jest jedna różnica
cięgno krótkie w mk2 5b ma 74 mm długości natomiast
cięgno kótkie w mk2 4b ma 86 mm długośći
oba cięgna widać tutaj
http://allegro.pl/item427703088_zestaw_ ... zynia.html
Da radę wyregulować mechanizm na nieodpowiedniej długosci cięgnie ale to nieco zmiejsza komfort przełączania biegów w kabinie bo biegi są wtedy bliżej siebie.
[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 17:09 ]
Nie trzeba czasem całej kasety zmieniać tam gdzie drążek zmiany biegów??
nie trzeba
kawowy19 pisze:na koncu dzwigni lewarka która idzie po podwoziem jest taka opaska na której mozna przesuwac mechanizm od skrzyni w stosunku do dzwigni lewarka idacego pod podowoziem do kabiny.
dokładnie Kawowy. To jest ta regulacja.
Reguluje sie w ten sposób że tę klamrę luzujesz. Wtedy lewarek ustawiasz w kabinie w pozycji luz , na skrzyni wrzucasz luz i skręcasz klamrę z powrotem skręcasz. Niektóre książki napraw podają nawet w milimetrach odległość od drążka do blokady wsteka, ale teraz nie pamiętam ile to dokłądnie ma być (wartosci są różne dla skrzyni 4b i 5b ale da sie to spokojnie ustawic na oko)
Proponuję ci wymienić cięgno na odpowiednie i wtedy wyregulować i musi działać. Biegi wrócą, a jak coś jeszcze chcesz wiedziec to pytaj bo mam te mechanizmy w małym palcu. W sumie nie raz widzę jak ludzie głupoty piszą o działaniu tego ustrojstwa ale nie chce mi sie kazdego z błędu wyprowadzać. pzdr sas