Ustawienie TPS / przerwa miedzy silnikiem krokowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Ustawienie TPS / przerwa miedzy silnikiem krokowym

Post autor: Paffcio » czw wrz 25, 2008 23:24

Witam!!!!!

Otóż, wzialem sie za ustawienie TPS, wcześniej jednak chciałem ustawić przerwę miedzy krokowym a "zderzakiem" przepustnicy, jednak się pogubiłem, którym wkrętem kręcic ? (zderzak przepustnicy to tez wkręt)

Mój wtrysk wygląda dokładnie tak:
ObrazekObrazek

No i własnie i tutaj pytanie:

Czy mam kręcić wkrętem który zderza się z krokowcem tak aby przerwa 0,5mm zaistniała na tym wkręcie na górze a pozniej brac sie za ustawienie TPS ?

Jak to wygląda po kolei ? Proszę opiszcie postawie czteropak
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 23:27 przez Paffcio, łącznie zmieniany 2 razy.


VW :)

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw wrz 25, 2008 23:33

podlaczam sie do pytania


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw wrz 25, 2008 23:45

Obojetnie którym krecimy , oba wkręty regulacujne sa na jednej i tej samej dźwigni z tego co pamietam i patrząc na fotke wyżej , szkoda ze nie mam monowtrysku w ręce bo teraz siegam tylko do swojej pamięci i pomagam sobie fotką.
cofamy silniczek krokowy maksymalnie żeby trzpien sie calkowicie schował , potem wkretem regulujemy luz miedzy silniczkiem krokowym a dźwignią , dopiero jak mamy luz i całkowicie cofnięty silniczek mozemy ustawiac TPS na 0,20-0,25V

czyli kręcimy jednym z wkretów zaznaczonych w czerwonym kółku na fotce

pisze to z pewną niepewnością bo nie mam w garści wtrysku


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw wrz 25, 2008 23:57

homsky, Ave :)
Ja jestem tego zdania , ze krecimy dolnym w kretem , a na gorze lapiemy ten luz jaki jest, przemawiaja do mnie za tym m.in to ze ten zderzak gorny wyglada solidniej , ma rowne krawedzie i mozna w miare dokladnie ustawic przerwe :)
a na tym dolnym to on jest pod kątem, druga sprawa ze sprezynka niweluje jakikolwiek luz , wszystko to jest kombinowane NIe smiem sie madrowac w takim zacnym gronie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt wrz 26, 2008 07:19

zadna z waszych odpowiedzi nie jest prawidlowa, silniczek krokowy cofamy za pomoca jakiegos napiecia 6V, nie pamietam dokladnie ktore piny sa tutak bo ja mam 6 pinowego, przyjzyjcie sie polaryzacji i w ktora strone sie przesuwa silniczek, a przerwe wspomniana do ustawienia TPS u stawia sie i reguluje ta srubka ktora opiera sie o silniczek krokowy czyli ta na dole zdjecia w pierwszym poscie

[ Dodano: 26 Wrz 2008 07:22 ]
a propo tym na gorze nic nie kreccie bo to jest fabrycznie ustawiony odbijak ktory okreska calkowite zamkniecie przepustnicy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » pt wrz 26, 2008 08:45

zgłupiałem, wczoraj zrobilem wlasnie tak jak mówi T.O.B.I., i jeest gorzej niz było wczesniej bo auto po resecie ECU i odpaleniu strasznie spadło z obrotów i zaczęło kopcic :/

[ Dodano: 26 Wrz 2008 09:05 ]
tymbardziej daje mi do myslenia to co napisales T.O.B.I., bo niektore monowtryski nie maja tej sruby ktora zderza sie z krokowym tylko sam zderzak i wtedy chyba trzeba regulowac tą na gorzE ?


VW :)

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 26, 2008 10:24

T.O.B.I. pisze:zadna z waszych odpowiedzi nie jest prawidlowa, silniczek krokowy cofamy za pomoca jakiegos napiecia 6V, nie pamietam dokladnie ktore piny sa tutak bo ja mam 6 pinowego, przyjzyjcie sie polaryzacji i w ktora strone sie przesuwa silniczek,
to juz umiemy :D

a przerwy ustawiac na tym dolnym czy gornym odbijaku ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt wrz 26, 2008 10:46

T.O.B.I. pisze:a propo tym na gorze nic nie kreccie bo to jest fabrycznie ustawiony odbijak ktory okreska calkowite zamkniecie przepustnicy
Musze przyznać rację :pub:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt wrz 26, 2008 14:16

Paffcio, ja regulowalem tym na dole i wszystko dziala, w mojej poprzedniej przepustnicy tez byly problemy bo sciezki w TSP byly przetarte, ta przepustnica co mam teraz (uzywana oczywiscie) byla orginalnie ustawiona na 0,15V a ja ja ustawilem na 0,1V i tez dziala super, spalanie w trasie z obciazeniem (3 osoby i bagarze) i predkoscia do 110-140 km/h splil mi 6,3l


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » pt wrz 26, 2008 14:20

T.O.B.I., czyli co nie regulowales na 0,20V ? ja u siebie w koncu wyregulowałem, silnik rozgrzany do 90 stopni pracuje na okolo 850 max 900 obrotow, tak chciałem, bo przy 800 lekko telepie budą...

no i jest całkiem inny zapach spalin, nie czuć juz benzyny w spalinach tylko taki jakby gaz (wiesz o co chodzi?) ps. nie mam auta na gazie :)


VW :)

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt wrz 26, 2008 14:40

wyregulowales u siebie na 0,20V i jest dobrze? no ja ustawilem u siebie 0,1V i na takim i jak jest na 0,20 po rozgrzaniu mi lekko trzesie buda ale to z innego powodu, czujniki temperatury u mnie w aucie maja taka delikatna wade ze ich opornosc jest lekko nizsza niz powinna byc co daje taki skutek ze komp daje mniej paliwa bo uwaza ze silnik jest juz dobrez rozgrzany


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » pt wrz 26, 2008 14:59

no wlasnie u mnie na 0,20V nie jest dobrze, za duzo paliwa podaje i trzesie buda, kopci na zimno na czarno


VW :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości