dalej nie ładował.
[ Dodano: 02 Paź 2008 17:47 ]
a nie miałeś kłopotów z nierówną praca silnika?
tzn że na chwilke obroty spadały/rosły nagle, tak na kilka sek??
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
benzyna 1.4
oki spróbuje to po przepinać a z nie równą pracą silnika nie miałem problemów.
ma ktoś może schemat instalacji elektr do MK3 z silnikiem 1.4 ABD oraz schemat do alternatora ??
[ Dodano: 27 Paź 2008 16:31 ]
spróbowałem to co pisaliście ale to i tak nie pomogło ale okazało się że nowy regulator napięcia był uszkodzony więc poszedłem do sklepu z reklamacją i mi go wymienili:)
oki spróbuje to po przepinać a z nie równą pracą silnika nie miałem problemów.
ma ktoś może schemat instalacji elektr do MK3 z silnikiem 1.4 ABD oraz schemat do alternatora ??
[ Dodano: 27 Paź 2008 16:31 ]
spróbowałem to co pisaliście ale to i tak nie pomogło ale okazało się że nowy regulator napięcia był uszkodzony więc poszedłem do sklepu z reklamacją i mi go wymienili:)
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 08:33 przez dzidek-85, łącznie zmieniany 1 raz.
dzidek-85
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 263 gości