Tylna wycieraczka...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 725
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
- Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
- Kontakt:
Tylna wycieraczka...
WITAM Jestem na tym forum nową osobą i na początku się przedstawie...
Mam na imię Przemek, mieszkam niedaleko Gliwic w Knurowie. Mam 19 lat i właśnie sprawiłem sobie Golfa 2 hehe do rzeczy...
Mam takie pytanko, czy ktoś może mi poradzić albo najlepiej krok po kroku wytłumaczyć jak zmienić ustawienie tylnej wycieraczki, żeby nie leżeła standardowo na lewej stronie, ale żeby była w pionie, albo leżała na prawej stronie... tak żeby się wyróżniało i żeby fajnie było .../hehe...
POZDRO... PGrzemek
Mam na imię Przemek, mieszkam niedaleko Gliwic w Knurowie. Mam 19 lat i właśnie sprawiłem sobie Golfa 2 hehe do rzeczy...
Mam takie pytanko, czy ktoś może mi poradzić albo najlepiej krok po kroku wytłumaczyć jak zmienić ustawienie tylnej wycieraczki, żeby nie leżeła standardowo na lewej stronie, ale żeby była w pionie, albo leżała na prawej stronie... tak żeby się wyróżniało i żeby fajnie było .../hehe...
POZDRO... PGrzemek
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Oj było o tym już często na forum.
Jest taka opcja "szukaj" - użyj jej bo niektórzy już nie chcę kolejny raz się rozpisywać.
Pozdrawiam
Jest taka opcja "szukaj" - użyj jej bo niektórzy już nie chcę kolejny raz się rozpisywać.
Pozdrawiam
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
-
- Kalinowa Mad Driver
- Posty: 580
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
witaj
taka mala rada: na forum panuje taka zasada, ze jak chcemy zadac pytanie to najpierw uzywamy opcji "szukaj" u gory i tam wpisujemy co nas interesuje. jak przeszukamy i nic nie znajdziemy to dopiero zakladamy nowy temat jestes nowy wiec taka rada na przyszlosc. temat wycieraczki na plasko byl juz wielokrotnie poruszany wiec znalazlbys bez problemu.
pozdro
taka mala rada: na forum panuje taka zasada, ze jak chcemy zadac pytanie to najpierw uzywamy opcji "szukaj" u gory i tam wpisujemy co nas interesuje. jak przeszukamy i nic nie znajdziemy to dopiero zakladamy nowy temat jestes nowy wiec taka rada na przyszlosc. temat wycieraczki na plasko byl juz wielokrotnie poruszany wiec znalazlbys bez problemu.
pozdro
Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl
Ja zrobiłem płaską wycieraczke w sposób mało elegancki ale za to efektowny.
Jak pamiętam silniczek jest na takiej blaszce a blaszka dopiero do klapy.W tej blaszce wywierciłem otwory obok ,trzeba było tez poszezyć dziure przez ktorą przechodzi os. Zagięcia na ramieniu troche wyprostowałem młoteczkiem, przez co ramie zrobiło się dłuższe i prawie obciera o klape. Efektem tego jest wycieraczka która ma zakres od samego dołu do miejsca miejsca gdzie dochodzą nie przerobione wycieraczki.
Jak pamiętam silniczek jest na takiej blaszce a blaszka dopiero do klapy.W tej blaszce wywierciłem otwory obok ,trzeba było tez poszezyć dziure przez ktorą przechodzi os. Zagięcia na ramieniu troche wyprostowałem młoteczkiem, przez co ramie zrobiło się dłuższe i prawie obciera o klape. Efektem tego jest wycieraczka która ma zakres od samego dołu do miejsca miejsca gdzie dochodzą nie przerobione wycieraczki.
To ciekawe bo umnie wycieraczka jest postawiona nadal pionowo , nic nie było przerabiane a działa na całej długości znaczy się od lewej do samego dolnego krańca szyby wchodząc nawet kawałek na uszczelkę........ czyżbym miał uszkodzony mechanizm wycieraczki biore pod uwagę to że wycieraczka ma problem zwyhamowaniem w dolnej części i chwile tam zostaje i dopiero powraca go pionu ??Egon PŃ pisze:Ja zrobiłem płaską wycieraczke w sposób mało elegancki ale za to efektowny.
Jak pamiętam silniczek jest na takiej blaszce a blaszka dopiero do klapy.W tej blaszce wywierciłem otwory obok ,trzeba było tez poszezyć dziure przez ktorą przechodzi os. Zagięcia na ramieniu troche wyprostowałem młoteczkiem, przez co ramie zrobiło się dłuższe i prawie obciera o klape. Efektem tego jest wycieraczka która ma zakres od samego dołu do miejsca miejsca gdzie dochodzą nie przerobione wycieraczki.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 725
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
- Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
- Kontakt:
Witam ponownie
Dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego czasu, i udało mi się osiągnąć założony cel (dobrze, że są czasami jakieś święta w roku).
A więc tak: zajęło mi to około 1 h ale efekt końcowy taki jak chciałem, czyli wycieraczka idealnie leży.
Czynności krok po kroku (może komuś się przyda jeszcze):
1. Ściągamy plastykową osłonkę (5 zapinek)
2. odkręcamy nakrętkę na silniczku po lewej stronie klapy (klucz 10 jak dobrze pamiętam)
3. wyciągamy z wieloklinu ten krótszy uchwyt (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) i obracamy go o 180 stopni w lewo, tak żeby oba uchwyty (ten krótszy i dłuższy nachodziły na siebie i były równolegle do siebie) ja miałem złoty i srebrny i nakładamy na wieloklin.
4. używając klucza 10 (koniecznie płaski gdyż jej mało miejsca i dokręcamy wcześniej odkręconą nakrętkę.
5. następnie zamykamy bagażnik i zdejmujemy plastykową osłonkę z wycieraczki podważając ja do góry.
6. używając klucza (bodajże 10) odkręcamy nakrętkę mocującą wycieraczkę i zdejmujemy ją.
7. wcześniej zdjętą wycieraczkę ustawiamy do poziomu, nie przesadzając z bliskością gdyż może podobno przymarznąć, nakładamy ją na wieloklin, i trzymając przykręcamy nakrętkę.
8. testujemy cały układ i ewentualnie wprowadzamy poprawki.
9. jeżeli wszystko jest ok możemy założyć osłonkę na wieloklinie wycieraczki i założyć plastykową osłonkę od wewnętrznej strony.
10. dla tych, którzy cenią dokładność na fabrycznym zgięciu wycieraczki, można ją troszku zgiąć co da lepszy efekt, tak jak w moim przypadku.
Sam czas pracy wyniósł mnie około 30 min + drugie 30 min teorii (hehe), troszku pomógł mi tato, dzięki któremu, ten czas się skrócił.
Pozdro Mam nadzieje, że komuś się to przyda....
Dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego czasu, i udało mi się osiągnąć założony cel (dobrze, że są czasami jakieś święta w roku).
A więc tak: zajęło mi to około 1 h ale efekt końcowy taki jak chciałem, czyli wycieraczka idealnie leży.
Czynności krok po kroku (może komuś się przyda jeszcze):
1. Ściągamy plastykową osłonkę (5 zapinek)
2. odkręcamy nakrętkę na silniczku po lewej stronie klapy (klucz 10 jak dobrze pamiętam)
3. wyciągamy z wieloklinu ten krótszy uchwyt (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) i obracamy go o 180 stopni w lewo, tak żeby oba uchwyty (ten krótszy i dłuższy nachodziły na siebie i były równolegle do siebie) ja miałem złoty i srebrny i nakładamy na wieloklin.
4. używając klucza 10 (koniecznie płaski gdyż jej mało miejsca i dokręcamy wcześniej odkręconą nakrętkę.
5. następnie zamykamy bagażnik i zdejmujemy plastykową osłonkę z wycieraczki podważając ja do góry.
6. używając klucza (bodajże 10) odkręcamy nakrętkę mocującą wycieraczkę i zdejmujemy ją.
7. wcześniej zdjętą wycieraczkę ustawiamy do poziomu, nie przesadzając z bliskością gdyż może podobno przymarznąć, nakładamy ją na wieloklin, i trzymając przykręcamy nakrętkę.
8. testujemy cały układ i ewentualnie wprowadzamy poprawki.
9. jeżeli wszystko jest ok możemy założyć osłonkę na wieloklinie wycieraczki i założyć plastykową osłonkę od wewnętrznej strony.
10. dla tych, którzy cenią dokładność na fabrycznym zgięciu wycieraczki, można ją troszku zgiąć co da lepszy efekt, tak jak w moim przypadku.
Sam czas pracy wyniósł mnie około 30 min + drugie 30 min teorii (hehe), troszku pomógł mi tato, dzięki któremu, ten czas się skrócił.
Pozdro Mam nadzieje, że komuś się to przyda....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 239 gości