przekażnik kierunkowskazów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zbyszek6000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw cze 28, 2007 22:32
Lokalizacja: Kołaki Kościelne

przekażnik kierunkowskazów

Post autor: zbyszek6000 » śr wrz 24, 2008 23:05

Witam, mam pytanie jakim napieciem jest zasilany przerywacz w golfie III?? i co zrobic zeby pracowal wolniej?? chce uzyc go do innego pojazdu.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr wrz 24, 2008 23:11

12V

[ Dodano: 24 Wrz 2008 23:16 ]
nie wiem dlaczego ma pracować wolniej jego praca jest ok


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

zbyszek6000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw cze 28, 2007 22:32
Lokalizacja: Kołaki Kościelne

Post autor: zbyszek6000 » śr wrz 24, 2008 23:44

zaznaczylem ze ja chce uzyc go do innego pojazdu. a on pracuje w nim za szybko. w golfie podlaczny jest do zasilania przez jakis mudol ze swiatlami mozliwe ze mniejsze napiecie jest do niego doprowadzane



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw wrz 25, 2008 07:37

Pracuje przy normalnym napięciu instalacji auta (12-14,4v), aby zmienić szybkość "migania" należałoby zmienić/dobrać opornik wewnątrz "przekaźnika".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw wrz 25, 2008 08:07

zbyszek6000 pisze:zaznaczylem ze ja chce uzyc go do innego pojazdu. a on pracuje w nim za szybko. w golfie podlaczny jest do zasilania przez jakis mudol ze swiatlami mozliwe ze mniejsze napiecie jest do niego doprowadzane
Co znaczy do innego pojazdu?.

Przerywacz pracuje szybciej jeśli:

Masz uszkodzona którąś żarówkę w układzie,
masz założone diody w migaczach.

Tak ja pisał przedmówca, musisz pogrzebać lutownicą w środku.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw wrz 25, 2008 10:14

zbyszek6000, jeżeli obciążenie na przerywacz masz 2x21W +3W, to przerywacz jak nie jest uszkodzony musi pracować z prawidłową częstotliwością wymaganą dla kierunkowskazów. Najlepiej napisz do czego to chcesz założyć i w jakim celu, bo nie koniecznie muszą to być kierunki. Jakby co to zawsze można go oszukać tak jak pisał zodiak


JaroW

zbyszek6000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw cze 28, 2007 22:32
Lokalizacja: Kołaki Kościelne

Post autor: zbyszek6000 » czw wrz 25, 2008 15:00

ja probowalem juz z rezystorem, to raz pracowal tak samo szybko ze sie zarowka zazyla a raz wcale ( byly to rozne wartosci rezystorow)

[ Dodano: 25 Wrz 2008 15:10 ]
i w tej instalaci zarowek jest 2x21W



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw wrz 25, 2008 17:32

mam przed sobą przerywacz helli oryginalny i jak byk stoi na nim 2+1 21W lub 6x 21W


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

miloon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 12:27
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: miloon » czw wrz 25, 2008 17:53

Częstotliwość "migania" przerywacza zależy od obciążenia prądowego, a nie napięciowego, gdy to obciążenie spada (np. padnie jakaś żarówka w obwodzie) to miga szybciej. Żeby zastąpić żarówkę 21W, musiałbyś dać rezystor ok. 7 om, ale pamiętaj, że wydzieli się na nim moc ok. 21W!! Taką moc zniesie solidny rezystor drutowy, albo kombinacja kilku cementowych 5W. Ogólnie teoretyzowanie, najlepiej obciąż go mocą jaką podaje producent, poprzez zastosowanie odpowiednich żarówek,
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 17:56 przez miloon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 25, 2008 18:00

miloon, chodzi o zastąpienie pewnego rezystora w samym przekaźniku, Zico 63 wspominał chyba o 1 omowym o ile pamiętam, wlutowanym w miejsce czegoś co jest opornikiem z drutu oporowego. Ktoś inny wspominał o 0,25 oma, w tych wartościach trzeba się poruszać testując


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw wrz 25, 2008 21:33

Ja raczej miałem na mysli oszukanie przez wymianę rezystorów sterujących ładowaniem kondensatorów generatora impulsów sterujących przekaźnikiem.
zbyszek6000, co konkretnie chcesz zrobić?


JaroW

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw wrz 25, 2008 23:01

Dla zastosowania żarówek diodowych używamy oporników 0,22Ω-0,27Ω, moc 1÷2W w zależności od typu i liczby tych żarówek diodowych.
A przy użyciu do innych celów (nadal nie wiemy o co chodzi - nie możemy też być konkretni) z wielkością oporu należy eksperymentować.
W innym pojeździe, przy połączeniu jak w Golfie (najbardziej chyba typowe) - pójdzie jak burza. Jeśli jest to np. ciągnik siodłowy (3 lub więcej 21W żarówek) należy zastosować przerywacz VW z nr na obudowie 22 - jest on do pojazdów z przyczepą.
W ciągniku rolniczym (5W+21W) zamiast 5W - na błotniku należy jakoś wmontować 21W i też pójdzie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 23:06 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw wrz 25, 2008 23:06

Zico63b pisze:Dla zastosowania żarówek diodowych używamy oporników 0,22Ω-0,27Ω, moc 1÷2W w zależności od typu i liczby tych żarówek diodowych.
A przy użyciu do innych celów (nadal nie wiemy o co chodzi - nie możemy też być konkretni) z wielkością oporu należy eksperymentować.
W innym pojeździe, przy połączeniu jak w Golfie (najbardziej chyba typowe) - pójdzie jak burza. Jeśli jest to np. ciągnik siodłowy (3 lub więcej 21W żarówek) należy zastosować przerywacz VW z nr na obudowie 22 - jest on do pojazdów z przyczepą.
masz taki rezystor 0,22 ohm
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 23:19 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw wrz 25, 2008 23:09

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=diodowe
....i wszystko jasne.

Aktualnie nie mam.

A tam jest bez liku:
http://http.www.unipol.torun.pl/rezysto ... _mocy.html

Zaraz, moment! Ten temat jest założony dwa razy, jak to możliwe?
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 23:46 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 410 gości