alternator nie ładuje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

alternator nie ładuje

Post autor: dzidek-85 » czw paź 02, 2008 11:09

Witam!

Wczoraj zauważyłem że w moim golfiku coś jest nie tak mianowicie spalił mi się regulator napięcia (ładowanie było od 17-20V zależnie od obrotów )i poprzez za duże ładowanie akumulator miałem do wyrzucenia. Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia, po wymianie alternator nie ładuje wcale. Dzisiaj rano zdemontowałem alternator i zacząłem go sprawdzać i do czego doszedłem :
1. połączenie między szczotkami a pierścieniami na wirniku jest.
2. szczotki się nie zawiesiły.
3. nie umiem zdemontować prostownika od reszty alternatora(odkręciłem 3 śruby M6 i dalej się trzyma prawdopodobnie na tych zaprasowanych końcówkach uzwojeń stojana)
4. do alternatora przychodzą mi 2 kable jeden ok 6mm2 do ładowania akumulatora a drugi ok 1,0mm2 do wzbudzenia.a na alternatorze są możliwe 3 podłączenia B+ to jest szpilka M8 do ładowania akumulatora a potem jest gniazdo z 2 pinami opisanymi W i D+ a niebieski kabelek przychodził na pin D+.
5. napięcie wzbudzenia jest po załączeniu stacyjki.
6. po załączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania akumulatora.

w akcie desperacji alternator zamontowałem w imadle i go podłączyłem tak żeby sprawdzić czy ładuje - podłączyłem - , podałem +12V (wzbudzenie) na pin w gnieździe D+ i przy pomocy wiertarki wprawiłem wirnik w ruch wiertarka ma 2700obr/min po pomiarze na szpilce M8 B+ nie było napięcia ładowania. Ale gdy podałem +12V wzbudzenia na pin w gnieździe opisany W i wprawiłem wirnik w ruch to napięcie ładowania się pojawiło. ale gdy zamontowałem wszystko w aucie i +12V wzbudzenia podałem na pin W to dalej nie ładował.

Proszę pomocy bo mi się skończyły już pomysły co może być.


dzidek-85

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw paź 02, 2008 11:20

dzidek-85 pisze:po załączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania akumulatora
to moim zdaniem wskazuje na nieprawidłowości w podłączeniu altka, coś się dzieje z instalacją a alternator pewnie jest sprawny



dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

Post autor: dzidek-85 » czw paź 02, 2008 11:27

tylko że wszystko wcześniej było ok nic się nie działo, a alternator jest firmy BOSCH


dzidek-85

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw paź 02, 2008 11:59

posprawdzaj wszystkie kable co odchodzą od altka poczysć je jakąś szczotką drucianą bo może tylko ci zaśniedziały kable



dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

Post autor: dzidek-85 » czw paź 02, 2008 12:17

wszystkie są poczyszczone i nie ma możliwości że nie ma przejścia bądź jest jakiś spadek napięcia


dzidek-85

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 02, 2008 13:50

Diesel? Benzyna? Kontrolka się świeci?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw paź 02, 2008 17:44

zrob tak:
odłącz od alternatora D+
miernik napięcia na akumulator
zapal auto
[altek nie ładuje]
złącz na chwilke + [z akumulatora] do D+ [na alternatorze]
zobacz czy ładuje altek [napięcie powyżej 13v ok 13,8v]
warto lekko przy tym dodac gazu, bo altec za pierwszym razem moze sie nie wzbudzić

najczęstsza awaria to regulator napiecia ze szczotkami, ew spaony altec, ew

jak masz kółko na alternatorze ze sprzegłem, to sprawdź czy sprzęgło ciągnie:
śrubolrętem przytrzymać plastikowe łopatki [przez dziury wentylcyjne] i kręć kółkiem w 1 strone ma trzymać..
dzidek-85 pisze:+12V wzbudzenia podałem na pin W to dalej nie ładował.
W jest to wyjscie na obrotomierz używane w dieslach

[ Dodano: 02 Paź 2008 17:47 ]
a nie miałeś kłopotów z nierówną praca silnika?
tzn że na chwilke obroty spadały/rosły nagle, tak na kilka sek??


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

Post autor: dzidek-85 » pt paź 03, 2008 08:13

benzyna 1.4

oki spróbuje to po przepinać a z nie równą pracą silnika nie miałem problemów.


ma ktoś może schemat instalacji elektr do MK3 z silnikiem 1.4 ABD oraz schemat do alternatora ??

[ Dodano: 27 Paź 2008 16:31 ]
spróbowałem to co pisaliście ale to i tak nie pomogło ale okazało się że nowy regulator napięcia był uszkodzony więc poszedłem do sklepu z reklamacją i mi go wymienili:)
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 08:33 przez dzidek-85, łącznie zmieniany 1 raz.


dzidek-85

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 198 gości