Biały dym z rury na nagrzanym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Biały dym z rury na nagrzanym silniku

Post autor: moriel » pn wrz 22, 2008 02:00

Mam trudne pytanie:
Co może zwiastować biały - może minimalnie siwy - dym lecący z wydechu, ale tylko na dobrze nagrzanym silniku? Przy trasie poniżej 10km nawet nie zacznie kopcić, dopiero tak od 15 wzwyż powoli robią się widoczne białe kłęby. Na końcu rury zbierają się krople brudnego płynu. Organoleptycznie stwierdziłem, że to nie benzyna ani przepalony olej. Nie śmierdzi za niczym, najbardziej przypomina mi wymieszaną z sadzą wodę. Z wydechu śmierdzi typowymi spalinami i niczym ponadto.

Oleju nie bierze wcale - przez 6tys. km od ostatniej wymiany nie ubyło ani milimetra na bagnecie. Płynu chłodniczego ubywa w minimalnych ilościach. Na jakieś 1500km miesięcznego przebiegu tracę może 2-3mm poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, ale mam przy tym minimalne przecieki kropelkowe na wężach. W każdym razie dolewać specjalnie nie potrzeba. Majonezu pod korkiem ani na bagnecie nie ma.

Znalazłem liczne informacje co sygnalizuje czarny dym, niebieski dym itd., zresztą miałem już do czynienia ze zjechanymi i zalewanymi silnikami. Ale ten biały jest dla mnie absolutną tajemnicą. Gdyby kopcił na zimno logicznym rozwiązaniem byłaby para wodna. Ale czemu kopci tylko na gorąco?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn wrz 22, 2008 02:14

Uszkodzona uszczelka głowicy to najprawdopodobniej usterka , para wodna skrapla się ulatująca z tłumika powoduje wydzielanie się białego dymu , lub pierścienie koledze się skończyły.
Ostatnio zmieniony pn wrz 22, 2008 02:15 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn wrz 22, 2008 11:52

moriel pisze:Ale czemu kopci tylko na gorąco?
bo na zewnatrz masz zimno ? normalka w takie temperatury jak teraz :) nie przemuj sie , jak Ci nic nie ubywa to jest ok. A na zimno nie kopci bo ruzy sa zimne i sie schłodza spaliny zanim wyleca :) pozniej sa juz cieple , roznica temperatur i to cala zagadka :)


zwykla para wodna
grandilodz pisze:lub pierścienie koledze się skończyły.
nie ten kolor dymu kolego :) a druga sprawa to pisal ze oleju mu nie ubywa :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn wrz 22, 2008 12:30

Nic sie nie przejmuj, tak jak poprzednik pisze, to normalne w tej temp. otoczenia



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » pn wrz 22, 2008 15:22

No tak, jednak głos doświadczenia :) Swoją drogą to wstyd, że sam nie pomyślałem o tym. Dzięki za uspokojenie.



user_asdf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 12:18
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: user_asdf » wt wrz 23, 2008 01:23

HELP (MK2 - 1.6)

witam, widzę że i nie tylko u mnie to się pojawiło.
Biały/siwy dym przy rozpalaniu w garażu tzn odpalam i czekam z 5min-10min żeby się silnik nagrzał. To jeszcze mnie nie dziwi bo trochę zimno jest rzeczywiście. ale....

widzę też, że w rurze wydechowej jakiś płyn skrapla, leje, "pluje" się w środku... to para wodna? co mam zrobić napiszcie, czy to też normalne jest? Później jak pojeżdżę trochę chyba nie ma już tego. Dziś się jeszcze upewnię.
Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2008 01:24 przez user_asdf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 23, 2008 10:32

user_asdf, czytaj wyzej


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

user_asdf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 12:18
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: user_asdf » wt wrz 23, 2008 23:55

guti, czytałem czytałem. Chciałem tylko potwierdzenia 100% czy to para wodna :) :P
mam nadzieję że tak, bo później tego nie ma i oby nie było ;p
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2008 23:57 przez user_asdf, łącznie zmieniany 2 razy.



enesszymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 00:18
Lokalizacja: polska

Post autor: enesszymon » śr wrz 24, 2008 00:12

powie mi ktos jakie klucze sa potrzebne do zmiany rozrzadu w golfie 4 silnik 1.4 16v rok prod.1999. chce wiedziec zanim zabiore sie za zmiane , zeby w trakcie nie biegac za kluczami



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » śr wrz 24, 2008 01:40

Enesszymon, może byś założył oddzielny wątek na ten temat? Tutaj raczej wątpliwe czy uzyskasz odpowiedź.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 443 gości