Jak zrobic staly naped na 4 kola w Syncro
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zrobic staly naped na 4 kola w Syncro
Witam jestem nowy na forum i jezdze mk2 1.8 syncro,z tego co wiem to naped syncro dzial tak ze jak przednie kola zalapia jakis procent poslizgu to dopiero zalacza sie tyl a czy dalo by sie zrobic zebym mial staly naped na 4 kola????
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 20:26 przez Michal89, łącznie zmieniany 1 raz.
ale co ma skrzynia do skrecania tam sa tylko mechanizmy rożnicowe,a nimi sie nie skreca ,a ile moze kosztowac takie przedluzenie walu i reszta przerobek z tym zwiazana??
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 10:17 przez Michal89, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy może trochę więcej precyzji w wypowiedziach. Od razu się przyznam, że dokładnej budowy napędu syncro w VW nie znam ale trochę robię z autami z napędem x4 a nawet x6, i nie ma możliwości jazdy po twardej nawierzchni ze sprzęgniętym na sztywno połączeniem międzyosiowym przód z tyłem. Na zakrętach suma drogi przebytej przez koła osi przedniej i tylnej jest różna i jeżeli nie nastąpi poślizg koła w układzie na sztywno powstają naprężenia, które doprowadzają do jego zniszczenia, nie mówiąc już o oponach. W autach terenowych 4x4 najprostszym rozwiązaniem jest mechanizm różnicowy pomiędzy osiami z możliwością blokady.
Jedyne odstępstwo gdzie napędy osi zdarzają się być sprzęgnięte na sztywno to tylna oś tandem w ciężarówkach. Wszystko tam ma słuszne gabaryty i jakoś to wytrzymuje, no może z wyjątkiem opon.
Michal89, musisz mieć na asfalt coś co będzie spełniało funkcję mechanizmu różnicowego z możliwością blokady międzyosiowej w terenie jak będziesz miał taką potrzebę. Drąż temat na jakimś forum 4x4 albo ogólnie w sieci może VW przewidział jakiś zestaw z taką opcją jak potrzebujesz
Jedyne odstępstwo gdzie napędy osi zdarzają się być sprzęgnięte na sztywno to tylna oś tandem w ciężarówkach. Wszystko tam ma słuszne gabaryty i jakoś to wytrzymuje, no może z wyjątkiem opon.
Michal89, musisz mieć na asfalt coś co będzie spełniało funkcję mechanizmu różnicowego z możliwością blokady międzyosiowej w terenie jak będziesz miał taką potrzebę. Drąż temat na jakimś forum 4x4 albo ogólnie w sieci może VW przewidział jakiś zestaw z taką opcją jak potrzebujesz
JaroW
jest dokladnie tak jak pisze kolega Jarowo najprostrzym sposobem zrobienia napedu sztywniejszym bylo by przerobienie sprzegla wiskotycznego lub zmiana na inne z vr6 syncro moze byc sztywniejsze o ile bedzie pasowac najlepiej bylo by zapytac kogos kto ma wlasnie taki samochod czy mocno sie slizgaja kola przednie jak ostro rusza
Mnie tez denerwowal w moim mk3 syncro uslizg przednich kol wiec zmienilem caly dyfer na haldex-a i ten problem zlikfidowalem teraz auto rusza odrazu z czterech kol niema zadnego uslizgu ale zamontowanie i uruchomienie tego to juz wieksza rzezba
pozdrawiam
Mnie tez denerwowal w moim mk3 syncro uslizg przednich kol wiec zmienilem caly dyfer na haldex-a i ten problem zlikfidowalem teraz auto rusza odrazu z czterech kol niema zadnego uslizgu ale zamontowanie i uruchomienie tego to juz wieksza rzezba
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 14:30 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jarowo ma rację. Dlatego między innymi np. starsze i prostsze samochody terenowe miały napęd np tylko na tylną oś, a przednią dołączało się tylko w terenie - chodziło o to, że napęd był wtedy załączony na sztywno, i w terenie, czy na błocie nie miało to znaczenia - w razie czego koła się ślizgały. Natopiast na asfalt trzeba było to rozłączać.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 246 gości