Doradzcie co mam teraz zrobić z turbo ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

FoKa1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 11:46
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Kontakt:

Doradzcie co mam teraz zrobić z turbo ??

Post autor: FoKa1988 » sob wrz 13, 2008 12:42

Dziś z rana otrzymalem moj nowy nabytem jakim jest T3 od forumowego kolegi. Wszytko ładnie pięknie , dopoki nie rozpakowałem paczki i nie wyjołem turbo :grrr: Oto jaka spotkała mnie niespodzianka :dol: :dol: :dol:

Obrazek

Znalazlem oczywiście ułamana część w pudełku lecz nie mam narazie zadnej koncepcji co moglbym zrobić :crazy: .Chciałbym abyście mi coś doradzili w tej sprawie. Z gory dziekuje Michał :pub: :pub: :pub:


Piwo to moje paliwo

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob wrz 13, 2008 13:13

Wymienić wg albo moze jakoś nadspawać ... kurde nie wiem :/



FoKa1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 11:46
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Kontakt:

Post autor: FoKa1988 » sob wrz 13, 2008 13:17

To_mas pisze:moze jakoś nadspawać
tez caly czas chodzi mi to po głowie :crazy: tylko nie wiem czy to zda egzamin i bedzie trzymać


Piwo to moje paliwo

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob wrz 13, 2008 13:25

FoKa1988 pisze: tylko nie wiem czy to zda egzamin i bedzie trzymać
A z jakiego materiału jest ta ułamana część ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

FoKa1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 11:46
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Kontakt:

Post autor: FoKa1988 » sob wrz 13, 2008 13:27

homsky, alufast :grin:


Piwo to moje paliwo

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob wrz 13, 2008 14:15

FoKa1988 pisze:alufast
Da sie to zrobić, tylko czy gra jest warta świeczki , można polecieć to metodą TIG z elektrodą wolframową, tylko znajdź takiego magika żeby ci to artystycznie pospawał :helm:
Mozna próbowac też metodą MIG --> drut alu w osłonie argonu , ale to bardziej bedzie posmarkane niz pospawane , jakby nie było spawany element jest malutki

Chyba szybciej i taniej bedzie wymienic ten uszkodzony element
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 14:28 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob wrz 13, 2008 14:40

Aluminiu cięzko sie spawa nawet TIGem z racji tlenków na powierzchni , po dokładnym oszlifowaniu i pod warunkiem że tam ścianka conajmniej 1mm mógłby sprubować .
Tylko chyba bez sensu wysyłać to do mnie bez gwaracji że pospawam , FoKa1988, szukaj na miejscu gdzie spawaja głowice powinni pospawać.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob wrz 13, 2008 14:46

twardy pisze:Aluminiu cięzko sie spawa nawet TIGem z racji tlenków na powierzchni
Kto raz próbował spawać alu o grubości nie wiekszej niż 1,5mm wie czym to pachnie - paskudna robota


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob wrz 13, 2008 14:51

homsky, nieraz spawam te aluminiowe katowniczki z casto . Można to pospawać ale trzeba dobrze oczyścić i ustawić małe natężenie około 60A.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob wrz 13, 2008 14:59

w czewie masz Sprawke, podjedz i zapytaj czy sa w stanie takie cos pospawac. robia glowice to alu potrafia spawac. wpisz w google sprawka i masz na pierwszym miejscy wynik.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

FoKa1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 11:46
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Kontakt:

Post autor: FoKa1988 » ndz wrz 14, 2008 01:15

Dzieki chłopaki za tak liczne wypowiedzi i porady :pub: W poniedziałek rusze z ta sprawa i zdam relacje co i jak :blush:

[ Dodano: 15 Wrz 2008 11:53 ]
souler pisze:w czewie masz Sprawke
niestety nie podejma sie tego :grrr:
pozatym byłem jeszce w kilku warsztatach w mojej okolicy i nie daja mi gwarancji ze to bedzie trzymać ,a pozatym mowią że pospawać mi to pospawają ale ta dziurke w środku trzeba bedzie wiercić więć też lipa :grrr: :grrr: :grrr: I co teraz??


Piwo to moje paliwo

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr wrz 17, 2008 23:39

FoKa1988, zrób zdjęcie z z boku, w ogóle zrób więcej zdjęć tego WG wraz z ta ułamana częścią, mam w domu starą T3 :) ale mój WG wygląda ciut inaczej, zapodaj zdjęcia to może coś znajdę :)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw wrz 18, 2008 00:48

FoKa1988, zrobileś to tak jak radziłem z tym nagwintowaniem ???

Moze sie ktoś przy okazji wypowie na 100% czy wymiana z T2 na T3 to plug & play + zaślepienie przewodu od wody ???? czy coś jeszcze



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw wrz 18, 2008 00:58

To_mas pisze:Moze sie ktoś przy okazji wypowie na 100% czy wymiana z T2 na T3 to plug & play + zaślepienie przewodu od wody ???? czy coś jeszcze
Będzie trzeba chyba zmienić wąż: turbo -->kolektor ssący, tak po za tym to wszystko jest chyba identyczne, odkręcasz turbo od kolektora wydechowego i na jego miejsce dajesz T3.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości