ładowanie spada

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wito80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:50
Lokalizacja: Warszawa

ładowanie spada

Post autor: wito80 » czw wrz 11, 2008 19:21

Witam wszystkich, zauważyłem że np. po nocy jak odpalam silnik, ładowanie jest około 14,20 bez obciążenia
A po przejechaniu 10 - 15 km,ponownie zmierzyłem i ładowanie było około 13,80 bez obciążenia ,czy to normalne, czy altek siada???



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » czw wrz 11, 2008 19:31

Mnie sie wydaje, że nie masz się czym martwić


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 11, 2008 19:31

Jeśli koniecznie chcesz to sprawdzić to rozbierz alternator i go tylko wyczyść, sprawdź długość szczotek i powinno się polepszyć. W zasadzie to nic groźnego się nie dzieje 13.8V do 14.4V to przedział poprawnego napięcia ładowania. Obserwuj dalej zachowanie ładowania, bo może się okazać, że to wcale nie alternator, tylko akumulator pada. Jeśli masz możliwość to załóż jakiś inny, sprawny akumulator i zrób ten sam pomiar.
Aha i jeszcze jedno wyczyść klemy, bo to też może być przyczyną.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » czw wrz 11, 2008 19:33

AFN140KM pisze:Aha i jeszcze jedno wyczyść klemy,
jeszcze sprawdz czy klemy nie sa luźne

jak stary jest akumulator? moze tez regulator napiecia?



wito80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wito80 » czw wrz 11, 2008 19:37

AFN140KM pisze:Jeśli koniecznie chcesz to sprawdzić to rozbierz alternator i go tylko wyczyść, sprawdź długość szczotek i powinno się polepszyć. W zasadzie to nic groźnego się nie dzieje 13.8V do 14.4V to przedział poprawnego napięcia ładowania. Obserwuj dalej zachowanie ładowania, bo może się okazać, że to wcale nie alternator, tylko akumulator pada. Jeśli masz możliwość to załóż jakiś inny, sprawny akumulator i zrób ten sam pomiar.
Aha i jeszcze jedno wyczyść klemy, bo to też może być przyczyną.
akumulator ma 7 miesięcy.już kilka razy się rozładował, podam przykład: jednego dnia zrobiłem 250 km, za tydzień 10 km i kolejny tydzień, akumulator tak padł sie nawet nie zakręcił.może poprostu za mało jeżdzę.



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » czw wrz 11, 2008 19:42

wyglada mi to na lewy pobor pradu - alarm np pobiera prad na postoju ale minimalne ilosci - nie podlaczales nic ostatnio z elektryki, moze lampka w bagazniku sie swieci? :jezor:

na postoju cos Ci moze rozladowywac aku, odepnij kleme i miedzy akumulator a kleme podlacz amperomierz i podaj odczyt

to bedzie wszystko jasne :food:
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 19:44 przez kedzior, łącznie zmieniany 2 razy.



wito80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wito80 » czw wrz 11, 2008 19:48

kedzior pisze:wyglada mi to na lewy pobor pradu - alarm np pobiera prad na postoju ale minimalne ilosci - nie podlaczales nic ostatnio z elektryki, moze lampka w bagazniku sie swieci? :jezor:

na postoju cos Ci moze rozladowywac aku, odepnij kleme i miedzy akumulator a kleme podlacz amperomierz i podaj odczyt

to bedzie wszystko jasne :food:
mierzyłem amperomieżem przy właczonym alarmie, to pobór prądu jest około 130 mA, to normalne??



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » czw wrz 11, 2008 20:01

ja mam ok 30mA wiec masz spory pobór

pewnie ktoś to jeszcze potwierdzi dla pewności

podłączałeś cos ostanio? sprawdz czy lampka w kabinie gaśnie i w bagażniku - czesto przycinaja sie czujniki - tak ja miałem

inaczej pozostaje odpinianie bezpieczników i szukanie źródła gdzie ucieka prąd ...
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 20:02 przez kedzior, łącznie zmieniany 1 raz.



wito80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wito80 » czw wrz 11, 2008 20:04

kedzior pisze:ja mam ok 30mA wiec masz spory pobór

pewnie ktoś to jeszcze potwierdzi dla pewności

podłączałeś cos ostanio? sprawdz czy lampka w kabinie gaśnie i w bagażniku - czesto przycinaja sie czujniki - tak ja miałem

inaczej pozostaje odpinianie bezpieczników i szukanie źródła gdzie ucieka prąd ...
lampka w bagażniku gaśnie, ostatnio to radio podłączyłem,ale musze sprawdzić jeszcze pobór prądu bez wlączania alarmu



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 11, 2008 20:10

Jaka jest pojemność tego akumulatora i producent. Ile jeździsz średnio w miesiącu?

U mnie prąd pobierany z akumulatora przy załączonym alarmie to ok. 55mA.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

wito80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wito80 » czw wrz 11, 2008 20:25

AFN140KM pisze:Jaka jest pojemność tego akumulatora i producent. Ile jeździsz średnio w miesiącu?

U mnie prąd pobierany z akumulatora przy załączonym alarmie to ok. 55mA.
pojemność 55aH, marka krzak-eurostart.jezdze róznie czaszmi wiecej, a czasami stoi 2 tygodnie i akumulator pada

moment może źle odczytałem pobór prądu,jęzeli na mierniku ustawiam na 2000 mA, i odczyt jest 0,13 to znaczy ze jest 130 mA czy 0,13 mA?
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 20:28 przez wito80, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 11, 2008 20:36

...moment może źle odczytałem pobór prądu,jęzeli na mierniku ustawiam na 2000 mA, i odczyt jest 0,13 to znaczy ze jest 130 mA czy 0,13 mA?...
masz na mierniku ustawienie 2000 mA? To chyba jest 2000µA. Ale i tak mi to nie pasuje. Jak Ty to mierzysz?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

wito80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wito80 » czw wrz 11, 2008 20:45

AFN140KM pisze:
...moment może źle odczytałem pobór prądu,jęzeli na mierniku ustawiam na 2000 mA, i odczyt jest 0,13 to znaczy ze jest 130 mA czy 0,13 mA?...
masz na mierniku ustawienie 2000 mA? To chyba jest 2000µA. Ale i tak mi to nie pasuje. Jak Ty to mierzysz?
napewno 2000mA mam miernik przed sobą,a mierze w ten sposób ze odpina kleme masową i podłączami miernik, jedną elektrodę do klemy a drugą do zacisku



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 11, 2008 20:58

No to trochę to dziwne, bo jeśli ustawisz na zakres 2000mA, a pobór prądu załóżmy, że faktycznie wynosi 130mA to miernik powinien Ci pokazać 130. Tobie pokazał 0,13, ale nie wiadomo czego. Niby zakres 2000mA równa się 2A, więc można to odczytywać 0,13A co daje 130mA.
Nie jest realne, aby pobór prądu wynosił 0,13mA ponieważ sama dioda świecąca od alarmu pobiera ok. 18mA.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 455 gości