Kruciec (?) w ukladzie chlodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kruciec (?) w ukladzie chlodzenia
Mam pytanko - z prawej strony bloku silnika znajduje sie kruciec - chyba tak sie to nazywa... taki przykrecany srubami do bloku i do niego podlaczony jest wąż prowadzacy do nagrzewnicy. No i z tego krucca zaobserwowalem lekki wyciek - tam jest jakas uszczelka do wymiany? czy moze wymienia sie caly kruciec? jak to jest z ta uszczelka? trzeba dokupic ja osobno?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
króciec masz aluminiowy najlepsze rozwiązanie jakie było zastosowane a teraz dostaniesz tylko plastik co pęka sam z siebie co jakiś czas , najlepszym rozwiązaniem będzie jak odkręcisz króciec przeczyścisz wszystko i złożysz to na silikon techniczny czerwony lub czarny koszt 5zł za małą tubkę w motoryzacyjnym. Tak zrobiłem u siebie i trzyma elegancko żadnych wycieków
-----------o00o----'(_)'----o00o-----------
witam -wymienialem to juz dwa razy i to dlatego ze dałem silikon. tzn po wymianie trzymało przez jakis rok, ale silikon zareagował z płynem chłodniczym- z silikonu zrobil sie taki cukier czego nie widac z zewnątzr tylko dzieje sie na oringu i poprostu rosadziło ten plastik i maiłem starcha na wakacjach bo akurat zaczeło ciec jak byłem na słowacji- teraz załozyłem nowy kruciec na samym oringu i nic nie cieknie. odradzam silikon.
Czyli w koncu co mam zrobic? Nie da sie przelozyc tego oringa z plastiku do aluminium?
Co do silikonu to mam czarny silikon wysokotemperaturowy kupiony przy okazji zmiany uszczelki pokrywy zaworow wlasnie kolo 5zl kosztowal.
Moze po uzyciu silikonu z aluminiowym kruccem bedzie w porzadku? Chyba ze da sie samego oringa kupic? ewentualnie jakas uszczelke dopasowac?
Co do silikonu to mam czarny silikon wysokotemperaturowy kupiony przy okazji zmiany uszczelki pokrywy zaworow wlasnie kolo 5zl kosztowal.
Moze po uzyciu silikonu z aluminiowym kruccem bedzie w porzadku? Chyba ze da sie samego oringa kupic? ewentualnie jakas uszczelke dopasowac?
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Faktycznie, plastykowe króćce są take se. Ja bym zrobił tak: pojechał do klepu, dobrał oring do tego króćca i kupił silikon. Rozebrał bym to, obejrzał dokładnie zarówno króciec i bok silnika, z tego wzlędu że jeśli tam coś sie działo wcześniej to mogą być wżery i wymiana oringu nie pomoże. Jeśli nie ma wżerów, składaj to na nowym oringu, jeśli są niewielkie to spróbuj je zeszlifować papierem ściernym na klocku, jeśli są duże to niestety tylko silikon.
Ja niestety musiałem poskładać nowe plastykowy na silikonie. Szukam na szrotach aluminiowego
Ja niestety musiałem poskładać nowe plastykowy na silikonie. Szukam na szrotach aluminiowego
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
jak ma króciec aluminiowy, to z tego co wiem powinna być tam uszczelka z papieru czy preszpanu, a nie o-ring- przynajmniej nie spotkałem się z aluminiowym króćcem z rowkiem pod o-ring(ale wielu rzeczy jeszcze zapewne nie widziałem), najlepszą metodą na naprawę wycieku z pod alu króćca jest jego odkręcenie, wyczyszczenie powierzchni króćca jak i głowicy z pozostałości uszczelki i albo zakup nowej, albo odrysowanie i wycinanki z papieru- można uszczelkę posmarować silikonem czy innym siuwaxem tak dla pewności
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości