Golf 3 / 1.9 TDI - Kopci na biało, co się dzieje ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 3 / 1.9 TDI - Kopci na biało, co się dzieje ?
Dzień dobry
Mam taki problem, mój Golf (97 r, 200 tys. km przebiegu) zaczyna kopcić na biało i to tak dosyć mocno, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca, bo na postoju nie. Jeżdże na oleju mineralnym ELF TDI, i na cykl 8 tys dolałem ok 1 L. (Niedawno kupiłem to auto więc nie wiem jak było wcześniej bo to auto z Niemiec)
Nie wiem czy to że kopci + zużycie tego oleju to jakaś tragedia czy sprawy nie powiązane ze sobą.
Proszę moi drodzy podpowiedzcie mi czy to że bierze ten 1 L to przyczyna kopcenia ? a jeśli nie to na co mam zwrócić uwagę.
Serdecznie dziękuję i wszystkich pozdrawiam.
Mam taki problem, mój Golf (97 r, 200 tys. km przebiegu) zaczyna kopcić na biało i to tak dosyć mocno, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca, bo na postoju nie. Jeżdże na oleju mineralnym ELF TDI, i na cykl 8 tys dolałem ok 1 L. (Niedawno kupiłem to auto więc nie wiem jak było wcześniej bo to auto z Niemiec)
Nie wiem czy to że kopci + zużycie tego oleju to jakaś tragedia czy sprawy nie powiązane ze sobą.
Proszę moi drodzy podpowiedzcie mi czy to że bierze ten 1 L to przyczyna kopcenia ? a jeśli nie to na co mam zwrócić uwagę.
Serdecznie dziękuję i wszystkich pozdrawiam.
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Baiły dym =
albo walnięta uszczelka pod głowicą, albo co gorsze masz gdzieś pękniętą głowicę ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gdyby się okazało rzeczywiście że to dym pochodzenia pary wodnej (płyn, woda) to napewno czeka Cię rozbiórka głowicy - sprawdź odrazu wtedy szczelność samej głowicy.
Spotkałem się z przypadkiem gdzie gościu wymienił uszczelke bo była walnięta, złożyli wszystko w całość i okazało się że dalej kopci na biało
. Ponowna rozbiórka i dociekliwa diagnoza wskazała minimalne pęknięcie głowicy dalej to już sam wiesz jak to jest
3mam kciuki żebyś miał jak najmniej roboty !!
Powodzenia..
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gdyby się okazało rzeczywiście że to dym pochodzenia pary wodnej (płyn, woda) to napewno czeka Cię rozbiórka głowicy - sprawdź odrazu wtedy szczelność samej głowicy.
Spotkałem się z przypadkiem gdzie gościu wymienił uszczelke bo była walnięta, złożyli wszystko w całość i okazało się że dalej kopci na biało
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
3mam kciuki żebyś miał jak najmniej roboty !!
Powodzenia..
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 210 gości