Nie wlacza sie ssanie w RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 17:27
- Lokalizacja: Meszna
Nie wlacza sie ssanie w RP
witam mam pytanie co moze byc przyczyna nie wlaczania sie ssania w silniku 1.8RP? czujnik normalnie pokazuje temp wody. pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 23:23 przez mateo mkII, łącznie zmieniany 1 raz.
mateo
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Tak, np 1,8 RP, ba nawet mechaniczne wtryski bez elektroniki go nie miały. Uważam że nie należy mieszać pojęć, bo urządzenie rozruchowe potocznie nazywane ssaniem w silnikach gaźnikowych to nie to samo co układy odpowiedzialne za to samo we wtryskach, czyli zwiększające ilości wtryskiwanego paliwa. Na tym forum spotkałem się już z nieporozumieniami przez takie nieścisłości i uogólnienia.lukasfenix pisze:A znasz benzynowca który nie ma ssania?
[ Dodano: 25 Wrz 2008 23:32 ]
W RP wielkość dawki ustalana jest na podstawie temp. cieczy chłodzącej i zasysanego powietrza, kata otwarcia przepustnicy. itd .To nie takie proste jak automat ssania z bimetalem jak w starych VW
JaroW
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
A ja uważam że zbędne wymądrzanie nie prowadzi do niczego konstruktywnego. Dobrze wiem jak to działa w gaźnikowcach, a jak w silnikach na wtrysku, jednak spełnia to jedną funkcję- większa dawka paliwa po rozruchu. Skoro w obu przypadkach sprowadza się to do jednego, po co komplikować na sile. W RPku, na podstawie sygnałów z czujników temperatury wody i powietrza sterownik silnika zwiększa ilość podawanego paliwa, podwyższa obroty, opóźnia zapłon-to nazwyamy potocznie ssaniem.
Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2008 00:44 przez lukasfenix, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgadzam się z tobą w 100% .Weźmy więc byka za rogi i dorzućmy coś co pomożemateo mkII. Zakładam, że są trudności przy uruchomieniu silnika i gazu nie ma bo w profilu także nic o nim nie pisze.lukasfenix pisze:A ja uważam że zbędne wymądrzanie nie prowadzi do niczego konstruktywnego.
mateo mkII, Jak możesz opisz dokładniej problem. Jak się odrobię to spróbuje coś sensownego napisać, a póki co, to co napisałpapaj, ma sens bo samo zwiększenie ilości wtryskiwanego paliwa bez większego otwarcia przepustnicy przy rozruchu czasem może być kłopotliwe i przynosić odwrotny skutek.
[ Dodano: 26 Wrz 2008 19:23 ]
mateo mkII, jeżeli dalej potrzebujesz wsparcia to mogę coś podrzucić. Ja na początek zacząłbym od sprawdzenia czy nie masz zapisanych błędów. Nie ma u Ciebie OBD, ale można diodą. Jak tam nic nie będzie to można spróbować sprawdzić czujniki temp. cieczy (ten niebieski, o którym pisał gailbraith, zasysanego powietrza i całą resztę przy użyciu miernika. Jak nie masz danych kontrolnych lub nie znajdziesz ich na forum to mogę podrzuć.
JaroW
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 17:27
- Lokalizacja: Meszna
Jak pisałem podrzucam dane czujników temperatury cieczy i powietrza, oraz położenia przepustnicy i zamknięcia przepustnicy. Numery pinów są na wtyczkach, ale jakby co to znajdę rysunki.
To masz jeszcze o kodach błędów. Niestety po angielsku, ale to prosty tekst więc myślę że dasz radę.
Jakby ktoś miał pomysł co by się jeszcze przydało to niech to dorzuci lub napisze co.
[ Dodano: 27 Wrz 2008 09:45 ]
Jeszcze jedno te cytaty pochodzą z AD 2004, która niestety nie jest wolna od błędów (sam uwaliłem diodę w wieloprzekaźniku Fiata bo im się + i - w opisie sprawdzania pomyliły), więc jak będą zastrzeżenia to proszę pisać
Piszę te słowa ponieważ nie miałem okazji wywoływać błędów w VW drutem. Zawsze przy użyciu Vaga i fejsa, ot taki pech. Wywoływanie błędów drutem w Oplu, lub Polonezie to inna sprawa i temat przerobiony nie raz
To masz jeszcze o kodach błędów. Niestety po angielsku, ale to prosty tekst więc myślę że dasz radę.
Jakby ktoś miał pomysł co by się jeszcze przydało to niech to dorzuci lub napisze co.
[ Dodano: 27 Wrz 2008 09:45 ]
Jeszcze jedno te cytaty pochodzą z AD 2004, która niestety nie jest wolna od błędów (sam uwaliłem diodę w wieloprzekaźniku Fiata bo im się + i - w opisie sprawdzania pomyliły), więc jak będą zastrzeżenia to proszę pisać
Piszę te słowa ponieważ nie miałem okazji wywoływać błędów w VW drutem. Zawsze przy użyciu Vaga i fejsa, ot taki pech. Wywoływanie błędów drutem w Oplu, lub Polonezie to inna sprawa i temat przerobiony nie raz
JaroW
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 17:27
- Lokalizacja: Meszna
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pt wrz 26, 2008 19:36
- Lokalizacja: p-sl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 257 gości