Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damianp
Bora Power
Bora Power
Posty: 120
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Kontakt:

...

Post autor: damianp » wt wrz 16, 2008 09:07

Oli pisze:
damianp pisze:jak mam sprawic aby moje zagary , pokazywały właściwa prędkośc i obroty
damianp, możesz zobaczyć kodowanie swoich zegarów? bo możliwe że jest źle, w rocznikach chyba do 2001 4 cyfra w kodowaniu licznika to ilość cylindrów u Ciebie powinno być 5
oki przykładowo w kodowaniu bedzie 4 czy moge tak normalnie z palca zminic na 5 i bedzie juz git,
Sory że tak mecze temat ale w błoto forsy nie chce wywalic.
jedna z osób zajmujących sie cofaniem liczników powiedział mi że ok obrotomierz moze przekłamywac jak jest od 4 cylidrowego ale nie prędkościomierz.



greg

Post autor: greg » wt wrz 16, 2008 09:39

jedna z osób zajmujących sie cofaniem liczników powiedział mi że ok obrotomierz moze przekłamywac jak jest od 4 cylidrowego ale nie prędkościomierz.
ta osoba jest chyba ciemna w tych sprawach
Scientist pisze:spalanie średnie/chwilowe jest na tym samym pinie w ECU z CAN i bez CAN ?
nie - bez CAN idzie osobny kabel spalania - z CANem jest inna bajka - na 2 kabelkach połączony jest komp silnika + abs + airbag + komfort i tymi 2 kabelkami idą wszystkie informacje (łącznie z obrotami silnika i spalaniem)

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 9:48 am ]
damianp, może lekko wytłumaczę - ostatnia cyfra w kodowaniu licznika określa typ skrzyni biegów i silnik - dam przykład - mam silnik 1,4 - jeśli zakoduję ostatnią cyfrę na 2 - to licznik który mam zamontowany moją max prędkość pokazuje 200km/h (testowane) a jeśli zakoduję prawidłowo czyli 1 - to max prędkość 171km/h

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl

1 - 4358 (1,4l/55kW AHW/AKQ mit Schalt. Getriebe)
2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe)
3 - 4146 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (unbekannt)

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab MJ 2002)

1 - 4345 (1,4l/55kW mit Schaltgetriebe)
2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten)
3 - 4134 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (alle 5-Gang Automatikgetriebe)
4 - 3648 (alle 6-Gang Schaltgetriebe)
4 - 3648 (1.9l/81kW TDI mit Schaltgetriebe 02M)

Ale.. żeby trochę pogmatwać - układ w liczniku np 00141 to układ w liczniku do ok 2000 roku - po tym czasie niemożliwe jest wpisanie cyfry czwartej jako 4 czyli kodu cylindrów bo wpisuję się tylko czy ma czujnik poziomu oleju i ciśnienia - tu cytat

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis MJ 1999)

4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab MJ 2000)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada

i teraz np - wiemy że silnik 1,4 nie ma czujnika temp i poziomu oleju - wpisujemy 0 - w twoim przypadku podejrzewam ze będzie 2
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 09:49 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Olito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 08:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Olito » wt wrz 16, 2008 22:27

Tak to u mnie wygląda:



Niestety nie może kilka opcji występować jednocześnie, być może tak po prostu było w passatach.



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » wt wrz 16, 2008 23:14

Olito pisze:nie - bez CAN idzie osobny kabel spalania - z CANem jest inna bajka - na 2 kabelkach połączony jest komp silnika + abs + airbag + komfort i tymi 2 kabelkami idą wszystkie informacje (łącznie z obrotami silnika i spalaniem)
hm kurcze na bank dało by sie to jakoś obejść :D bo skoro idzie taka informacja po innej linii, czy sygnału z ECU nie wystarczyło by przekierować w kostce od zegarów - wiem, że to brzmi banalnie prosto, ale jakiś haczyk musi byc :)



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » śr wrz 17, 2008 16:13

Scientist pisze:czy sygnału z ECU nie wystarczyło by przekierować w kostce od zegarów
Jak nie masz CAN to mozesz tak zrobic. Jak masz CAN, to nie ma osobnego kabelka, ktorym by szedl sygnal ze spalaniem.



greg

Post autor: greg » śr wrz 17, 2008 16:52

Scientist pisze:hm kurcze na bank dało by sie to jakoś obejść
tak - adapter can który przerobi sygnał analogowy na cyfrowy



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » czw wrz 18, 2008 23:14

greg pisze:tak - adapter can który przerobi sygnał analogowy na cyfrowy
heh kurcze jakbym wiedział cos wiecej jak to ogarnac to bym wzial zlutował jakas płytke z przetwornikiem sygnału A/C ale nie wiem czy by to cos dało.. sie w technikum kiedys robiło takie rzeczy

[ Dodano: Czw 18 Wrz, 2008 ]
greg pisze:tak - adapter can który przerobi sygnał analogowy na cyfrowy
pomijajac opcje adaptera, ktory jest unikatem jakby nie patrzec :)



greg

Post autor: greg » czw wrz 18, 2008 23:22

Scientist pisze:heh kurcze jakbym wiedział cos wiecej jak to ogarnac to bym wzial zlutował jakas płytke z przetwornikiem sygnału A/C
co tu wiedzieć więcej - komp silnika wypuszcza analogowo sygnał - możesz go pomierzyć i przerobić na cyfrowy



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » czw wrz 18, 2008 23:35

nie jest unikatem, juz kilka osob je kupilo, m.in. Greg



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pt wrz 19, 2008 10:37

cinek2004 pisze:nie jest unikatem, juz kilka osob je kupilo, m.in. Greg
to jak mi wynajdziesz link, badz namiar na osoby ktore takie cos posiadaja to bedzie rewelacja :D pisałem do osoby, od ktorej Greg go wzial ale cisza totalna ...



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » pt wrz 19, 2008 16:10

Ja zlapalem kontakt do tego goscia przez elektrode.
Sprobuj tam poszukac



Awatar użytkownika
damianp
Bora Power
Bora Power
Posty: 120
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Kontakt:

...

Post autor: damianp » pt wrz 19, 2008 19:50

greg pisze: może inaczej - wydłub licznik - dostań się do wtyczki niebieskiej - jeśli brak kabelków w pinach 23, 24 i 25 to wiadomo czemu nie działa
potem VAG i odczyt kodowania licznika (17) - podaj jaki jest kodowanie + kod licznika (numer)
Sprawdziłem kodowanie licznika miałem 00141 zmianiłem na 00151 i obrotomierz jest ok ale co dalej, prędkościomierz jeszcze przekłamuje i komputer nie wskazuje.
Jakie powinienem mieć kodowanie wpisane?
Kod licznika i tu dziwna spraw to 3B1 919 860-czyli PAsat B5
Przy prędkości 90Km/h przekłamuja o 15km/g

Pytania
1.czy te zegary są wyposażone w MFD?
2.Czy da się zmienic kodowanie tak aby wskazywały rzeczywsitą prędkośc, jęsli tak to jakie?
3.Jeśli nie uda się wpisać zaprogramowac licznika tak aby wskazywał prawdziwa predkośc i działał komputer to jaki licznik powinienem kupić?Czy może byc dowolny byle by miał MFD i był odpowiednio wyskalowany?
4.Czy montaż nowego licznika polega na wyjeciu starego i włozeniu nowego oraz zmianie jego kodowania pod swoj samochód
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 16:41 przez damianp, łącznie zmieniany 4 razy.



kwitek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 09, 2006 00:02
Lokalizacja: Bielso-Biała
Kontakt:

Post autor: kwitek » pn wrz 22, 2008 17:04

posiadam licznik 1j0919890b ,pytanie czy zaloze go do kompa z canem czyli po 2000r
czy lepiej zalatwic nowszy licznik z canem ?



Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » pn wrz 22, 2008 18:08

kwitek pisze:posiadam licznik 1j0919890b ,pytanie czy zaloze go do kompa z canem czyli po 2000r
czy lepiej zalatwic nowszy licznik z canem ?
troche jasniej.
masz licznik bez cana i chcesz zalozyc do samochodu, ktory ma can?

ps. golf 3 i ahf? po swapie? :chytry:


ObrazekObrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 239 gości