Wymiana szczęk hamulcowych - co wymienic przy okazji
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana szczęk hamulcowych - co wymienic przy okazji
Witam, muszę zabrać się za tylne hamulce, bo pewnie są jeszcze od nowości, a już słabo tył hamuje. Co wymienić najlepiej? Same szczęki i dać bęben do przetoczenia? Czy może wymienić szczęki i bębny, czy szczęki, bębny, sprężynki i łożyska?
Co sądzicie o takim zestawie?
http://moto.allegro.pl/item435207121_be ... 2_c49.html
Co sądzicie o takim zestawie?
http://moto.allegro.pl/item435207121_be ... 2_c49.html
MarcinWLKP, jak nie musisz zmieniać łożysk to nie zmieniaj... ja raczej bym się przyjrzał cylinderkom... obejżał czy nie stoją, obejrzał te gumowe osłonki na nich. a potem jeszce zerknął na stan linek od ręcznego... Bębny jak nie mają rantów dużych i mają grubą ściankę to tez bym nie ruszał... trzeba rozebrać i obejrzeć
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Proponuje wymienić same szczęki, jeśli tak jak pisali koledzy wcześniej są ranty na bębnie to wymienić i bębny. A jeśli wymieniasz bębny to mało prawdopodobne jest to że wybijesz pierścienie łożysk bez uszkodzenia bieżni, czyli i musisz wymienić łożyska...
Pozdrawiam
PAPAYOS
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
zasada jest ogólnie taka : jeżeli wymienisz szczęki a bębny mają duży rant no to ich przetoczenie nic ci nie da, bo promień szczęk i bębna będą wtedy znacznie różniły sie od siebie i szczęki będą "brały" tylko środkiem a nie na całej powierzchni.
Tak jak napisano powyżej drobiazgami się nie przejmuj (mam na myśli sprężyny ściągające )- ale zwróć uwagę na stan sprężynek z trzpieniem które trzymają szczękę do tej "okrągłej blachy" i na stan linki hamulca ręcznego oraz oczywiście stan cylinderków i gumek na nich.
łożyska jak nie hałasują to nie musisz wymieniać
Tak jak napisano powyżej drobiazgami się nie przejmuj (mam na myśli sprężyny ściągające )- ale zwróć uwagę na stan sprężynek z trzpieniem które trzymają szczękę do tej "okrągłej blachy" i na stan linki hamulca ręcznego oraz oczywiście stan cylinderków i gumek na nich.
łożyska jak nie hałasują to nie musisz wymieniać
no właśnie czyli mam do wymiany szczęki, bębny (bo jak mogą wyglądać bębny po 199tys km - nie ma bata żeby nie było rantów), skoro bębny to i łożyskaPAPAYOS pisze:Proponuje wymienić same szczęki, jeśli tak jak pisali koledzy wcześniej są ranty na bębnie to wymienić i bębny. A jeśli wymieniasz bębny to mało prawdopodobne jest to że wybijesz pierścienie łożysk bez uszkodzenia bieżni, czyli i musisz wymienić łożyska...
tym się akurat nie przejmuje, są w zestawie to niech będąchudi01 pisze:Tak jak napisano powyżej drobiazgami się nie przejmuj (mam na myśli sprężyny ściągające )
Bębny i szczęki są polskie, firmy EG Brakes nie ukrywam, że całość jest bardzo tania. Pakować się w to czy lepiej kupić np zestaw Harta http://moto.allegro.pl/item438923616_be ... o_hit.html i do tego łożyska SKF lub Febi?
Kwestie co kupić już mam w zupełności wyjaśnioną, teraz pozostaje wybór dobrej firmy
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Proponuję nie kupywać tanich bębnów...
Ponieważ tańsze mają tendęcję do robienia się w jajo... Po rozgrzaniu i ostygnięciu mogą nie powrócić do krągłości...
Tańsze szczęki mogą po pewnym czasie stracić okładzinę... A wtedy powtórka z rozrywki i kolejna wymiana kompletu...
Pozdrawiam
PAPAYOS
Ponieważ tańsze mają tendęcję do robienia się w jajo... Po rozgrzaniu i ostygnięciu mogą nie powrócić do krągłości...
Tańsze szczęki mogą po pewnym czasie stracić okładzinę... A wtedy powtórka z rozrywki i kolejna wymiana kompletu...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Nie prawdaPAPAYOS pisze:Ponieważ tańsze mają tendęcję do robienia się w jajo..
Jeżeli chcesz tam zrobic mały remąoncik i mieć spokój na dł czas proponuje
-Wymienić bębny i szczęki
np. taki zetsaw
http://allegro.pl/item431513874_bebny_s ... html#photo
-cylinderki , ja płaciłem za sztukę 15 zł firmy delphi
http://allegro.pl/item434840685_nowy_cy ... html#photo
- i do tego sprężynki sczęk 30 zł i zamyka się koło więcej juz nie potrzeba kupowac
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości