widoczny brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
widoczny brak mocy
Witam. W moim aucie widoczny jest brak mocy i przyspieszenia. Auto ma oryginalny przebieg 125 tys. km i z informacji udzielonych mi przez mechaników nie jest to wina turbiny. Prędkość dochodzi to 120 i ani grama więcej. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza ale to nie dało poprawy. Czy może to być wina przepływomierza powietrza? Jeśli tak to jaki jest koszt wymiany?
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
wpisz w opcji szukaj a lektury bedziesz mial na min 2 dni duzo o tym jest na forum
Ostatnio zmieniony wt wrz 09, 2008 12:26 przez niuteq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
- Lokalizacja: Suwałki
Witam mam taki sam problem. Mój MK3 z silnikiem 1z przed ostatnie 2 tygodnie stał się bardzo powolny. Wizyta u mechanika, podpięcie pod vaga i diagnoza: zawór n75 do wymiany. Wymieniłem zaworek, przewody podciśnienia na nowe. Dodatkowo sprawdziłem intercooler, nie stwierdziłem nieszczelności w dolocie. Podłączenie przewodów podciśnieniowych jest prawidłowe, sprawdzałem w serwisówce do tdi. Przed wymianą zaworka występował błąd 00575. Obecnie jeżdżę już z wymienionym zaworkiem prawie miesiąc i auto zamiast ciąć jak przecinak zamuliło się strasznie. Nie wiem co mam robić. Sprawdzałem cięgło od turbiny czy płynnie pracuje (bez zarzutów). Już nie występują żadne błędy, vag nic nie widzi. Jak byłem wtedy u mechanika orzekł że turbina jest przeładowana, ale kazał wyminieć zaworek i wężyki podciśnienia, błędy ustały a auto jak szło tak idzie a nie idzie najlepiej. Przepływka sprawna. Wszystko inne też ok. Pfroszę pomóżcie!!!!!
Moje autko też zamulało (MK4 101PS, ATD) - na trójce powyżej 3tyś RPM łapał tryb awaryjny i wyraźnie nie dawał rady. Przy ruszaniu na niskich biegach też wyciskał siódme poty. Początkowo podejerzenie padło na turbinę. Dałem do czyszczenia, ale wyniki były takie sobie. Sam mechanik stwierdził, że nadal jest coś nie tak - auto było takie "rozedrgane".
Kolejny mechanik zalecił wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem. Po tym zabiegu samochód odzyskał dawną moc - teraz na jedynce nawet z piskiem opon można ruszyć
Auto nie łapie trybów awaryjnych, na trójce spokojnie może przycisnąć nawet 4tyś RPM. Jednym słowem - zmiana nie do poznania.
Kolejny mechanik zalecił wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem. Po tym zabiegu samochód odzyskał dawną moc - teraz na jedynce nawet z piskiem opon można ruszyć

Zabijcie mnie , ale co ma wymiana sprzęgła do trybów awaryjnych i braku mocytommyboy pisze:Kolejny mechanik zalecił wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem. Po tym zabiegu samochód odzyskał dawną moc - teraz na jedynce nawet z piskiem opon można ruszyć Auto nie łapie trybów awaryjnych, na trójce spokojnie może przycisnąć nawet 4tyś RPM. Jednym słowem - zmiana nie do poznania.

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
tommyboy, wybacz ale dwumas nijak sie ma do wywalania bledow o przeladowaniu i o to koledze chodzilo
sam napisales ze bledy przestal wywalac po czyszczeniu turbo
sam napisales ze bledy przestal wywalac po czyszczeniu turbo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Czegoś takiego nie napisałem. Początkowo wydawało mi się, że czyszczenie pomogło, ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".Adamm pisze:bledy przestal wywalac po czyszczeniu turbo
wybacz, ale chyba byłbyś pierwszym któremu po wymianie dwumasa przestało wywalać błędy turbiny. jak sam mówisz awaria łapała sie pod obciążeniem. ewidentne przeładowanie. "rozedrganie" rzeczywiście mogło być od koła, być może przy okazji mechanik rozruszał turbo, albo ty na nowym sprzęgle pojeździłeś dynamiczniej.tommyboy pisze:ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Po wymianie dwumasu i sprzegła napewno zniknęły ewentualne drgania i wibracje silnika oraz uślizgi sprzęgła przez co wydaje sie że auto jest bardziej dynamiczne, przy pełnym bucie poprostu przekazuje pełną moc odrazu na koła a nie na poślizgi sprzęgła.tommyboy pisze:Początkowo wydawało mi się, że czyszczenie pomogło, ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".
Co do jednego wszyscy jestesmy zgodni - wymiana dwumasu napewno nie zlikwidowała trybów awaryjnych i braku mocy , moze mechanior przy okazji wymiany dwumasu pogrzebał cos jeszcze od siebie
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości