[MK3] Rowkowane tarcze hamulcowe?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Rowkowane tarcze hamulcowe?
Witajcie!
Od pewnego już czasu noszę się z zamiarem kupna rowkowanych tarcz hamulcowych przednich kół (np. Brembo MAX) i tu rodzą się moje obawy:
1) Czy poza ciekawszym efektem wizualnym, jest faktyczna różnica w hamowaniu?
2) Czy rowkowane tarcze nie skracają żywotności klocków hamulcowych?
Będę wdzięczny za podpowiedzi osób, które same jeżdżą na takich tarczach.. Pozdrawiam
Od pewnego już czasu noszę się z zamiarem kupna rowkowanych tarcz hamulcowych przednich kół (np. Brembo MAX) i tu rodzą się moje obawy:
1) Czy poza ciekawszym efektem wizualnym, jest faktyczna różnica w hamowaniu?
2) Czy rowkowane tarcze nie skracają żywotności klocków hamulcowych?
Będę wdzięczny za podpowiedzi osób, które same jeżdżą na takich tarczach.. Pozdrawiam
Kolarz
Witam
Nacinane tarcze hamulcowe maja jedną podstawową zalete, poprawiaja skuteczność hamulców powodują że mniej się grzeją ale skracają żywotność klocków. Jeździłem na takich tarczach i jeżeli ktos chce aby autko lepiej hamowało to polecam. Jest też minus to znaczy klocki starczaja na jakiej 20tyś km ( a czasami krócej).
Jednak polecam samochód wyposażony w takie tarcze naprawde lepiej hamuje.
Nacinane tarcze hamulcowe maja jedną podstawową zalete, poprawiaja skuteczność hamulców powodują że mniej się grzeją ale skracają żywotność klocków. Jeździłem na takich tarczach i jeżeli ktos chce aby autko lepiej hamowało to polecam. Jest też minus to znaczy klocki starczaja na jakiej 20tyś km ( a czasami krócej).
Jednak polecam samochód wyposażony w takie tarcze naprawde lepiej hamuje.
Pozdrawiam
MYS
MYS
Ja u siebie założyłem ATE Power Disc, rowkowane tarcze oryginalnego producenta układów hamulcowych do MK III. Klocki faktycznie zużywają się szybciej, ale przecież po to są. Co do skuteczności hamulców to w zeszłym roku sprawdziłem hamulce, tylko Citroen Saxo nie dał rady i zaparkował mi na tylnim zderzaku. Reasumując, wydatek jak najbardziej uzasadniony, ja osobiście polecam.
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Tylko jak zrobicie hamulce, dzięki którym autko będzie stawać w miejscu to przy hamowaniu radzę spojrzeć w lusterko bo spotka Was to co mnie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: wt wrz 20, 2005 19:07
- Lokalizacja: gdańsk
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
te pierwsze brembo co podales 09.5570.10
- SEAT TOLEDO 2.0i 16V 1993/11 - 1999/03
- VW CORRADO 2.9 VR6 1991/08 - 1995/12
- VW GOLF III 2.0 GTI 16V, 2.8 VR6 1991/08 - 1997/08
- VW PASSAT (VARIANT) 1.9TDI, 2.8 VR6 1991/06 - 1997/05
- VW VENTO 2.8 VR6 1992/01 - 1995/02
to sa włąsnie do mk3 GTI i sa drozsze niz do 1,6 aee,
najtansze brembo dla kolegi kosztuja od 40 zł do 130 zł za sztuke na przód, wyczynowe racingi to 330 zł za sztuke
zródło www.intercars.com.pl
- SEAT TOLEDO 2.0i 16V 1993/11 - 1999/03
- VW CORRADO 2.9 VR6 1991/08 - 1995/12
- VW GOLF III 2.0 GTI 16V, 2.8 VR6 1991/08 - 1997/08
- VW PASSAT (VARIANT) 1.9TDI, 2.8 VR6 1991/06 - 1997/05
- VW VENTO 2.8 VR6 1992/01 - 1995/02
to sa włąsnie do mk3 GTI i sa drozsze niz do 1,6 aee,
najtansze brembo dla kolegi kosztuja od 40 zł do 130 zł za sztuke na przód, wyczynowe racingi to 330 zł za sztuke
zródło www.intercars.com.pl
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: wt wrz 20, 2005 19:07
- Lokalizacja: gdańsk
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
takie tarcze nie tyle skracają samą drogę hamowania, co zmniejaszają podatność na fading.....za skrócenie drogi najbardziej odpowiadają klocki....to od nich najwięcej zależy.....nawet jak na zwykłą tarczę założysz dobre sportowe klocki (oczywiście nie takie wyczynowe tylko do aut cywilnych) to poczujesz większą poprawę hamowania niż po wymianie samych tarcz na sportowe.....oczywiście najlepsze rozwiązanie to cały komplet sportowy....ale jak masz wybierać sportowe klocki albo tarcze to wybierz klocki
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 44 gości