Jaki olej do silnika 2.0 16V ABF??????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomcio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
Kontakt:

Post autor: tomcio1 » pn wrz 08, 2008 10:13

souler pisze:
pelny syntetyk o ciekawych wlasciwosciach!!!

jeden temat, a tyle niewiedzy o olejach
No proszę wikipedia się znalazła. Tak samo precyzyjne informacje serwujesz jak w/w serwis.
Zamiast się naśmiewać (muszę przyznać że to robisz dobrze) napisz coś konkretnie na temat. Alfą i Omegą nikt nie jest i nikt też nie twierdzi iż jest ekspertem od olejów, raczej zapisują swoje spostrzeżenia.
Jak się już trafił ekspert to liczę na jakiś wykład.

Czekam z niecierpliwością.

Pozdrawiam


Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 08, 2008 15:37

tomcio1 pisze:Czekam z niecierpliwością.
ja tez czekam na popis wiedzy



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn wrz 08, 2008 20:09

napisalem wielki tekst i temat byl zamkniety :helm:

w skrocie:
- olej dobiera sie do stanu silnika, nie do przebiegu
- 5w50, 10w60 oleje syntetyczne o podwyzszonej lepkosci w wysokich temp pracy, zalecane dla hardcorowych upalaczy. przeciwienstwem sa oleje 0w30, 5w30, te raczej nie nadaja sie do katowania, tylko do normalnego uzytkowania.
- mineral to zuooo, nie uznaje tego czegos. jedyna zaleta -> tani i w lecie mozna se zalac, jak nie ma nic lepszego pod reka. mrozna zima na takim oleju ostro daje po tylku silnikowi. dlaczego? zdolnosci tworzenia filmu olejowe minerala w temp ujemnych sa ograniczone. jesli juz jakis maniak jezdzi na mineralu, to niech przy niskich temp odpalajac auto rano da mu chociaz minutke na jalowym. dobre smarowanie nie pojawia wraz ze zgasnieciem kontrolki cisnienia! przy duzych przebiegach rocznych mozna stosowac myk: mineral na lato, syntetyk na zime.
- czy zmiana na lepszy to dobre rozwiazanie? zawsze i wszedzie. przechodzilem na sobie. nic lepszego od syntetyka nie ma.
- teksty: "silnik zacznie cieknac" to chyba wymysly jakiegos szalenca. jesli cieknie to znaczy tylko jedno - uszczelnienie sie wysralo i nie jest to wina oleju. wlasciwosci speczniania uszczelnien oleje maja podobne. uwaga na samochody zabytkowe, bo xx lat temu uszczelnienia mogly byc robione z innych materialow i tu trzeba stosowac specjalistyczne oleje.
- Piotr masz abfa i pomagasz innym, ale nie pisz, ze syntetyk ma ciagle taka sama gestosc, a mineral robi sie jak woda, bo to nie prawda. generalnie gestosc jest tez blednym sformulowaniem, ale obleci. lepkosc to glowny parametr. rozpatrujemy oleje z indeksem w40: syntetyk ma mniejsza lepkosc w niskich temp od minerala i polsyntetykow. to akurat zaleta! w wysokich temp ma troche nizsza lub zblizona do konkurencji [chyba ze to w30, w50 lub w60]. jedyna roznica to podatnosc na zagotowanie oleju - syntetyk pozniej straci wlasciwosci smarne od minerala. wtedy zmaryga kontolka i mozna powiedziec smialo - zamiast oleju jest woda :blush:
- srodki uszlachetniajace, depresatory itp. syntetyki najwiecej, zachowuja silnik w czystosci. minerale maja dodatkow najmniej, co moze skutkowac zasyfieniem silnika, ale tylko gdy oleju sie nie zmienia regularnie.
- jak dobrac olej? do wyboru do koloru. dobrej marki i zmieniany regularnie.

wiecej o olejach dowiecie sie czytajac posty jaro4444. moja wiedza jest niczym w porownaniu z jego.

szerokosci i dobrego oliwienia zycze. i nie obrazajcie sie koledzy jak czasem jakas opinie troche obsmieje. kazdy jest tylko czlowiekiem i ma gorsze chwile.

pozdrawiam :pub:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 08, 2008 20:18

souler pisze: ma ciagle
napisalem ze zmienia sie minimalnie,a nie wcale.niech ci bedzie ze slowo woda powinienem zastapic slowem lepkosc do bani.

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 20:19 ]
souler pisze:i nie obrazajcie sie koledzy
alez skad :bigok: lubimy cytaty z neta :helm: jesli to twego autorstwa tekst to sory

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 20:29 ]
a tak ciekawe jaka jest granica przejscia z oleju syntetyk-polsynt-mineralny.bo w 80% przebieg idzie w parze z stanem silnika.wszedzie pisze duzy przebieg to znaczy ile?w silniku 1.4 duzy przebieg to 150k a w 2.8 to 400k.gdzie ta granica duzy maly przebieg?
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 20:23 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn wrz 08, 2008 20:40

to moj tekst niedowiarku

nie ma takiej granicy. jak sam napisales kazdy silnik jest inny i olej dobiera sie do jego stanu. dla przykladu silnika pd nie mozesz [nie powinno sie] zalewac olejem z norma nizsza niz 505.01, co daje 5w40. na takim ma smigac az padnie albo do czasu remontu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 08, 2008 20:46

to tak dla przykladu,mam 168k przejechane,bynajmniej na liczniku bo niewiadomo czy niebylo korekty licznika kiedys tam.wiec moze byc 168k i 268k i co brac?polsyntetyk czy syntetyk?a moze ma 368k i mineralny,masz auto od nowego pewne to wiadomo...a jesli jest kupione rok temu z obcych rąk co wlac?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn wrz 08, 2008 20:59

zazwyczaj kazdy wybiera 10w40, bo nie wiadomo co bylo wczesniej. tez tak zrobilem sam, ale to bylo dawno. generalnie w naszym klimacie jest to dobre rozwiazanie, a jesli ktos nie butuje fury no to juz prawie idealne polaczenie ekonomii z jakoscia. czy majac ponad 300tys mozna zalac ot tak sobie 10w40? no pewnie. przebieg nie gra tutaj zadnej roli. pierwsza zmiana oleju i kilka km dalej wychodza na jaw wszelkie grzechy poprzednich wlascicieli. jak bierze minerala to czy bedzie bral polsynteyk? mozna powiedziec na 90%, ale nie do konca wlasnie tak jest. zalezy co jest powodem zuzycia. uszczelniacze, pierscienie, a moze jakis glupi wyciek.

a jesli silnik nie bierze 10w40 to co? no to zalewac syntetyk i banan na ryju :satan: roznica kosztow polsyntetyk-syntetyk dla osoby dbajacej o motor jest relatywnie niska

Piotr ja mam starsze auto z gladka kiera od przebiegu, a na liczniku zaledwie 234kkm i wiesz co mam zalane? zgaduj :grin:
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 21:03 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 08, 2008 21:08

mi na szczescie grama oleju niebierze,zurzycie wnetrza niezawsze idzie w parze z przebiegiem.zauwarzylem np ze auta z wloch maja bardziej zurzyte kiery (nie norma oczywiscie)bo z racji klimatu tam rece bardziej sie pocą a pot wplywa na szybsze "zurzycie"skury.widzialem auta z wloch co mialy kiere jak by mialy milion kilom. a reszta tapicerki i pedaly jak nowe.robiac na warsztacie duzo klijentow przyjezdzalo na "ogledziny"auta i stat te spostrzezenia.ale dla np na moim przypadku co lac?dajmy ze ma te 168 oleju niebierze lubie przydusic i to czesto.dwie paki musze miec za 2 razy w tygodniu :) co by zawory niezarosly nagarem.polsyntetyk o lepkosci?i odwieczny problem jakiej firmy?mysle o tym valoliwe.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn wrz 08, 2008 21:15

valvo 5w50 bedzie ok, jesli zauwazysz ubytki spowodowane katowaniem to przejdziesz na 10w60. wiem, ze szybko latasz dlatego wlasnie taki zestaw polecam. valvoline dobra marka. inne dobre to coraz bardziej popularny motul, fuchs, texaco i jeszcze kilka innych.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 08, 2008 21:17

souler pisze:katowaniem
tego to ja nierobie.niedusze mu na przyspieche czy palenie gumy,poprostu wykorzystuje proste ;)

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 21:18 ]
za ok 1000km mam zmiane to zaleje valvo polsyntetyk oczywiscie?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn wrz 08, 2008 21:28

piotr2 pisze:
souler pisze:katowaniem
tego to ja nierobie.niedusze mu na przyspieche czy palenie gumy,poprostu wykorzystuje proste ;)

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 21:18 ]
za ok 1000km mam zmiane to zaleje valvo polsyntetyk oczywiscie?
jakie masz temp oleju?

duze predkosci utrzymywane przez wiele km daja wysoka temp oleju

zalej 5w50 valvoline. to jest pelny syntetyk. jesli jezdzisz spokojnie na zimnym silniku i nie pozwalasz na przegrzania elementow po jezdzie to bedziesz bardzo zadowolony. opisz po jakims czasie jak sie sprawuje.

mysle, ze nawet 5w40 by wystarczyl.
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 21:31 przez souler, łącznie zmieniany 3 razy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pn wrz 08, 2008 21:33

koledzy najwazniejsz zeby byl czysty i mieniany i tak jak wlewasz olej to mieniasz go wczesniej niz powinienes wiec nie stracil swoich wlasciwosci a do takicha autek jak mk3 to leje sie polsyntetic i ma autko smigac


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 08, 2008 21:34

souler pisze:. opisz po jakims czasie jak sie sprawuje.
ok zaleje go jak znajde choc jednego usera co jezdzi na nim.w dziale 16v cos pisali.ja niechce byc pierwszym co na nim pojedzie i potem napisze ze cos tam bokiem wyszlo :) jedna pozytywna opinia jezdzacego a nie takiego co slyszal ze jest dobry.duzo czytalem ze pisza ze dobry ale niepamietam czy sami na nim smigaja.ale dam znac gdy nim zaleje.pewnie w przyszlym miesiacu zmiana

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 21:36 ]
souler pisze:jakie masz temp oleju?
jeszcze nieprzekroczylem 100st.narazie max widzialem chyba 98.

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 21:38 ]
szopek87 pisze:jak mk3
a co ma do tego mk3 czy mk4,przebieg stan a nie model.kiedys mk3 bylo nowe i pewnie syntetykiem zalane.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn wrz 08, 2008 21:39

duzo pozytywnych opini ma valvo 10w60, 5w50 rozni sie nizsza lepkoscia w temp roboczej i temp ujemnych [wazne]. ma takze nizej polozona granice plyniecia [przydatne na syberii :goof: ]

łe 98 stopni? prawie lodowka :jezor: to spokojnie moglbys na 5w40 smigac, a gdyby zaczal cos podbierac to przejsc na 5w50.
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 21:40 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 525 gości