[MK3 1Z] Wynik VAG-COM błąd 1237 zawór odcięcia...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 1Z] Wynik VAG-COM błąd 1237 zawór odcięcia...
Wczesniej ośmieliłem sie Was drodzy PRZYJACIELE poprosić o rade dotyczącą mrugania kontrolki świec żarowych (check). Problem polegał na jednym skoku obrotów przy odpaleniu na rozgrzanym motorze tzn. kolo 60 stopni a następnie po jakiejś minucie wywalalo błąd poprzez pulsowanie równomierne kontrolki od świec. Doradziliście: Zrób test i tak zrobiłem. Poza kilkoma małoznaczącymi błędami które defakto dało sie usunąć bez powrotnie zostawał jeden.... Właśnie 1237 - zawór odcięcia dopływu paliwa. Najlepsze jest w tym wszystkim to ze podczas rozruchu przy temperaturze mniejszej niż (koło) 60 stopni wszytsko jest dobrze obroty nie skaczą wcale i mało tego VAC- COM nie wywala tego błędu. Zauwazylem ze podczas jazdy po odpaleniu na rozgrzanym motorze (jazda z pulsującą kontrolką świec) w autku dimatralnie spada moc co da się zauważyć "gołym okiem". Pomóżcie najdroźsi... Napiszcie mi gdzie mam szukać tego zaworu a może znacie kogoś w okolicy Łodzi kto jest doktorkiem od TDI i mi pomoże. Dowiedzialem sie ze zepsuty zawór n109 objawia się spakiem mocy i brakiem możliwości odpalenia motoru co u mnie się sprawdza tylko opcja pierwsza ale nie ma nic na temat jednokrotnego skoku obrotów przy odpaleniu... Wiem jeszcze że podczas badania przez Vag zaworu n109 auto powqinno zgasnąć - to znaczy że zawór jest DOBRY u mnie podczas badania auto nie gasło.
POMÓŻCIE BRACIA TDI!!!!!!
POMÓŻCIE BRACIA TDI!!!!!!
Ostatnio zmieniony pn gru 11, 2006 13:18 przez szczalqa, łącznie zmieniany 1 raz.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
N109 jest umieszczony w pompie wtryskowej (szukaj go w okolicy rurek ciśnieniowych idących do wtryskiwaczy) wychodzi z zaworka jeden (pojedynczy ) kabel na którym po przekręceniu zaplonu musi pojawić się +12V - w innym przypadku nie zapalisz silnika
sprawdź czy kabel nie ma zaśniedzialego "oczka" które jest przykręcone do elektrozaworka - wyczyść je i posmaruj wazeliną techniczną ...
ale moim zdaniem u ciebie problem jest z paliwem a nie elektrozaworkiem - często wyskakują błędy elektrozaworka stop i przestawiacza kąta wtrysku - kiedy w paliwie jest woda - doatankuj paliwa - możesz dolać trochę depresatora do baq ... problem powinien ustąpić (jeśli to nie zaśniedziały kabel)
sprawdź czy kabel nie ma zaśniedzialego "oczka" które jest przykręcone do elektrozaworka - wyczyść je i posmaruj wazeliną techniczną ...
ale moim zdaniem u ciebie problem jest z paliwem a nie elektrozaworkiem - często wyskakują błędy elektrozaworka stop i przestawiacza kąta wtrysku - kiedy w paliwie jest woda - doatankuj paliwa - możesz dolać trochę depresatora do baq ... problem powinien ustąpić (jeśli to nie zaśniedziały kabel)
Od paliwa to byc nie moze bo jak napisalem na zimnym motorze jest wszystko ok a poza tym wlałem prawie do pełna BP ULTIMATE DIESEL a w to troche wątpie zeby tam byla woda choc nie jest to oczywiścier uniknione. Ide odkręcić ten zawór przeczyszcze i zobaczymy. Jak narazie dziekuje za wskazówki
PS. Ma ktos moze nr kom do UYSY z Łodzi???
PS. Ma ktos moze nr kom do UYSY z Łodzi???
troszke pomerdal Ci sie zawor n109 z przekaznikiem 109 i paroma innymi rzeczamiszczalqa pisze:Dowiedzialem sie ze zepsuty zawór n109 objawia się spakiem mocy i brakiem możliwości odpalenia motoru co u mnie się sprawdza tylko opcja pierwsza ale nie ma nic na temat jednokrotnego skoku obrotów przy odpaleniu... Wiem jeszcze że podczas badania przez Vag zaworu n109 auto powqinno zgasnąć - to znaczy że zawór jest DOBRY u mnie podczas badania auto nie gasło.
Zawór N109 odpowaiada głównie za gaszenie silnika - z uwalonym zaworem przy gaszeniu troche zatelepie silnikiem - ze sprawnym mniej.
Ponad rok jezdzilem z niesprawnym - z reszta kszt niezbyt uzy i mozna spokojnie wymienic - nie zaszkodzi ale tez na powyzsze dolegliwosci nie pomoze.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
no widzisz, czyli zabrudzony zawor n 109 tak jak Ci pisalalem
nie lepiej bylo tak odrazu hehe
Corvax jednak jak widac to brudny n109
(moze by tak pukcik)
nie lepiej bylo tak odrazu hehe
Corvax jednak jak widac to brudny n109
(moze by tak pukcik)
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Witam wszystkich. Koledzy mój problem wygląda tak że auto odpala czy zimny czy ciepły. Wcześniej było tak że po minucie pracy gasło. Podczas jazdy również zgasł i nie mogłem odpalić. Przy włączaniu zapłonu nie zapalała sie kontrolka świec. Po odczekaniu ok. minuty auto odpalało i juz nic sie nie działo. Wyczytałem na forum że kostka stacyjki. Wymieniłem. Miałem spokój przez ok. 2 tyg. I problem sie pojawił na nowo. Te same objawy z tym że dzisiaj gdy jechałem do pracy zrobił to dwa razy. Zgasł po chwili zapalił kilka kilometrów i znów zgasł. Zapalił i juz bez problemów. Co może być. N109? Czytałem o jakiś zimnych lutach. Nakierujcie mnie proszę.
Wasylek
Gucio1z skoro chcesz by Cię nakierować to poczytaj moje posty w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186556
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186556
to właśnie brak jej zaświecenia podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon informuje, że elektrozawór N109 na pompie nie dostaje napięcia i wtedy silnika nie uruchomisz, jeśli w takim przypadku palą się inne kontrolki a ta od świec żarowych nie to wyklucza to winę kostki stacyjki a wskazuje na przerwę w zasilaniu N109, przekaźnika 109 lub gdzieś przerwę na kablach.Gucio1z pisze: A ta kontrolka świec może mieć coś z tym wspólnego?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości