Witam. Mam problem z wiatrakiem chłodnicy.
Po wyłączeniu zapłonu wiatrak wciąż chodzi pomimo iż silnik nie jest ciepły. Wyciągnełem wtyczkę od czyjnika temperatuty i nie pomogło. Gdzie leży problem?
Wiatrak chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nie wiem jak w dwójce, ale w trojce mam osobny przekaźnik do wentylatora, pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Kiedyś mi się styki w nim zwarły i chodził cały czas. Musisz iść po kablach i patrzyć za spięciem, może w samej wtyczce od czujnika?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
panowie , spokojnie - wiele golfów II , zwłaszcza przy silnikach powyżej 90 KM miało dodatkowy czujnik załączający wentylator żeby schłodzić układ po zgaszeniu silnika - czasem potrafi się kręcić z 10 min po zgaszeniu
A jeśli nie to zwarł czujnik termiczny w chłodnicy , nic innego nie może wywołać takiego efektu (zwarcie by się skończyło swądem izolacji a nie pracą wentylatora - proponuję się zapoznać ze schematami )
A jeśli nie to zwarł czujnik termiczny w chłodnicy , nic innego nie może wywołać takiego efektu (zwarcie by się skończyło swądem izolacji a nie pracą wentylatora - proponuję się zapoznać ze schematami )
Kleić , Taśmić , Trytytkować ...
Zgadzam sie z przedmowca. U mnie w MKII wentylator potrafi sie wlaczyc pare minut o wylaczeniu auta i dzialac calkiem dlugo. Ten temat byl tu juz poruszany i nie jestem odosobniony w tej teziesyncro2 pisze:panowie , spokojnie - wiele golfów II , zwłaszcza przy silnikach powyżej 90 KM miało dodatkowy czujnik załączający wentylator żeby schłodzić układ po zgaszeniu silnika - czasem potrafi się kręcić z 10 min po zgaszeniu
A jeśli nie to zwarł czujnik termiczny w chłodnicy , nic innego nie może wywołać takiego efektu (zwarcie by się skończyło swądem izolacji a nie pracą wentylatora - proponuję się zapoznać ze schematami )

Pozdrawiam,
Mathi
:satan: Golf II 1,6 BoStOn, Automat :okej:
Golf III, 1,9 TDi, Automat - juz nieaktualne - koszt samochodu 10000, koszt naprawy 5000 - oddałem auto do miłych Panów w komisie z podziękowaniem, ze mi taki zlom sprzedali
Mathi
:satan: Golf II 1,6 BoStOn, Automat :okej:
Golf III, 1,9 TDi, Automat - juz nieaktualne - koszt samochodu 10000, koszt naprawy 5000 - oddałem auto do miłych Panów w komisie z podziękowaniem, ze mi taki zlom sprzedali
Niesądze żeby była to wina kabla przy właczniku *#cenzura#* chłodnicy. Do wentylatora idą trzy kable. Jeden to masa, drugi idzie od czyjnika chłodnicy a trzeci gdzieś pod licznik. Ten trzeci na schemacie jest połączony szeregowo z rezystorem ale na schemacie kończy się złączką i nic więcej. W samochodzie odnalazłem tą kostkę i po jej rozłączeniu wiatrak wyłącza się. Żeby było śmiesznie to gdy włącze zapłon wiatrak milknie.
[ Dodano: Sro Lis 16, 2005 16:53 ]
Zlokalizowałem usterke. Okazało się że urwał sie kabelek od czujnika przy gaźniku i zwierał do masy. Kabelek naprawiony i teraz jest ok.
[ Dodano: Sro Lis 16, 2005 16:53 ]
Zlokalizowałem usterke. Okazało się że urwał sie kabelek od czujnika przy gaźniku i zwierał do masy. Kabelek naprawiony i teraz jest ok.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości