skrzynia biegow do PL

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bodex30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 10:15
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
Kontakt:

skrzynia biegow do PL

Post autor: bodex30 » pt wrz 26, 2008 00:54

WITAM posiadam golfa mk 1 cabrio 1.8 dx i mam zamiar zainstalowac do niego pl-a. Pytanie polega na tym czy zamontowac orginalna z pl-a czy inna? dodam ze oryginalna z dx uszkodzona.pozdro



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pt wrz 26, 2008 07:56

lepiej orginalną z pla gruby wałek i większe sprzegło,,chodziaż ja u siebie w kr mam taki zestaw kr plus krótka skrzynia aug z 8v :D
Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2008 07:57 przez gumiś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt wrz 26, 2008 08:59

Orginalna z PL'a czyli 2Y... na dłuższej skrzyni może mieć cieżko pojechać w wyższych predkościach.

Ewentualnie jakaś krótsza niż 2Y :helm:
gumiś pisze:aug
krótsza jest niż 2Y? :chytry:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pt wrz 26, 2008 10:10

myślałem że aug krótsza niz 2y, :pub:



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt wrz 26, 2008 10:20

ja nie wiem czy krótsza czy dłuższa też sie pytam :helm: bo sam szukam czegoś krótkiego


18K4F inside... RWD car :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt wrz 26, 2008 11:34

AUG jest dłuższa niż 2Y. 2Y ma krótszy 2 i 5 bieg :)

Ja bym do mk1 dawał dłuższą skrzynię (typu 4T, ATH np) bo auto jest sporo lżejsze od mk2 i na krotkiej skrzyni mogą być poważne problemy z trakcją nawet na 2 biegu.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bodex30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 10:15
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bodex30 » pt wrz 26, 2008 23:00

panowie powiem inaczej chodzi tu nie o predkosc tylko o przyspieszenie



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » sob wrz 27, 2008 16:59

No to pewnie że tylko seryjną 2Y (lub cos krótszego ale nie za dużo).


18K4F inside... RWD car :)

bodex30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 10:15
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bodex30 » sob wrz 27, 2008 22:20

ta ewentualnie krotsza mogła by byc z Vento 93 r 1.8 monowtrysk(niepamietam oznaczenia skrzyni i silnika) ?



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » ndz wrz 28, 2008 20:30

Witam!! ja u siebie w PL-u miałem skrzynie ozn. FM to miał ładnego kopa na 5 biegu wkęcał się lekko ponad 6000RPM i ok 220KM/h pokazywał[ i fakt na 1 aż przód podskakiwał ,2 też też lubiał tracić kontakt z asfaltem ,chodził ładnie ale zonk bo licha była i siadła] teraz założyłem 4T i do 3 biegu ciągnie ładnie a od 4 robi się trochę mułowaty :crazy: więc jak kolega chce mieć lepsze przyśpieszenie to polecał bym krótką a najlepiej oryginał 2Y , ja na dniach zakładam AEN [podobno to najkrótsza skrzynia jaką montowano w MKII] ciekawe co z tego wyjdzie :grin:

pozdraVWiam :okej:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » ndz wrz 28, 2008 21:32

dan_25 pisze: ja na dniach zakładam AEN [podobno to najkrótsza skrzynia jaką montowano w MKII] ciekawe co z tego wyjdzie
jakieś bzdury!!!! 1-4 takie same jak 2Y 5 nawet dłuższa :chytry:
bodex30 pisze:panowie powiem inaczej chodzi tu nie o predkosc tylko o przyspieszenie
to tylko 2Y to jest dostępne na rynku.. jest tam jeszcze cos krótszego ale ciężko o taką


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

bodex30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 10:15
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bodex30 » ndz wrz 28, 2008 23:15

a pozatym ktos posiada oznaczenia skrzyn biegow jakie wychodziły? z tymi skrzyniami to chyba delikatny problem bo niewiadomo co do czego. :crazy:



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » pn wrz 29, 2008 07:03

Przemo GTI napisałem podobno a nie na pewno!! i po sprawdzeniu w tabelach wyszło mi tak jak napisałeś AEN od 1-4 to samo co 2Y 5 w AEN 0,89 a w 2Y o,91 no i z tego wychodzi że AEN ma trochę dłuższy 5 bieg [ będzie bardziej ekonomiczna ] a do 4 biegu auto pójdzie tak samo tyle żę za dobrą 2Y trzeba zapłacić ok 600PLN a za AEN ok 300PLN do tego tarcza śr. 210mm na cieńki wałek ok 120PLN i wychodzi trochę taniej i bardziej ekonomicznie na 5 a jak się kiedyś skrzynia sypnie to możemy włożyć inną na cieńki wałek bo tarczę już mamy

pozdraVWiam :okej:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn wrz 29, 2008 10:39

dan_25 pisze:w tabelach
masz gdzies te tabele? jakiegos linka czy cos? :bigok: bo sie przyda


18K4F inside... RWD car :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości