Jeżdze nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie :)
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
nie zrobisz sam ! tylko stacja diagnostyczna cie ratuje ! a to juz powinienes zrobic zaraz za zamontowaniu nowego zawieszenia !!!!!!!Conscious pisze:sas_gti, aha ok przejże czyli sam tego nie zrobie??
moje byle gti..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103949&postdays=0&postorder=asc&start=795
moja była octavia:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=267091&postdays=0&postorder=asc&start=60
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103949&postdays=0&postorder=asc&start=795
moja była octavia:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=267091&postdays=0&postorder=asc&start=60
- Fredi88
- Storm Beige
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
- Lokalizacja: Hönigsberg
- Kontakt:
kolego skoro zakladales gwint to KAZDE kolo ma zmieniona geometrie i nie przylega wlasciwie do nawierzchni... robisz geometrie calego auta a nie tylko tego kola co ci trze...jedz na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna to za ok 60 zl powinni ci to ustawic.Conscious pisze:Fredi88, tak trzeba jak najszybciej ale musze sam kąt z lewej strony ustawic zeby mi nie tarlo opona o sprezyne chyba ze pojade na zimowkach to ustawic
KILKA UWAG I PYTAŃ PO WYMIANIE ZAWIESZENIA NA NOWE...
Witam
Niedawno pytałem w tym wątku o dobór zawieszenia do golfa mk3 i w końcu mój wybór padł na taki zestaw:
amorki MTS od MAPETA przód i tył
sprężyny LOWTEC 50/40
Wcześniej miałem sprężynki LOWTECA 40/40 i nie wiem jakie amory (chyba seria bo były dłuższe od tych które teraz zakładałem...
SPOSTRZEŻENIA PO WYMIANIE:
1. Auto bardzo ładnie wybiera nierówności i nie ma betonu - jest średnio twardo i sprężyście
2. Tył autka siadł mi troszeczkę więcej niż się spodziewałem.. i tutaj moje pytanie czy to możliwe że przez krótszy amor mam teraz trochę niżej ??
3. Przód pomimo tego że sprężyny krótsze niż stare został mniej więcej na tym samym poziomie.
4. Jazda w dwie osoby jest bardzo przyjemna nic nigdzie nie obciera.. niestety jazda z obciążeniem z tyłu wymaga nielada umiejętności w omijaniu dziur i nierówności na drodze gdyż przy każdym podskoku auta tylne koła trą o nadkola - dodam że przy starym zawieszeniu kiedy było jeszcze w miarę sprawne nic takiego nie miało miejsca ...
5. Z tyłu samochodu dochodzą bardzo intensywne skrzypienia - tak jakby guma tarła o gumę - nawet na niewielkich nierównościach już się odzywają - na prostej drodze jest cisza .. sądzę że są to gumowe poduszki tylnych amorów.. gdzieś czytałem na forum że muszą się one ułożyć i wtedy problem powinien zniknąć - moje pytanie ile mniej więcej trzeba zrobić km żeby to skrzypienie ucichło??
6. Po wymianie całej zawiechy oraz wszelkich stabilizatorów i silentbloków z przodu i z tyłu byłem ustawić kąty i zbieżność ale coś dalej jest nie tak .. w momencie kiedy nacisnę mocniej gaz ciągnie mi kierownicę w lewo a kiedy gwałtownie go puszczę to w prawo, przy jeździe powyżej 120 auto zaczyna mocno myszkować po drodze ... co jest grane ??
Co może być przyczyna takiego zachowania - czyżby na geometrii spier.... robotę ???
Jak zwykle bardzo dziękuję z góry za wszelkie porady i odpowiedzi ...
Witam
Niedawno pytałem w tym wątku o dobór zawieszenia do golfa mk3 i w końcu mój wybór padł na taki zestaw:
amorki MTS od MAPETA przód i tył
sprężyny LOWTEC 50/40
Wcześniej miałem sprężynki LOWTECA 40/40 i nie wiem jakie amory (chyba seria bo były dłuższe od tych które teraz zakładałem...
SPOSTRZEŻENIA PO WYMIANIE:
1. Auto bardzo ładnie wybiera nierówności i nie ma betonu - jest średnio twardo i sprężyście
2. Tył autka siadł mi troszeczkę więcej niż się spodziewałem.. i tutaj moje pytanie czy to możliwe że przez krótszy amor mam teraz trochę niżej ??
3. Przód pomimo tego że sprężyny krótsze niż stare został mniej więcej na tym samym poziomie.
4. Jazda w dwie osoby jest bardzo przyjemna nic nigdzie nie obciera.. niestety jazda z obciążeniem z tyłu wymaga nielada umiejętności w omijaniu dziur i nierówności na drodze gdyż przy każdym podskoku auta tylne koła trą o nadkola - dodam że przy starym zawieszeniu kiedy było jeszcze w miarę sprawne nic takiego nie miało miejsca ...
5. Z tyłu samochodu dochodzą bardzo intensywne skrzypienia - tak jakby guma tarła o gumę - nawet na niewielkich nierównościach już się odzywają - na prostej drodze jest cisza .. sądzę że są to gumowe poduszki tylnych amorów.. gdzieś czytałem na forum że muszą się one ułożyć i wtedy problem powinien zniknąć - moje pytanie ile mniej więcej trzeba zrobić km żeby to skrzypienie ucichło??
6. Po wymianie całej zawiechy oraz wszelkich stabilizatorów i silentbloków z przodu i z tyłu byłem ustawić kąty i zbieżność ale coś dalej jest nie tak .. w momencie kiedy nacisnę mocniej gaz ciągnie mi kierownicę w lewo a kiedy gwałtownie go puszczę to w prawo, przy jeździe powyżej 120 auto zaczyna mocno myszkować po drodze ... co jest grane ??
Co może być przyczyna takiego zachowania - czyżby na geometrii spier.... robotę ???
Jak zwykle bardzo dziękuję z góry za wszelkie porady i odpowiedzi ...
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
jeśli zeszło niżej a nie wycinałeś rantów nadkoli to niestety będą przycierać.jedyne wyjście to zlokalizować gdzie trze i tak sie ta to w tym miejscy przypiłować(jesli ociera o rant nadkola)MariuszM pisze:4. Jazda w dwie osoby jest bardzo przyjemna nic nigdzie nie obciera.. niestety jazda z obciążeniem z tyłu wymaga nielada umiejętności w omijaniu dziur i nierówności na drodze gdyż przy każdym podskoku auta tylne koła trą o nadkola - dodam że przy starym zawieszeniu kiedy było jeszcze w miarę sprawne nic takiego nie miało miejsca ...
pryśnij WD40 i załatwioneMariuszM pisze:. Z tyłu samochodu dochodzą bardzo intensywne skrzypienia - tak jakby guma tarła o gumę
u mnie jest podobnie.tzn lekko ściąga przy gwałtownym wciskaniu gazu.podejrzewam że jest to spowodowane różnicą długość pół osi.ale to tylko moja teoria.MariuszM pisze:w momencie kiedy nacisnę mocniej gaz ciągnie mi kierownicę w lewo a kiedy gwałtownie go puszczę to w prawo.
gumy w tylnej belce masz ok??możliwe też ze spierd*lili ci robotę.często jest tak że diagnostom nie chce się ustawiać geometrii na sportowych zawieszeniach i marudzą a jak im na rece nie patrzysz to cuda potrafią wyprawiać.MariuszM pisze:przy jeździe powyżej 120 auto zaczyna mocno myszkować po drodze ... co jest grane ??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Geometrie robił mi znajomy którego polecił mi Teściu ... podobno robi bardzo dobrze i dokładnie .. z tego co wiedziałem to raczej gościu się starał jak mi to ustawiał.. inna sprawa że geometria była robiona na felgach zimowych (14'') a teraz mam 16'' letnie - ale to chyba nie powinno mieć wpływu ... przed wymianą zawiechy geometria była malinka
Normalnie za geometrię płaci się w granicach 60-100 zł - ja płaciłem deczko mniej
PYTANIA:
1. Tym WD40 ma psikać na górną poduszkę?? tą która siedzi w gnieździe amora w bagażniku?? Czy lepiej rozkręcić i psikać obie??
2. Czy ma ktoś doświadczenia z poszerzaniem tylnych nadkoli ?? Jak to wygląda i jak w praktyce się to wykonuje?? Czy nie ma problemu ze spasowaniem tylnego zderzaka po takim zabiegu??
Normalnie za geometrię płaci się w granicach 60-100 zł - ja płaciłem deczko mniej
PYTANIA:
1. Tym WD40 ma psikać na górną poduszkę?? tą która siedzi w gnieździe amora w bagażniku?? Czy lepiej rozkręcić i psikać obie??
2. Czy ma ktoś doświadczenia z poszerzaniem tylnych nadkoli ?? Jak to wygląda i jak w praktyce się to wykonuje?? Czy nie ma problemu ze spasowaniem tylnego zderzaka po takim zabiegu??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości