Zbieznosc czy rozbieznosc ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Naznaczony
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 20:22
- Lokalizacja: Siemianowice
Zbieznosc czy rozbieznosc ?
Witam. Musze na oko ustawic przednie kola, i nie wiem czy ma byc tak \-/ czy tak /-\ i jaka dlugosc drazkow ma byc lub wymiar przy mierzenie na kolach z przodu felgi i z tylu, aktualnie to jest tak ze jak sie przekroczy 60 to szumi w budzie a przy zakrecie w prawo przy tej predkosci problem znika(lewe kolo dosc mocno odchylone)
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
na oko to - jest takie przysłowie - chłop w szpitalu umarł. Jedź na ustawienie zbieżności do jakiegoś zakładu diagnostycznego.Naznaczony pisze:Musze na oko ustawic przednie kola
Owszem można w taki sposób ustawić zbieżność samemu, wystarczy tylko mieć rurkę teleskopową, aby dokładnie zmierzyć odległość między felgami od wewnątrz z przodu i z tyłu koła, ustalasz wtedy różnicę w odległości i masz parametr zbieżności - uczyłem się w technikum na praktykach jak w taki sposób sprawdzać zbieżność Kiedyś utawiałem w taki sposób u siebie w maluchu zbieżność
Ale moim zdaniem lepiej jechać do diagnosty.
Pojęcie zbieżności:
Pojęcie to możemy zdefiniować jako różnicę odległości pomiędzy krawędziami obręczy mierzonymi z przodu i z tyłu. Pomiar odbywa się w płaszczyźnie poziomej, która przechodzi przez środki obrotu kół. Zbieżność kół Najczytelniej przedstawia to rys.1. Możemy tu wyróżnić dwa przypadki.
a) A<B (rys.1.)
b) A>B-ten wariant nazywamy rozbieżnością.
Jak widać z rys.1 określenie zbieżności (rozbieżności) może być w [mm] lub w mierze kątowej, przy czym miara kątowa odnosi się do tzw. zbieżności połówkowej. Wartość zbieżności podlega regulacji w każdym samochodzie. W pojazdach z tylnym napędem jest ona zazwyczaj dodatnia, a przy napędzie przedniej osi bliska zeru lub nawet ujemna (rozbieżność). Myślę, że warto przy tej okazji obalić pewien mit powielany często przez niektórych kierowców. Mianowicie zbieżność nie ma nic wspólnego z tzw. ściąganiem samochodu, dlatego że parametr ten dotyczy pary kół a nie tylko jednej strony. Należy jeszcze dodać , że badanie zbieżności winno być przeprowadzane każdorazowo po wymianie któregoś z elementów przedniego zawieszenia. Nie należy również zapominać, że złe ustawienie zbieżności skutkuje szybszym zużywaniem się ogumienia.
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 21:20 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
- Naznaczony
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 20:22
- Lokalizacja: Siemianowice
prezesso, to świetnie ujął, że ma oko... W twoim mk3 powinno być 0 +/- 1 mm, lub 0 +/- 10' (minut) . Jak widzisz tolerancja jest mała. Przy ustawianiu geometrii musisz wziąć pod uwagę także bicie obręczy kół (felg), bo suma bicia obu jest z reguły zdecydowanie większa niż dopuszczalna tolerancja, więc przed pomiarem trzeba znaleźć wypadkową ich bicia i tak ustawić koła aby max bicie było w pionie a wypadkowa bicia w poziomie. Nie wspominając o tym, że przed pomiarem/regulacją zbieżności trzeba najpierw sprawdzić i ew. skorygować pochylenie kół, oraz o tym że zawieszenie przed pomiarami musi być pozbawione naprężeń. Podsumowując , domowym sposobem niewiele zdziałasz, i oby nie było gorzej. Aby domowe sposoby przyniosły jakąś poprawę to przed ich zastosowaniem musiała by być całkowita KATASTROFA.
JaroW
- Naznaczony
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 20:22
- Lokalizacja: Siemianowice
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Naznaczony, przy takich dużych widocznych na oko nieprawidłowościach na pewno nie jest to kwestia samej zbieżności ale i pochylenia, Czyli całej geometrii. Oczywiscie że da się całą geometrię zrobić pod domem jeśli się ma kawałek idealnie płaskiego betonu, jakiś kątomierz, miarkę i pare prostych listew, tylko czy warto? Przeciez to koszty 10 l paliwa, jak sie jeździ to tyle kasy się musi znaleźć na auto.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Naznaczony
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 20:22
- Lokalizacja: Siemianowice
Chyba lepiej wydać te parę złotych na geometrię, niż odstraszać potencjalnych nabywców że auto "krzywo" jeździ co wg nich może świadczyć o konkretnym dzwonie. Pomijam już kwestie bezpieczeństwa.
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 15:15 przez jgbass, łącznie zmieniany 1 raz.
Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]
Tak z doświadczenia powiem, że jak Ci kupujący wsiądzie i zobaczy że auto się jakoś dziwnie prowadzi i trzeba walczyć aby jechało tam gdzie się chce to są trzy rozwiązaniaNaznaczony pisze:no tylko problem w tym ze auto idzie na sprzedaz wiec to sa koszty ktore i tak mi sie nei zwroca
1. Oleje je od razu i pójdzie szukać innego.
2. Powie, że bite bo się źle prowadzi będzie rwał z ceny, albo je wiesz co... patrz pkt. 1
3. Powie, że zawieszenie, amorki itp. w kiepskim stania i zrobi to co w pkt. 2
A jak trafisz przypadkiem na jakiegoś upierdliwego kupca, który kupi to może Cię potem gnębić będzie telefonami, czy wizytami i narzekać.
Jak trafisz na rozsądny warsztat to naprawdę nie są to kosmiczne koszta, a tobie chodzi chyba o to aby się auta pozbyć a nie bujać się z nim w nieskończoność, chyba, że ta geometria to najmniejsza mina jaka tam jest i nawet jak w nią zainwestujesz to przez resztę min i tak będzie Ci trudno auto sprzedać. Sorki, że tak piszę, ale staram się zrozumieć twoją niechęć do inwestowania. Nie wiem jak koledzy, ale ja czasem musiałem trochę dołożyć aby auto dobrze,szybko lub w ogóle sprzedać.
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 15:27 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
- Naznaczony
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 20:22
- Lokalizacja: Siemianowice
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Naznaczony
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 20:22
- Lokalizacja: Siemianowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 181 gości