temperatura w MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
temperatura w MK3
Witam.Mam problem ostatnio z temperaturą silnika w golfie 1.9TD z 92 r.Ostatnio temperatura silnika była w normie 87-89C.Niedawno trzymał 70C,wymieniłem termostat i teraz trzyma mi nie całe 80C.Czy ta temperatura wystarczy czy jest zapowietrzony?Co mam zrobić?
Było tego baaardzo dużo więc polecam opcje szukam.
No ale dodam jeszcze że zdecydowanie coś jest nie tak i wcale nie jest powiedziane że termostat który kupiłeś nie jest walnięty. Posprawdzaj węże do chłodnicy kiedy robią sie cieple tzn kiedy Ci się termostat otwiera. A ile Ci weszło płynu do układu?
No ale dodam jeszcze że zdecydowanie coś jest nie tak i wcale nie jest powiedziane że termostat który kupiłeś nie jest walnięty. Posprawdzaj węże do chłodnicy kiedy robią sie cieple tzn kiedy Ci się termostat otwiera. A ile Ci weszło płynu do układu?
Odpowietrza się sam przy pracy silnika.
Looknij na korek od zbiornika wyrównawczego. Może ni trzymać ciśnienia w układzie chłodzenia i zdarza się niedogrzanie z tego powodu. Koszt 10-15 zł zamiennik.
A w ogóle zrobiło się chłodniej, i jeżeli problem pojawia się przy jeździe na IV-V biegu z niską prędkościa obrotową silnika (2-2,5 tys. obr/min), to czasem trzeba się z tym pogodzić. Np. mój 1.8 w benzynie potrafi zejść do 70 stopni, wszystko sprawne, ogrzewanie wyłączone, ale fakt, zdarza mu się to przy co najmniej -10 stopniach temp. zewnętrznej. Tak jest ustrojstwo skonstruoawane, że część gorącego płynu mimo zamkniętego termostatu i tak miesza się z zimnym w chłodnicy. Cóż, płyn nie chce "skręcać" na wylocie z głowicy do przewodu obejściowego.
Looknij na korek od zbiornika wyrównawczego. Może ni trzymać ciśnienia w układzie chłodzenia i zdarza się niedogrzanie z tego powodu. Koszt 10-15 zł zamiennik.
A w ogóle zrobiło się chłodniej, i jeżeli problem pojawia się przy jeździe na IV-V biegu z niską prędkościa obrotową silnika (2-2,5 tys. obr/min), to czasem trzeba się z tym pogodzić. Np. mój 1.8 w benzynie potrafi zejść do 70 stopni, wszystko sprawne, ogrzewanie wyłączone, ale fakt, zdarza mu się to przy co najmniej -10 stopniach temp. zewnętrznej. Tak jest ustrojstwo skonstruoawane, że część gorącego płynu mimo zamkniętego termostatu i tak miesza się z zimnym w chłodnicy. Cóż, płyn nie chce "skręcać" na wylocie z głowicy do przewodu obejściowego.
A jak postoisz w korku to do ilu Ci podskakuje i czy włacza się wentylator? Najlepiej to włacz silnik na postoju i czekaj aż się wreszcie termostat się otworzy - musi bo inaczej to temp. byłaby kosmicznalester182 pisze:dolna rura jest cały czas zimna jak ma te nie całe 80C.tzn że termostat nie otwiera.Za to górna rura jest gorąca.
Tak na marginesie to na jakich dystansach jeździsz?
Masz bardzo dobrą temperaturę i nie szukaj szczęścia oraz zbędnych wydatków. Masz termostat 82C i taka temperaturkę ci trzyma. To jest własnie idealna temperatura silnika 1.9TD. Co więcej żeby dojść do 90C to musiałbyś postać w korku pewnie z 15 minut. OBY tak dalej. Pamiętaj że disesle wcale nie lubią wysokich temperatur.
Hehe a to dobre! Diesle nie lubia wysokich temperatur:)jantar pisze:Masz bardzo dobrą temperaturę i nie szukaj szczęścia oraz zbędnych wydatków. Masz termostat 82C i taka temperaturkę ci trzyma. To jest własnie idealna temperatura silnika 1.9TD. Co więcej żeby dojść do 90C to musiałbyś postać w korku pewnie z 15 minut. OBY tak dalej. Pamiętaj że disesle wcale nie lubią wysokich temperatur.
Poza tym troche sie naczytalem tu o tym jaka kto ma temp i nie rozumiem twierdzen ze np stoje w korku to sie podnosi jade to spada jade wolno to sie lekko podnosi przyspieszam to znowu spada itd.Co to jest?Jak jest wszystko ok z ukladem chlodzenia to nie ma prawa tak byc!Korek nie korek zima lato jade wolno czy szybko temp ma byc zawsze taka sama (jak wszystko jest ok z ukladem no i oczywiscie jak silnik osiagnie temp robocza)
Pozdrawiam!
Rozumiem, że poza samymi wskazaniami temp. w kokpicie nic to innego nie dało? (np. cudowny spadek zużycia paliwa )el golfo pisze:Miałem uszkodzony termostat temp.nie mogła przekroczyć 70 st.i kupiłem nowy na 82 st.i trzyma mi temp.jak u ciebie,daj sobie spokój.Mimo że to nie wielki wydatek to zbędny.
brawoel golfo pisze:Miałem uszkodzony termostat temp.nie mogła przekroczyć 70 st.i kupiłem nowy na 82 st.i trzyma mi temp.jak u ciebie,daj sobie spokój.Mimo że to nie wielki wydatek to zbędny.
proponuje tez olej wymieniac raz na 30kkm, przeciez to tez zbedny wydatek, Oil servis o ile masz mozna skasowac zeby nie denerwowalo,to po co sobie tym glowe zawracac powodzenia zycze...
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
Jeśli twoje auto łapie temperature ok.80st to masz jak w banku że nie zmniejszysz spalania,mam 1,9 TD i napisałem że też mam podobną temperature,i 16' felgi,a spalanie zawsze na poziomie 6/100km.Wymień termostat na temp.87 st.a po pewnym czasie napisz ile zaoszczedziłeś. PozdrawiamkrzychGTD pisze:Rozumiem, że poza samymi wskazaniami temp. w kokpicie nic to innego nie dało? (np. cudowny spadek zużycia paliwa )el golfo pisze:Miałem uszkodzony termostat temp.nie mogła przekroczyć 70 st.i kupiłem nowy na 82 st.i trzyma mi temp.jak u ciebie,daj sobie spokój.Mimo że to nie wielki wydatek to zbędny.
...wiesz, ale mi właśnie chodzi o to, że jeżeli wymiana termostatu nie da mi nic poza prawidłowo ułożoną wskazówką na liczniku, to taka wymiana nie jest mi potrzebna...el golfo pisze:Wymień termostat na temp.87 st.a po pewnym czasie napisz ile zaoszczedziłeś
...no ale jeśli by coś dawało(?) to inna sparawa...
Gdyby było inaczej,napewno sam bym go wymienił,ponieważ kto chce aby jego auto więcej żłopało niż zazwyczaj,ale sprawdziłem to wiele razy,że przy tej temp.tj.80 st.nie zauważyłem nawet najmniejszego wzrostu zużycia.Założyłem termo.na 80 st.ponieważ jeżdziłem wcześniej do Włoch,a tam Alpy,więc sie grzał,po zmianie było lepiej,wentylator włączał sie po przejechaniu znacznie dłuższych odcinków górskich.krzychGTD pisze:...wiesz, ale mi właśnie chodzi o to, że jeżeli wymiana termostatu nie da mi nic poza prawidłowo ułożoną wskazówką na liczniku, to taka wymiana nie jest mi potrzebna...el golfo pisze:Wymień termostat na temp.87 st.a po pewnym czasie napisz ile zaoszczedziłeś
...no ale jeśli by coś dawało(?) to inna sparawa...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 287 gości