MK3 Swap , jaki silnik , vr6 czy g60

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Krecik88UK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 13:31
Lokalizacja: Zywiec

MK3 Swap , jaki silnik , vr6 czy g60

Post autor: Krecik88UK » ndz wrz 07, 2008 13:47

Jak w temacie, Posiadam mk3 gti , chcialbym wykonac SWAPA , moc jaka mnie interesuje to ok 300-350 km, Prosilbym o porade czy lepiej wlozyc silnik od vr6 i uturbic czy silnik od corado g60 tez da rade ?? Chcialbym znac wasze zdanie , ponieaz w firmie ktorej bede robil SWAPA powiedziano mi ze silnik g60 bedzie lepszym wyborem ( i napewno tanszym ) ?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 07, 2008 14:33

Krecik88UK pisze:ponieaz w firmie ktorej bede robil SWAPA powiedziano mi ze silnik g60 bedzie lepszym wyborem ( i napewno tanszym ) ?
czy ja wiem czy tańszym...

Ja pozwole sobie zapytać ile masz na to wszystko kasy przeznaczonej??
ile Ci powiedzieli za SWAPA ??
i sam będziesz modził przy silniku do takiej mocy czy tez jakaś firma to zrobi jeśli tak to za ile ?



Krecik88UK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 13:31
Lokalizacja: Zywiec

Post autor: Krecik88UK » ndz wrz 07, 2008 14:49

Nie sam nie bede przy tym robil nic , Przebywam za granica , Auto mam w polsce, i mam opcje zwiezienia auta calego tanio zza granicy , moge zwiez g60 lub vr6 , Silnik przelozy mi znajomy, a reszta zajmie sie firma, Kosztow dokladnych jeszcze nie znam , gdy juz wybiore opcje jaki silnik wsadzam to mam przyjechac na hamownie i uzgodnienie wszystkiego , W sumie kosztow nie mam jakos specjalnie ustalonych ale mysle ze po wlozeniu silnika bede mial okolo 20tys pln . Oczywiscie z czasem bede mogl dokladac ....



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 07, 2008 15:09

Krecik88UK pisze:ale mysle ze po wlozeniu silnika bede mial okolo 20tys pln
hmm no to kwota jest :)
Ja chyba bym sie osobiście zdecydował na VR jesli kasa nie gra tak dużej roli
jakoś łatwiej będzie z montażem go chyba. w końcu do 2,9l a nie 1.8. Dobrze zakuć i ciągnąć do góry :D
Albo jak juz masz tyle kaski to poszukać i spróbować z silnikiem 1.8T lub coś z R32....



Krecik88UK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 13:31
Lokalizacja: Zywiec

Post autor: Krecik88UK » ndz wrz 07, 2008 15:43

Wlasnie mi pisano ze 1.8 z corado albo 1.8t , Czyli to ten silnik z passata b5 ?? latwo go bedzie rzucic ?? VR6 2.8 , slyszalem ze nie ma az tak duzej dynamiki ten silnik , ze byl wyprodukowany na rynek USA przedewszystkim ?? Nie wiem czy to prawda. Fundusz mam ale wiadomo ze czym taniej tym lepiej, bede mogl wsadzic w cos innego jak zostanie .



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn wrz 08, 2008 09:00

Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie

Rozwazyłbym jeszcze 16V zaturbione (9A, ABF). Przy odpowiednim doborze komponentów też nie trzeba będzie tego zakuwać a taką moc uciągną seryjne graty. Z potencjałem nie będzie już tak pięknie jak w VRce ale po zakuciu spokojnie można z dwulitrowych motorów zrobić około 400 koni a koszty będą znaczniej mniejsze niż w
VRce

PG odpuść sobie bo do takich mocy go nie dociągniesz sprawdzonymi metodami, koszt będzie pewnie wyższy niż w przypadku pozostałych silników jeśli to ma kręcic 300+

1.8T jest bardzo dobre, tylko trzeba wiedzieć jakie wkładać. Różniły kanałami w głowicach. 300 koni z takiego można zrobić na seryjnym dole i w sumie najmniej pierniczenia z takim motorem będzie. Wymiana osprzętu, dobry program i jazda. Pamiętaj tylko, że zrobienie elektroniki do tego (wykablowanie żeby wszystko działało) jest dość problematyczne dla przeciętnego mechanika. Żeby nie było takiej akcji, że staniesz w połowie, bo nikt nie będzie w stanie elektroniki ogarnąć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Krecik88UK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 13:31
Lokalizacja: Zywiec

Post autor: Krecik88UK » pn wrz 08, 2008 11:33

Postawie raczej na to 1.8 t , znajomy go wrzuci a nad reszta sie pomysli . Ew ta vr6 , tylko ze w firmie w krakowie mi powiedzieli ze trzeba go kuc na takie moce :/ , Znacie jakas dobra firme lub kogos kto by sie tym zajal na Slasku ??? Jezeli by ktos byl to wrzucilbym Vr bez kucia.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn wrz 08, 2008 13:05

Krecik88UK pisze:Postawie raczej na to 1.8 t , znajomy go wrzuci a nad reszta sie pomysli . Ew ta vr6 , tylko ze w firmie w krakowie mi powiedzieli ze trzeba go kuc na takie moce :/ , Znacie jakas dobra firme lub kogos kto by sie tym zajal na Slasku ??? Jezeli by ktos byl to wrzucilbym Vr bez kucia.
Digitun.pl - GTO



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 08, 2008 13:59

bugalon pisze:Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie
ponad 300 PS bez kucia ?? To ile będzie musiał nadmuchać by taką moc osiągnąć ?

Dobrym motorem byłby tez ABF widziałem wykresik jak jeden z naszych magików z forum wykręcił go na ok 200PS bez uturbiania..... :satan:



Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » pn wrz 08, 2008 14:11

To_mas pisze:
bugalon pisze:Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie
ponad 300 PS bez kucia ?? To ile będzie musiał nadmuchać by taką moc osiągnąć ?
a co w tym dziwnego?? 300KM to VR6 wytrzymuje z palcem w dupie i debilem za kierownicą... jesli zaś kierowca potrafi jeździc i słuchac motoru to i śmiało 400ps wytrzyma.
300PS można osiągnąc softem dmuchając 0,5 do 0,8Bara(w zależności od sprężarki)


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 08, 2008 15:26

szymonrs pisze:i debilem za kierownicą...
no tego bym taki pewien nie był :)
Ale ok jeśli softem nadmuchasz to 0,5 i będzie juz ponad 300ps to ok
Myślałem ze zeby tyle z niego wyciągnąć 3a dmuchnąć więcej.



Krecik88UK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 13:31
Lokalizacja: Zywiec

Post autor: Krecik88UK » pn wrz 08, 2008 16:49

Hmmm na Digitun.pl mi napisali ze 1.8 t wydaje sie lepsze , ze za 20 tys pln caly silnik kompletny + modyfikacja na wieksze turbo z potencjalem do 400km bez zmiany glowicy moc do 350km , w tym juz wydech, kolektory i wszystko co potrzebne .



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 08, 2008 18:02

Krecik88UK pisze:Hmmm na Digitun.pl mi napisali
znając to co GTO robi nawet bym sie nie zastanawiał :)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn wrz 08, 2008 22:49

Krecik88UK pisze:Hmmm na Digitun.pl mi napisali ze 1.8 t wydaje sie lepsze , ze za 20 tys pln caly silnik kompletny + modyfikacja na wieksze turbo z potencjalem do 400km bez zmiany glowicy moc do 350km , w tym juz wydech, kolektory i wszystko co potrzebne .
a ja bym sie nad VR6T :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości