Wytrzymałość seryjnych korbowodów 16v/20v

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Wytrzymałość seryjnych korbowodów 16v/20v

Post autor: bugalon » wt wrz 23, 2008 21:37

Więc tak mam 3 rodzaje korbowodów

1. Audi s2 20V (3B motor)
2. 9A
3. KR

Który najwięcej wytrzyma? Położyłem je koło siebie i ten z 9A wygladają na najsłabsze (najcieńsza cześć łącząca łozyskowanie wału i główkę korbowodu). Te z s2 i KRa wyglądają bardzo podobnie (zaryzykowałbym stwierdzenie że nawet tak samo).

Pytanie jest czy korbowód z 9A uciągnie mi powiedzmy 330 koni bez konieczności jego przerabiania.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt wrz 23, 2008 22:08

osobiście dałbym z S2, oczywiście jeśli wygląda na całkiem dobry stan, ale niech wypowiedzą się lepiej osoby które przerabiały nieraz ten temat
Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2008 22:08 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » wt wrz 23, 2008 22:13

bugalon pisze:Pytanie jest czy korbowód z 9A uciągnie mi powiedzmy 330 koni bez konieczności jego przerabiania.
oczywiście że wytrzyma
seryjne korbowody pchaja 1.4 bara doładowanie na dużej sprężarce powyżej tej wartości istnieje ryzyko wygięcia ale z tym jest różnie zależy wszystko od momentu i jak jest rozłożony


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt wrz 23, 2008 23:18

bugalon pisze: Pytanie jest czy korbowód z 9A uciągnie mi powiedzmy 330 koni bez konieczności jego przerabiania.
ja bym dla świętego spokoju przerobił, zresztą sam mam przerobione



Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » śr wrz 24, 2008 06:47

Ja również uważam, że do 1.5 bara dadzą radę, ale są to słowa ludzi zza oceanu. Ja dmuchałem 0,7 plus 100 shot na serii w ABFie (miałem kute tylko tłoki)


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr wrz 24, 2008 09:12

seryjne korby z 2e wytrzymuja 1,5 bara bez niczego podobnie jak korba 9a/kr wiec...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr wrz 24, 2008 09:37

toffic pisze:ja bym dla świętego spokoju przerobił, zresztą sam mam przerobione
Ja się trochę boję takich zabiegów bo to jednak ingerencja w strukturę jest i w sumie boję się takich modów. Nie sądzę abym zrobił to po raz pierwszy od razu dobrze więc wolę nie ryzykować. Nie moge sobie pozwolic na schrzanienie motoru, bo mi szkoda kasy ktora w niego wlozylem.

I jeszcze jedno pytanie - które korby wybrać ? Te z KR/S2 czy te z 9A ? Te z 9A jakoś mnie nie przekonują..... wyglądają na słabsze sporo (zdjęcia wieczorem wrzucę)
Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 09:38 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr wrz 24, 2008 09:50

pytanie jaki silnik skladasz...

[ Dodano: Sro Wrz 24, 2008 09:52 ]
p.s. obrobka korbowodow jesli jest dobra wzmacnia je...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr wrz 24, 2008 10:03

bugalon pisze: Ja się trochę boję takich zabiegów bo to jednak ingerencja w strukturę jest i w sumie boję się takich modów. Nie sądzę abym zrobił to po raz pierwszy od razu dobrze więc wolę nie ryzykować
to oddaj to komuś, kto się na tym zna :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr wrz 24, 2008 10:17

toffic pisze:
bugalon pisze: Ja się trochę boję takich zabiegów bo to jednak ingerencja w strukturę jest i w sumie boję się takich modów. Nie sądzę abym zrobił to po raz pierwszy od razu dobrze więc wolę nie ryzykować
to oddaj to komuś, kto się na tym zna :bigok:
dobrze mowi... p.s. wykres masz juz>??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr wrz 24, 2008 10:23

toffic pisze:
bugalon pisze: Ja się trochę boję takich zabiegów bo to jednak ingerencja w strukturę jest i w sumie boję się takich modów. Nie sądzę abym zrobił to po raz pierwszy od razu dobrze więc wolę nie ryzykować
to oddaj to komuś, kto się na tym zna :bigok:
To nie moja metodyka działania :) Poradzę sobie, ale nie na tym motorze, tutaj nie ma miejsca na ćwiczenia :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr wrz 24, 2008 14:48

evolution pisze:wykres masz juz>??
nie, brak czasu :helm:



pat_stamet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:21
Lokalizacja: bestwina
Kontakt:

Post autor: pat_stamet » śr wrz 24, 2008 22:39

a obrotów ile wytrzymają korby z abfa??
wsumie to chyba predzej wał pójdzie :P



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr wrz 24, 2008 22:53

pat_stamet pisze:a obrotów ile wytrzymają korby z abfa??
wsumie to chyba predzej wał pójdzie :P
zeby wal wykonczyc przed korbami to trzebaby byc niezlym kozakiem... :helm: seryjny wal bez zajakniecia targnie ponad 1000 ps... seryjne korby.. nie sadze.. a obroty to zalezy od szczescia...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości