Tykający zamek pokrywy bagażnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bomblo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 06, 2007 12:11
Lokalizacja: Morąg/Radom
Kontakt:

Tykający zamek pokrywy bagażnika

Post autor: Bomblo » wt wrz 02, 2008 21:37

Witam kolegów. Posiadam MKIV z 2001 roku. W samochodzie stwierdziłem że kluczyki nie pasują do zamka tylnej klapy. Do pozostałych pasują. Dodatkowo często mi się zdarza że w czasie jazdy lub po zgaszeniu zapłonu w tylnej klapie słychać tykanie i czuć pod klamką że siłownik ją bardzo delikatnie rusza. Dodatkowo słychać działanie przekaźnika w okolicy skrzynki bezpiecznikowej. W czasie gdy to się dzieje nie działa mi automatyczne domykanie szyb. Poza tym centralny działa poprawnie z pilota i z kluczyka. Zamyka i otwiera drzwi łącznie z klapą prawidłowo. Czy któryś kolega miał podobny przypadek lub może podać jakąś wskazówkę rozwiązania problemu. Dodam tylko że w okolicy zamka jest dodatkowa wtyczka która nigdzie nie jest podłączona gdyż nie ma gniazda do którego by pasowała.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 02, 2008 22:09

Bomblo pisze:stwierdziłem że kluczyki nie pasują do zamka tylnej klapy
uwierz mi, że pasują;
jak się domyślam albo nie możesz włożyć w zamek klapy kluczyka albo jak już włożysz to nie możesz nim przekręcić - to częsta przypadłość - wkładka zamka się często zasyfia w środku - trzeba dużo czasu poświęcić aby to wyczyścić nr WD-40;
Bomblo pisze:w czasie jazdy lub po zgaszeniu zapłonu w tylnej klapie słychać tykanie i czuć pod klamką że siłownik ją bardzo delikatnie rusza
Bomblo pisze:Dodam tylko że w okolicy zamka jest dodatkowa wtyczka która nigdzie nie jest podłączona gdyż nie ma gniazda do którego by pasowała
musisz zdjąć plastikową osłonę klapy bagażnika - jest na dwie śrubki wkręcone w dwie wnęki na ręce do zamykania klapy oraz na metalowe zatrzaski, jak ją zdejmiesz to zaobserwujesz co się dzieje i jak to wygląda, możesz też wkleić z niej zdjęcia na forum, koledzy na tej podstawie powiedzą co i jak ma być.


Obrazek

Awatar użytkownika
Bomblo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 06, 2007 12:11
Lokalizacja: Morąg/Radom
Kontakt:

Post autor: Bomblo » wt wrz 02, 2008 22:46

Dzięki za tak szybkie zainteresowanie. Kluczyki rzeczywiście nie działają. WD-40 to była pierwsza rzecz jaką zastosowałem po stwierdzeniu niemożności przekręcenia kluczyka w zamku klapy. Chodzi o to że ostatnio dokładnie sobie cały zamek obejrzałem. Siłowniki działają jak należy, klamka też otwiera i zamyka poprawnie. Popychacze pasują do siebie. Nic się nie zacina ani nie przerywa. Przy okazji specjalnym pre[aratem do usuwania elektrokorozji wyczyściłem wszystkie wtyczki zamka tylnej klapy. Jedyna rzecz to taka, że cały ten moduł z bębenkiem zamka jest trochę luźny. Może to jest przyczyną?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 02, 2008 23:35

zobacz jak to wygląda u mnie i sprawdź czy nie brakuje Ci śruby lub czy nie masz czegoś ułamanego:
Obrazek

[ Dodano: 03 Wrz 2008 00:19 ]
Bomblo pisze:Dodam tylko że w okolicy zamka jest dodatkowa wtyczka która nigdzie nie jest podłączona gdyż nie ma gniazda do którego by pasowała.
o jakiej wtyczce piszesz ? u mnie są tylko 3 : wtyczka od silniczka wycieraczki, od zamka i siłownika centralnego zamka, tak jak na poniższym foto (na foto brak jest silniczka wycieraczki) :

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Bomblo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 06, 2007 12:11
Lokalizacja: Morąg/Radom
Kontakt:

Post autor: Bomblo » śr wrz 03, 2008 16:57

Witam ponownie. Dzisiaj zdjąłem pokrywę zamka i postanowiłem przyłapać problem na gorącym uczynku. Okazało się że w momencie gdy mi zaczyna tykać zamek siłownik zachowuje się jak by chciał zaryglować zamek klapy, jedna zamiast podnieść ten wichajster do góry on tylko cyklicznie delikatnie nim porusza. Dzieje się tak i podczas jazdy i na postoju. Kiedy chcę zamknąć samochód centralnym nie ma problemu. rygluje się i otwiera elegancko. Czy przyczyną usterki może być przekaźnik, a jeżeli tak to który to jest i jaka jego cena?

a tu zdjęcia tej dodatkowej wtyczki, której nie ma gdzie podłączyć. Może ktoś wie od czego ona jest?

Obrazek Obrazek

i zdjęcia mojego zamka
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 17:06 przez Bomblo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 03, 2008 18:40

Bomblo gdybyś mógł jeszcze wkleić zdjęcie ogólne tylnej klapy takie jak ja wkleiłem powyżej bo z tych szczegółowych trudno się wyznać we wszystkich wiązkach;
nie widzę u ciebie wtyczki ani kabla idącego do samego zamka tak jak jest to u mnie oraz co to jest za przewód lub wężyk, który wchodzi Ci za wkładkę zamka klapy ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Bomblo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 06, 2007 12:11
Lokalizacja: Morąg/Radom
Kontakt:

Post autor: Bomblo » śr wrz 03, 2008 19:43

zza wkładki wychodzi właśnie ta dodatkowa wiązka z wtyczką. a ten przewód z zamka o który pytasz to jest i u mnie. chodzi Ci o ten co odpowiada między innymi o gaszenie światła w bagażniku tak?

[ Dodano: 03 Wrz 2008 19:47 ]
czy rozwiążemy problem czy nie sztomel masz u mnie pomógł



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 03, 2008 22:27

Bomblo pisze:chodzi Ci o ten co odpowiada między innymi o gaszenie światła w bagażniku tak?
tak, właśnie o ten mi chodziło.
Jeszcze jedno chodzi mi po głowie a mianowicie tak: mam centralny zamek, który (tak jak u Ciebie) również otwiera i zamyka klapę bagażnika ale nigdy nie sprawdzałem wkładając kluczyk we wkładkę zamka klapy czy z niej również było sterowanie centralnym zamkiem i możliwość zamykania i otwierania wszystkich drzwi (z całą pewnością mogłem oddzielnie tzn. poza drzwiami, otwierać i zamykać samą klapę) obecnie już nie mam możliwości tego sprawdzić bo wkładka zamka klapy ani drgnie w lewo/prawo po włożeniu kluczyka - zasyfiona na beton,
i teraz pytanie dla posiadaczy Variantów czy przy ich bębenku zamka jest mikrowłącznik z wyprowadzonym przewodem i kostką (taką jak Ty masz) do sterowania c.z. wszystkich drzwi z klapy bagażnika, gdyby tak było to znaczy, że w Twoim aucie był wymieniany bębenek zamka wraz z jego obudową z kombiaka.
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 22:34 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Bomblo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 06, 2007 12:11
Lokalizacja: Morąg/Radom
Kontakt:

Post autor: Bomblo » śr wrz 03, 2008 22:47

bardzo możliwe. u mnie też kluczyk ani w lewo ani w prawo. ciekawe że tykanie zamka dzieje mi się co jakiś czas. czasem w ciągu dnia się nie zdarza czasem jest to nagminne. najgorsze że w tym czasie nie działa mi domykanie szyb i zwyczajnie o nich zapominam. a co powiesz o przekaźniku? może on być powodem awarii. wogule to u mnie przekaźniki dość głośno chodzą i to raczej nie jest normalne.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 03, 2008 23:12

więc tu masz linka ze spisem bezpieczników i odnośnik do opisu przekaźników w poście kolegi jaszczur:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128049
warto sprawdzić przekaźnik,
a odnośnie tego kabla idącego od bębenka zamka to tak jak podejrzewałem dotyczy on sterowania centralnym zamkiem z klapy bagażnika w kombiakach,
podpinam link kolegi szach11, który ma Mk4 w wersji kombi i wkleił foto swojego zamka:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1617628
i jeszcze jeden link z fajnymi fotkami :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=534854

[ Dodano: 03 Wrz 2008 23:25 ]
Na elektryce znam się o tyle o ile ale wydaje mi się, że przyczyną tego cykania w klapie bagażnika w Twoim przypadku mogą być chwilowe przerwy w zasilaniu albo w samym przekaźniku albo na jego nóżkach (warto przeczyścić ew. wcisnąć przekaźnik mocniej w gniazdo - może się lekko obluzował) albo gdzieś w wiązce przewodów i dlatego przy powrocie zasilania po krótkiej przerwie w obwodzie cały czas sygnał wysterowuje sam siłownik (ten z białą obudową i cięgnem w klapie) i to on cyka.
Aha i dzięki za plusika "na kredyt" :grin:
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 23:36 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Bomblo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 06, 2007 12:11
Lokalizacja: Morąg/Radom
Kontakt:

Post autor: Bomblo » czw wrz 04, 2008 19:59

Witam. Sztomel ma takie do Ciebie pytanie. Przeglądając różne posty zauważyłem że dość konkretnie wypowiadasz się odnośnie zamków, rygielków itp. Dzisiaj przeprowadziłem taki eksperyment i odpiąłem wtyczkę zasilającą od siłownika rygla tylnej klapy (zdjęcie). Obrazek
Oczywiście zamknąłem samochód od środka, i wlazłem z wnętrza do bagażnika jak rygiel był w górze żeby nie jeździć z otwartą klapą. Okazało się, że jak siłownik nie jest zasilany to nic mi nie cyka w przekaźnikach, samochód zamyka się i otwiera poprawnie. Czy według ciebie ten siłownik może być przyczyną usterki? Jest on naprawialny czy trzeba kupić nowy. Dodam, mi się nigdy nie zdarzył wyciek płynu z tylnej wycieraczki.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 20:04 przez Bomblo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 04, 2008 23:29

Jak doskonale wiesz, odpinając tę wtyczkę od siłownika pozbawiłeś się możliwości sterowania zamkiem klapy bagażnika - centralny zamek go nie steruje a kluczykiem z zewnątrz go ani nie zamkniesz ani nie otworzysz (bo podobnie jak ja kluczyka nie możesz przekręcić wraz z bębenkiem zamka), pozostaje tylko zamykanie i otwieranie zamka klapy od wnętrza auta przez bagażnik;
w kwestii samego rozbierania elektrycznego siłownika zamka to nie rozbierałem go gdyż nie mialem takiej potrzeby ale jak sądzę jego plastikowa obudowa będzie pewnie zamykana na zatrzaski, wystarczy odkręcić dwie śruby mocujące go do klapy bagażnika i wtedy zdemontować plastikową obudowę;
sam jestem ciekaw jak wygląda rozwiązanie sterowania jego silniczkiem (jak sądzę elementem wykonawczym sterującym przesuwem dźwigni siłownika jest właśnie silniczek ale to tylko moje domysły) gdyż do kostki dochodzą tylko dwa przewody - zielony i niebieski i nie sprawdzałem, który jest masowy a który prądowy;
z pewnością sprawa się wyjaśni po zdemontowaniu obudowy siłownika ale moim zdaniem to siłownik będzie sprawny a szwankować raczej będzie przekaźnik, który podaje mu zasilanie;
można na wypiętej wtyczce z siłownika spróbować podłączyć do niej próbnik z żarówką 12V i obserwować przez jakiś czas czy nie zapala się ona samoczynnie - jeśli tak to z siłownikiem wszystko jest w porządku.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 23:44 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Bomblo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob sty 06, 2007 12:11
Lokalizacja: Morąg/Radom
Kontakt:

Post autor: Bomblo » wt wrz 09, 2008 18:59

Witam Sztomel. Byłem u jednego magika od elektromechaniki i powiedział mi, że najprawdopodobniej szlag mi trafił moduł komfortu. Już wziąłem sobie aukcję na allegro z tym ustrojstwem pod obserwacją, a tu nagle sobotniego ranka okazało się że mój moduł komfortu doznał cudownego samouzdrowienia. Nic nie cyka, zamek elegancko się rygluje za każdym razem, szybki się domykają, miód malinka. Po tygodniu walki i przeklinania jak się sam zepsuł tak się sam naprawił. Normalnie te volkswageny to cud furki. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 09, 2008 19:08

No to pogratulować udanego egzemplarza, moja golfina jakoś nigdy nie chciała się sama "uzdrowić".


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 211 gości