Wlot powietrza...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wilk
wilk.vwgolf.pl
wilk.vwgolf.pl
Posty: 1451
Rejestracja: pt lip 29, 2005 13:13
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: wilk » pn lis 14, 2005 09:32

Hmm... Teraz to już sam nie wiem co o tym myśleć... :kac:
Jeden mechanik mówi, że to coś da, drugi, że nie... i bądź tu człowieku mądry hehe :panna:


[b][size=134][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21804&postdays=0&postorder=asc&start=0]MK II GTD Special by wilk - sprzedany[/url][/size][/b]


Awatar użytkownika
wilk
wilk.vwgolf.pl
wilk.vwgolf.pl
Posty: 1451
Rejestracja: pt lip 29, 2005 13:13
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: wilk » pn lis 14, 2005 13:48

malolat pisze:wytnij i zobacz czy bylo warto
hehe, taaa... Najlepsze rozwiązanie :helm:


[b][size=134][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21804&postdays=0&postorder=asc&start=0]MK II GTD Special by wilk - sprzedany[/url][/size][/b]

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn lis 14, 2005 14:43

wilkZWS pisze:Jeden mechanik mówi, że to coś da, drugi, że nie... i bądź tu człowieku mądry hehe
Dac to da napewno. A czy zauwazysz roznice to inna sprawa



Awatar użytkownika
wilk
wilk.vwgolf.pl
wilk.vwgolf.pl
Posty: 1451
Rejestracja: pt lip 29, 2005 13:13
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: wilk » pn lis 14, 2005 16:23

olozwirski pisze:Dac to da napewno.
Ale co da? :D Lepiej będzie sie na obroty wkręcał czy co?
Kiedyś na tvn turbo gostek omawiał jakąś modyfikacje... Chyba dodanie turbiny i intercoolera do silnika benzynowego i mówił, że prawidłowym dopełnieniem montażu intercoolera powinien być wlot powietrza na masce ale właściciel z powodów estetycznych sie nie zgodził :helm:


[b][size=134][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21804&postdays=0&postorder=asc&start=0]MK II GTD Special by wilk - sprzedany[/url][/size][/b]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lis 14, 2005 16:33

okoG60 pisze:
i tak ci nic to nieda chyba poprawi ci sie samopoczucie
wywalisz kase na wlocik a mozna bylo w co innego zainwestowac
załozcie sobie gasnice schladzajace Ic jezor
szkoda babrania sie
a na jakiej podstawie sądzisz że nic nie da?

a czego sie spodziewasz ze diesel zejdzie na 10s do 100 jak mu zamontujesz wlot :chytry:

jedynie to bedzie lepsza miesznaka sie spalac w cylindrach(moze)a nic mocy to nieda
bo przeciez to nie jest ingerenja w silniki i podnoszenie mocy tylko kosmetyka

wyciagnij atrape poskladaj z jakiegos plastiku prowizoryczny wlot podepnij do Ic i zobacz czy cos dalo
a akumulator mozesz wyciagnac jak odpalisz
przeciez niejest potrzebny dieslowi do jezdzenia na chwile zeby sprawdzic czy cos dalo mozna wyciagnac



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn lis 14, 2005 19:20

Krzylu - wiesz co nawet Cie lubie, ale twoje ostatnie wypowiedzi są nie na miejscu!! Chodzi mi tu przede wszystkim o krytyczne odnoszenie się do pomysłu wlotu by okoG60. Niniejszym chciałbym Ci uświadomic iż podnosząc temperature powietrza dolotowego w G60 o 2*C pogarsza to osiągi auta o jakieś 6-7KM. Jezeli nie wierzysz to zapytaj GTO - sami widzieliśmy co G60'tka na hamowni pokazała. Ta sama sytuacja miała miejsce u Chojnackiego w trakcie hamowania G60 - cieplejsze powietrze dolotowe i strata KM. Jezeli zastanawiasz się dlaczego tak jest to podpowiem iż zimniejsze powietrze zawiera w 1dm3 wiecej tlenu niz powietrze cieplejsze od niego nawet o 1*C. Wiecej tlenu to lepsze spalanie się mieszanki w cylindrach i wieksza moc. Dlatego tez nie wmówisz mi że zwiększając przepływ powietrza przez IC, nie skutkuje to w obniżeniu temp. powietrza dolotowego, a tym samym zwiekszenia ilości tlenu (powietrze "gęstnieje").

Jeżeli posiadasz udowodnić prawdziwość Twojwj tezy to prosze bardzo.

PS. W TD jest podobnie no chyba, że udowodnisz że tak niejest.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lis 14, 2005 20:10

zwaz ze to G60 miezyliscie a nie TD
jedyne co sie poprawi w dieslu to zuzycie paliwa
przerabialem temat TD juz sporo razy
np w T3 tez szukalismy miejsca pod Ic wlasnie pod taki silnik jaki ma WilkZws 80Ps SB
poczatkowo był w miejscu gdzie był nico slaby przeplyw powietrza
pozniej umiejscowiony zostal tam gdzie jest łapanie powietrza po bokach(pierwotnie siedzal tam boxer)sprawdzalismy czy dobrze wieje tam i daje ostro przez te nawiewy a jednyna rzecza co zostala zuwazona przez lepsze chlodzenie Ic to zuzycie paliwa sie zmniejszylo bo tak jak sam napisales lepiej sie spala mieszanka i nic poza tym
naserio temat TD jest tak samo zwalowany u mnie jak u ciebie G60
a mowa jest o TD wiec pisze co zaobserwowalem
p.s Tez Cie Lubie :grin:



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn lis 14, 2005 20:12

wilkZWS pisze: Ale co da? Very Happy Lepiej będzie sie na obroty wkręcał czy co?
Apsik chyba ci to jasno naswietlil. Tyle ze moim zdaniem robienie tego w twoim golfie niewiele da...



Awatar użytkownika
wilk
wilk.vwgolf.pl
wilk.vwgolf.pl
Posty: 1451
Rejestracja: pt lip 29, 2005 13:13
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: wilk » pn lis 14, 2005 21:37

olozwirski pisze:Tyle ze moim zdaniem robienie tego w twoim golfie niewiele da...
No też tak sądzę, więc daje sobie z tym spokuj :>


[b][size=134][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21804&postdays=0&postorder=asc&start=0]MK II GTD Special by wilk - sprzedany[/url][/size][/b]

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pn lis 14, 2005 22:18

Krzylu pisze:a czego sie spodziewasz ze diesel zejdzie na 10s do 100 jak mu zamontujesz wlot chytry

jedynie to bedzie lepsza miesznaka sie spalac w cylindrach(moze)a nic mocy to nieda
bo przeciez to nie jest ingerenja w silniki i podnoszenie mocy tylko kosmetyka

wyciagnij atrape poskladaj z jakiegos plastiku prowizoryczny wlot podepnij do Ic i zobacz czy cos dalo
a akumulator mozesz wyciagnac jak odpalisz
przeciez niejest potrzebny dieslowi do jezdzenia na chwile zeby sprawdzic czy cos dalo mozna wyciagnac

poczytaj sobie co za głupoty piszesz. im chłodniejsze powietrze tym wiecej tlenu.(fizyka się kłania) a im wiecej tlenu to tym lepsze i dokładniejsze spalanie w komorze spalania a co za tym idzie wieksza energia która wprawia tłok w ruch. na tym forum kilku ma udokumentowane jakie są osiagi przy różnych temp otoczenia. a jak wiadomo temp powietrza w silnikach doładowanych jest bardzo wysoka i dlatego stosuje sie intercoolery. a im wiecej powietrza przepływa przez intercooler to tym bardziej schładza powietrze do temp otoczenia.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn lis 14, 2005 22:51

Jak już chcesz koniecznie cos robić to lepiej pokombinować coś z przeniesieniem intercoolera przed chłodnicę. Ale seryjny nie wiem czy się tam zmieści, wiem, że ludzie wciskają jakoś za atrapę nieorginalny ic jest sporo szerszy i nizszy.Samo nakierowanie zimnego powietrza przyrostu mocu nie da Ci zadnego tyle tylko, ze po paru ostrych startach auto nie spuchnie i nie straci mocy. Fakt faktem, ze seryjny ic w gtd jest w kiepskim miejscu, ale nie ma tragedii, dobrze, ze wogole jest. Jak chcesz wiecej mocy to użyj opcji szukaj i poczytaj o zwiekszaniu cisnienia i dawki - efekt bedzie zadowalajacy. Poza tym moim zdaniem golf z wlotem na masce wyglada nieco syfnie :jezor:



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lis 15, 2005 02:18

no i oto odpowiedz ktora wyjasnia wszystko :green_fuck:
czy ty kolego okog60 nie mozesz tego zrozumiec ze niema w tym temacie do czynienia z G60 tylko z dieselkiem ktory ma 80Ps
u was moze te roznice 1st C beda odczuwalne :panna: ale nie w dieslu w dodatku z lat 80/90 gdzie to ma w miare sie poruszac a nie scigac



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » wt lis 15, 2005 13:49

ale to niezmienia faktu że zwiękaszająć przepływ powietrza przez IC obniży temp powietrza i poprawi sprawność silnika. a jak to bedzie odczuwalne to niewiem w kadym bądz razie w G60 to jest odczuwalne


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości