Kosmiczne spalanie w 1.6 SR - czy jest na to jakiś sposób?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kosmiczne spalanie w 1.6 SR - czy jest na to jakiś sposób?
Witam wszystkich Forumowiczów.
Jestem posiadaczem Golfa kombi z 2000r z silnikem 1.6 SR APF i przebiegiem 84 tys.km.
Auto sprawuje się bardzo dobrze choć mam problem ze spalaniem. W trasie jest ok. - latem na odcinku 900 km komputer pokazał średnią 6,5 l przy spokojnej jeździe, natomiast w mieście masakra - rano po odpaleniu w garażu i przejechaniu 3 km do pracy komputer pokazuje średnią 13 - 15l, jak stoję chwilę w korku to nawet skoczy do 18l, natomiast jak pojeżdżę chwilę dłużej po mieście to spada tak do 11-13l.
Po podłączeniu do komputera pokazało jeden błąd - zbyt uboga mieszanka na 1 wtryskiwaczu - nie wiem co to oznacza?
Z dokumentacji serwisowej wynika, że auto miało już 2 razy wymienioną sondę lambda przy 26 tys i 65 tys i świece zapłonowe przy 56 tys.
Może ktoś spotkał się już z takim problemem i wie jak go rozwiązać?
Pozdrawiam i dziękuję.
[ Dodano: 19 Wrz 2008 21:09 ]
Jeszcze sobie coś przypomniałem, może to ma jakiś związek.
Rano po odpaleniu auto głośno chodzi - myślałem, że jest gdzieś dziura w wydechu bo to taki odgłos, ale mechanik stwierdził, że tłumiki są ok. ale jest chyba jakiś przedmuch na kolektorze. Po chwili jak auto złapie temperaturę chodzi juz normalnie cicho także przy przyspieszaniu.
A druga sprawa to rano po odpaleniu kapie czasem z rury wydechowej - raz to nawet leci ciurkiem a innego razu nic nie kapie nie wiem o co chodzi?
No to chyba na tyle - czekam na pomoc.
Pozdrawiam.
Jestem posiadaczem Golfa kombi z 2000r z silnikem 1.6 SR APF i przebiegiem 84 tys.km.
Auto sprawuje się bardzo dobrze choć mam problem ze spalaniem. W trasie jest ok. - latem na odcinku 900 km komputer pokazał średnią 6,5 l przy spokojnej jeździe, natomiast w mieście masakra - rano po odpaleniu w garażu i przejechaniu 3 km do pracy komputer pokazuje średnią 13 - 15l, jak stoję chwilę w korku to nawet skoczy do 18l, natomiast jak pojeżdżę chwilę dłużej po mieście to spada tak do 11-13l.
Po podłączeniu do komputera pokazało jeden błąd - zbyt uboga mieszanka na 1 wtryskiwaczu - nie wiem co to oznacza?
Z dokumentacji serwisowej wynika, że auto miało już 2 razy wymienioną sondę lambda przy 26 tys i 65 tys i świece zapłonowe przy 56 tys.
Może ktoś spotkał się już z takim problemem i wie jak go rozwiązać?
Pozdrawiam i dziękuję.
[ Dodano: 19 Wrz 2008 21:09 ]
Jeszcze sobie coś przypomniałem, może to ma jakiś związek.
Rano po odpaleniu auto głośno chodzi - myślałem, że jest gdzieś dziura w wydechu bo to taki odgłos, ale mechanik stwierdził, że tłumiki są ok. ale jest chyba jakiś przedmuch na kolektorze. Po chwili jak auto złapie temperaturę chodzi juz normalnie cicho także przy przyspieszaniu.
A druga sprawa to rano po odpaleniu kapie czasem z rury wydechowej - raz to nawet leci ciurkiem a innego razu nic nie kapie nie wiem o co chodzi?
No to chyba na tyle - czekam na pomoc.
Pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
możesz zapodać konkretny numer błędu?
[ Dodano: Pią Wrz 19, 2008 9:20 pm ]
Dziura w wydechu zwłaszcza przed sondą może powodować złe odczyty składu spalin przez nią. Trzebaby to naprawić najpierw. A tak w ogóle trzy kilometry do pracy? Jerdziesz cały czas na ssaniu na zimnym silniku. Nie wiem czy to w ogóle oznacza nadmierne spalanie.
[ Dodano: Pią Wrz 19, 2008 9:20 pm ]
Dziura w wydechu zwłaszcza przed sondą może powodować złe odczyty składu spalin przez nią. Trzebaby to naprawić najpierw. A tak w ogóle trzy kilometry do pracy? Jerdziesz cały czas na ssaniu na zimnym silniku. Nie wiem czy to w ogóle oznacza nadmierne spalanie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kosmiczne spalanie w 1.6 SR - czy jest na to jakiś sposób?
O ile dobrze spisałem to numer błędu był taki - 16555.
Słyszałem też, że można sprawdzić ten błąd zamieniając świece, nie wiem czy to coś da?
Pozdrawiam.
Słyszałem też, że można sprawdzić ten błąd zamieniając świece, nie wiem czy to coś da?
Pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
To nie oznacza ubogiej mieszanki na 1 cylindrze tylko ogólnie zbyt ubogą mieszankę.
Widzi mi się tak. Masz dziurę w wydechu przd sonda. Przez ta dziurę jest zasysane do wydechu troche powietrza z tlenem oczywiście. Sonda odczytuje nadmier tlenu w spalinach. Sterownik silnika na podstawie tych złych info od sondy wzbogaca nadmiernie mieszankę. Co równa się nadmiernemu spalaniu.
Jeśli faktycznie jest tam dziura to myślę napraw to i będzie po problemie.
Widzi mi się tak. Masz dziurę w wydechu przd sonda. Przez ta dziurę jest zasysane do wydechu troche powietrza z tlenem oczywiście. Sonda odczytuje nadmier tlenu w spalinach. Sterownik silnika na podstawie tych złych info od sondy wzbogaca nadmiernie mieszankę. Co równa się nadmiernemu spalaniu.
Jeśli faktycznie jest tam dziura to myślę napraw to i będzie po problemie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam,
Mam taki sam typ silnika i u mnie komputer pokazuje spalanie takie same jak u Ciebie. Ale wydaje mi się to normalne. Ja do pracy dojeżdżam 30 km codziennie, na początku pokazuje mi 12-14l a potem spada do 7-8l. Sinik jest zimny, działa ssanie i może dlatego na początku pokazuje takie spalanie.
Pozdrawiam
Mam taki sam typ silnika i u mnie komputer pokazuje spalanie takie same jak u Ciebie. Ale wydaje mi się to normalne. Ja do pracy dojeżdżam 30 km codziennie, na początku pokazuje mi 12-14l a potem spada do 7-8l. Sinik jest zimny, działa ssanie i może dlatego na początku pokazuje takie spalanie.
Pozdrawiam
Kosmiczne spalanie w 1.6 SR - czy jest na to jakiś sposób?
Do Paweł Marek: Dzięki za podpowiedź, napewno sprawdzę ten wydech raz jeszcze.
Po wizycie u mechanika dam znać co i jak.
Jeszcze jedna sprawa - jakie obroty powinien mieć mój silnik na wolnych obrotach - wydaje mi się, że tak z miesiąc temu miał jakby wyższe i na zimnym i na ciepłym a teraz rano jak odpalę w garażu to ma jakieś 900-950 obr. a jak się nagrzeje do 90 stopni to tak ok.650-700 obr. Czy tak ma być?
Pozdrawiam.
Po wizycie u mechanika dam znać co i jak.
Jeszcze jedna sprawa - jakie obroty powinien mieć mój silnik na wolnych obrotach - wydaje mi się, że tak z miesiąc temu miał jakby wyższe i na zimnym i na ciepłym a teraz rano jak odpalę w garażu to ma jakieś 900-950 obr. a jak się nagrzeje do 90 stopni to tak ok.650-700 obr. Czy tak ma być?
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości