wałek, uszczelka pod pokrywą zaworów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wałek, uszczelka pod pokrywą zaworów
Witam, mam problem otórz przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów przekręciłem śróbe w tym: .
jest to trzymadło wałka.
tu sie to znajduje:
teraz mam problem bo nie moge dostać tej części. a aso nie ma tego na rysunku.
moze ma ktos dostep do takiej części? Moze ktoś w etce sprawdzi?
Jakim momentem mam dokręcić tą pokrywe?
jest to trzymadło wałka.
tu sie to znajduje:
teraz mam problem bo nie moge dostać tej części. a aso nie ma tego na rysunku.
moze ma ktos dostep do takiej części? Moze ktoś w etce sprawdzi?
Jakim momentem mam dokręcić tą pokrywe?
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 20:19 przez MKIII, łącznie zmieniany 3 razy.
TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
to jest podpora (panewka) walka gdzies sie walala u mnie taka, ale teraz ktora masz uszkodzona bo one maja swoj numer nabity a po fotce nie widze
na dobra sprawe mozesz wlozyc tam szpile i zaspawac tak zeby byla parametrami jak pozostale
na dobra sprawe mozesz wlozyc tam szpile i zaspawac tak zeby byla parametrami jak pozostale
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 20:40 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Pięć 5. pospawać za bardzo nie mozna, to dwa inne stopy.
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 21:23 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MKIII, jak wroce do domu to sprawdze co mam w garazu
zostaw mi wiad na gg
[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 12:04 am ]
MKIII, masz wiecej szczescia niz ...
mam takie podpory tzn 3 i 5 akurat
zostaw mi wiad na gg
[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 12:04 am ]
MKIII, masz wiecej szczescia niz ...
mam takie podpory tzn 3 i 5 akurat
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
No to kolega ma farta, bo ta część w ASO występuje, ale z nową głowicą i pozostałymi czteroma stopkami. Na używkach też ciężko to dorwać, bo głowicy bez tego raczej nie sprzeda. A jest tak dlatego iż podczas produkcji takiej głowicy, podczas procesu obróbki wszystkie pięć stopek jest już do niej przykręcone i w takim stanie zostaje przewiercony otwór na wałek rozrządu. Stąd też ich numeracja 1 do 5. Teoretycznie każda ze stopek jest inna i pasuje tylko do jednej konkretnej głowicy w jedno konkretne miejsce. Piszę "teoretycznie" bo kolega nie będzie kupował nowej głowicy, tylko dlatego, że zerwał gwint w stopce wałka rozrządu, ale tak powinno być.Adamm pisze:...mam takie podpory tzn 3 i 5 akurat...
PS. Bardzo ostrożnie przykręcaj "nową" stopkę i pasowałoby sprawdzić, czy nie "chyta" wałka rozrządu.
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 13:31 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Adamm, dzieki śliczne. az śniła mi sie ta część haha. adres przesle Ci na PW i na GG.
Z jakim momentem mam te śruby dokręca?
Z jakim momentem mam te śruby dokręca?
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 19:35 przez MKIII, łącznie zmieniany 2 razy.
TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MKIII, jak tylko worce z delegacji do domu to Ci to wysle
mi zostaly te stopki po rozbiórce mojej starej glowicy wiec masz szczecie
faktycznie trzeba je delikatnie zakladac i przykrecac zeby nie bylo naprezen i zeby nie peklo ale momentow nie pamietam
mi zostaly te stopki po rozbiórce mojej starej glowicy wiec masz szczecie
faktycznie trzeba je delikatnie zakladac i przykrecac zeby nie bylo naprezen i zeby nie peklo ale momentow nie pamietam
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Jeżeli mogę dorzucić swoje trzy grosze:
Tak jak kolega wcześniej napisał, każda podpora (tzw. półpanewka) jest obrabiana razem z głowicą i stanowi jej nieodłączną część!!! Nawet te z serwisu nie będą pasować ponieważ są nie obrobione (dopasowane). To, że inna podpora będzie pasowała to jak trafienie przynajmniej czwórki w totolotka! Raz już trafiłeś , że taką znalazłeś ale czy drugi raz się uda......? Może mieć zbyt duży luz lub za mały (luz nominalny między czopem wałka a panewkami to od 0,04 do 0,05 mm ) i wałek się zatrze, tym bardziej że jest to panewka ustalająca (ustala luz wzdłużny wałka rozrzadu). Aby to sprawdzić musiałbyś zdjąć pasek i wyciągnąć popychacze hydrauliczne a i tak nie ma pewności że będzie dobrze. Tylko pomiar średnicówką dałby pewność. Proponuję inne rozwiązanie;
1) przegwintowanie tego zerwanego gwintu na M7 ( nietypowy ale spotykany np.w autach francuskich) lub M8*1 i dorobienie tzw szpilki M6/M7 lub M6/8*1
2)są też specjalne wkrętki z drutu naprawiające takie zerwane gwiny ( robi się większy gwint ,wkręca spiralkę i szpilka pozostaje ta co była ) Nazywa handlowa np. RECOIL i po problemie
Wybór należy do Ciebie, Życzę powodzenia w modach
Tak jak kolega wcześniej napisał, każda podpora (tzw. półpanewka) jest obrabiana razem z głowicą i stanowi jej nieodłączną część!!! Nawet te z serwisu nie będą pasować ponieważ są nie obrobione (dopasowane). To, że inna podpora będzie pasowała to jak trafienie przynajmniej czwórki w totolotka! Raz już trafiłeś , że taką znalazłeś ale czy drugi raz się uda......? Może mieć zbyt duży luz lub za mały (luz nominalny między czopem wałka a panewkami to od 0,04 do 0,05 mm ) i wałek się zatrze, tym bardziej że jest to panewka ustalająca (ustala luz wzdłużny wałka rozrzadu). Aby to sprawdzić musiałbyś zdjąć pasek i wyciągnąć popychacze hydrauliczne a i tak nie ma pewności że będzie dobrze. Tylko pomiar średnicówką dałby pewność. Proponuję inne rozwiązanie;
1) przegwintowanie tego zerwanego gwintu na M7 ( nietypowy ale spotykany np.w autach francuskich) lub M8*1 i dorobienie tzw szpilki M6/M7 lub M6/8*1
2)są też specjalne wkrętki z drutu naprawiające takie zerwane gwiny ( robi się większy gwint ,wkręca spiralkę i szpilka pozostaje ta co była ) Nazywa handlowa np. RECOIL i po problemie
Wybór należy do Ciebie, Życzę powodzenia w modach
Zawsze jest ktoś przed Tobą.
No to zobaczymy, najwyżej głowice wymienie:)
Dać silikon na uszczelke?
Dać silikon na uszczelke?
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 21:58 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.
Weź nie kombinuj tylko kup nową uszczelkęMKIII pisze:Dać silikon na uszczelke?
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Uszczelke mam nową, silikon też mam. Teraz powstaje pytanie czy lekko przeciągnąć uszczelke silikonem? Jak mocno ją mam dokręcić?? jakim momentem?
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 22:08 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości