okoG60 pisze:jarek_1313 napisał/a:
Weź pod uwagę, że moc to odejście głównie, a predkość max jest zależna od przełożeń w skrzyni, które określają obroty silnika względem predkości, Jest to też swojego rodzaju ogranicznik dla samochodów, by za dużo nie pędziły, bo reszta nie wytrzyma (hamulce itp.), a główna różnica w mocy silnika, to odejście nie predkość maxymalna, zwłaszcza że skrzynie biegów w tych samochdach mają podobne przełożenia.
prędkość maks jest głównie zależna od mocy bo dzieki niej mozesz pokonać opory toczenia, opory powietrza itp. ty mówisz że przełożenia w skrzyni biegów tak no niebardzo bo jak by tak było to wsadzając do G60 skrzynie biegów od 16V która ma dłuższe przełożenia to powinienem mieć dużo wieksze prędkości i 100km/h osiągać na dwójce a nie na trójce czyli teoretycznie szybsze przyspieszenie do 100km/h bo odchodzi czas na zmiane biegu z dwójki na trójke ale tak niestety nie jest w praktyce. to wytłumacz mi to dziwne zjawisko dlaczego 55KM osiąga aż 170km/h a 160KM tylko 235km/h silnik 3 razy mocniejszy a jedzie tylko 65km/h szybciej
panowie golfiarze widze że chyba spali na lekcjach fizyki? więc wytłumacze raz na zawsze żeby wszyscy wiedzieli,prędkośc max określa wzór matematyczny podam go w postaci bardzo ogólnej żeby łatwiej było go zrozumieć, predkość maksymalna jest zalezna w każdym pojeździe od :
- Mocy silnika
- Mocy oporów toczenia auta ( zależne od ciężaru, współczynnika oporów toczenia i kąta wzniosu lub kąta spadku odcinka drogi)
- Mocy oporów powietrza ( przekrój poprzeczny auta czyli wielkośc gabarytowa auta, współczynnik Cx oraz prędkość do kwadratu)
powtarzam :
prędkość do kwadratu !!!!!!!!!!!!!!!!
i własnie ten kwadrat prędkości powoduje to co was tak dziwi: 55KM-160km/h , 115KM-200km/h,
a tak po chłopsku: prędkość 200km/h jest 2 razy większa od 100km/h , czyli opory powietrza wzrosły az o 4 razy zgodnie ze wzorem, czyli żeby jechać 200 trzeba 4 razy więcej mocy niz żeby jechac 100km/h !
Mam nadzieje że troche rozjasniłem w głowach