czy to jest fragment instalacji od wycieraczek?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

czy to jest fragment instalacji od wycieraczek?

Post autor: mattai » ndz wrz 28, 2008 19:48

jak w temacie...

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 23:11 przez mattai, łącznie zmieniany 6 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn wrz 29, 2008 08:33

Nie. Po zdjęciu wygląda,że masz silnik TDI i profil to potwierdza, a to co wskazuje strzałka należy do obwodu sterowania świecami żarowymi, czyli jest to przekaźnik świec żarowych z bezpiecznikiem.


JaroW

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » pn wrz 29, 2008 09:47

No wlasnie ostatnio to chwycilem i zauwazylem ze lekko nadtopiony jest uchwyt +12V dlatego pytam . Dzieki za odpowiedz. Droga taka zabawa?...zima idzie i nie chcialbym zeby nawalilo.

Oczywiscie plusik za pomoc :-)
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 09:54 przez mattai, łącznie zmieniany 1 raz.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn wrz 29, 2008 23:04

mattai pisze:No wlasnie ostatnio to chwycilem i zauwazylem ze lekko nadtopiony jest uchwyt +12V dlatego pytam
Jak tylko lekko nadtopiony to może wystarczy dobrze przeczyścić zaciski i kabeloczka. Zanieczyszczenia powodują zwiększoną rezystancję połączenia a ta przy tych prądach jakie biorą świece powoduje niestety wydzielanie się ciepła i nadtapianie plastiku
Jeśli chodzi o cenę niestety nie znam. Spróbuj zerknąć na Allegro. Może ktoś wystawił. Cena serwisowa może być "mało słuszna", choć czasami są niespodzianki.


JaroW

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » pn wrz 29, 2008 23:08

Ano prawda, tlenki powoduja spore spadki. co do skonale widac po migaczach w maluchu po kilkunastu latach :-).
Tu akurat tragedii nie ma, ale pytam bo nie mierzylem jakie tam prady sie pojawiaja, a z braku czasu wole sprawdzic zanim cos rusze, bo w 10 latku to roznie bywa :-)


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt wrz 30, 2008 00:48

Jarowo pisze:Nie. Po zdjęciu wygląda,że masz silnik TDI i profil to potwierdza, a to co wskazuje strzałka należy do obwodu sterowania świecami żarowymi, czyli jest to przekaźnik świec żarowych z bezpiecznikiem.
To wszystko się zgadza, ale należy zaznaczyć, że są to świece żarowe podgrzewające płyn w układzie chłodzenia silnika, aby szybciej osiągnął on optymalną temp. pracy.
działają, gdy temp. zewnętrzna spadnie poniżej 7 stop. Celciusza aż do momentu, gdy temp. płynu chłodniczego osiągnie 70 stop. Celciusza.

[ Dodano: 30 Wrz 2008 00:52 ]
Bez tego urządzenia auto całkowicie normalnie będzie palić i jeżdzić w zimie. :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt wrz 30, 2008 00:56

Jeśli chodzi o prądy to są na tyle duże, że nie ma za bardzo jest je czym zmierzyć. Zwykła cyfrówka nawet dobra odpada, i na tyle małe, że 50A bezpiecznik je wytrzymuje. Jak się komuś przepali to zakładam 50A z automatu 12/24 od Stara. Myślę ze tak pomiędzy 35A a 45A
mattai pisze:bo w 10 latku to roznie bywa :-)
Tak piszesz jakby auto miało już 10 lat a ono ma dopiero 10 lat :)


JaroW

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » wt wrz 30, 2008 08:08

Jak dobija teoretycznie do 50 A to trzeba szybko zadbac o te styki , zeby sie nie powypalalo do konca.
Co do zimy, to raczej kwestia niecheci dlubania przy takich drobiazgach w warunkach garazowych. Poza tym nie lubie niespodzianek.

Problem w starszych autkach nie polega na jego wieku tylko eksploatacji...poprzednik to i owo zaniedbal :-)
Staram sie to wyprowadzic na poziom uzytkowo bezpieczny.
Faktem jest ze poprzednie autko poszlo jak mialo 25 lat, tylko ze tam nie bylo takich usterek jak tu... po 10 latach.
Swoja droga faktem jest ze wyraznie widac ze auta maja swoj licznik ustawiony na 10 lat...reszta to kwestia zaparcia sie uzytkownika.
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 08:19 przez mattai, łącznie zmieniany 3 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt wrz 30, 2008 11:08

mattai pisze:...reszta to kwestia zaparcia sie uzytkownika.
Dobre :) . Aż żałuję, że nie mogę dać punkcika za to stwierdzenie, ale może jeszcze kiedyś będzie okazja.


JaroW

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » wt wrz 30, 2008 20:59

Ot takie male zyciowe/techniczne motto. Dziekuje :-)
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 21:08 przez mattai, łącznie zmieniany 2 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 337 gości