bierze olej, co zrobic ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qzyra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr maja 07, 2008 20:59
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

bierze olej, co zrobic ??

Post autor: qzyra » sob wrz 06, 2008 15:59

mam silnik 1,4 akq , 1999 rok niby 115000 przebiegu autko mam od roku .. meczy mnie jeden problem - bierze olej dosyc sporo, ciezko mi okerslic ile bo nie wiem nawet ile jest na bagnecie od minimum do maxmimum ale sporo dolewam, .. mechanik twierdzi ze wymiana pierscieni i uszczelek pod glowica(o ile dobrze dobrze pamietam ze pod glowica) wystarczy i nie bedzie bralo oleju .. i pytanie z tym problemem: czy mial ktos taki problem i ewentualnie w jaki sposob go rozwiazal ?? czytalem juz na forum ze te silniki maja prawdopodobnie taka wade fabryczna ale mozliwe ze kogos juz taki problem dosiegl wiec prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob wrz 06, 2008 16:00 przez qzyra, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob wrz 06, 2008 16:16

ciezko mi okerslic ile bo nie wiem nawet ile jest na bagnecie od minimum do maxmimum ale sporo dolewam
no ale ile dolewasz to chyba wiesz? Dolej raz do maska, spisz licznik, potem znowu dolej do maksa i bedziesz wiedzial ile weszło i ile to km. Zadna filozofia :)
qzyra pisze: mechanik twierdzi ze wymiana pierscieni i uszczelek pod glowica
mechanik chce zaraobić na nic nie dającej naprawie. Jesli przynajmnije próby olejowej nie zrobił to nie moze tego stweirdzić. Tym bardziej ze jak sam zauwazyles jest to bolączka tego silnika.



qzyra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr maja 07, 2008 20:59
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: qzyra » sob wrz 06, 2008 16:23

robil i na sucho i na olej .. stwierdzil ze cisnienie w dwoch jest za niskie no i po dolaniu oleju niby wzroso az do 18 atmosfer



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » sob wrz 06, 2008 16:59

robil i na sucho i na olej .. stwierdzil ze cisnienie w dwoch jest za niskie no i po dolaniu oleju niby wzroso az do 18 atmosfer
próbę olejową panie kolego robi się po zdjęciu głowicy inaczej sie nieda, jeżeli silnik ma rzeczywiście taki przebieg to niesądze żeby pierścienie już poszły, bez zdejmowania głowicy się nieobejdzie bo zapewne trzeba wymienić uszczelniacze na zaworach po ich wymianie problem powinien zniknąć ale jak juz głwoica bedzie zdjęta wtedy mechanior oceni stan pierścieni jak będą lipne to też trzeba bedzie je wymienić


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » sob wrz 06, 2008 21:50

Stary a jaki olej tam lejesz? Ja miałem ten sam problem, nalałem dobrego castrola i śmigam bez dolewek


valerio

Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

Post autor: looki8329 » sob wrz 06, 2008 22:55

valerio, jakim castrolem zalałeś i ile już na nim przejechałeś? Ja jeżdżę na shellu i też mi dużo nie bierze na 10000km wziął mi litr więc to chyba dobry wynik.


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob wrz 06, 2008 23:45

looki8329 pisze:na 10000km wziął mi litr więc to chyba dobry wynik.
szkoda remontować jesli tylko tyle. W niedługim czasie po remoncie może być to samo.



qzyra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr maja 07, 2008 20:59
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: qzyra » ndz wrz 07, 2008 19:40

lalem castrol magnatec za jakies 150 zl .. ale jak widzialem ze tak bierze to zmienilem na lotos polsyntetyk ... nie przeliczalem jak duzo bierze teraz dopiero sie wezme za to jak mi dojdzie do min to wyzeruje licznik .. doleje do max i zobaczymy ile wezmie, jesli by mi bral litr na 10 000 km to nawet bym sobie nie zaprzatal glowy .. ja podejrzewam ze u mnie wyjdzie litr na 1 000 km



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » ndz wrz 07, 2008 21:48

looki8329 pisze:valerio, jakim castrolem zalałeś i ile już na nim przejechałeś? Ja jeżdżę na shellu i też mi dużo nie bierze na 10000km wziął mi litr więc to chyba dobry wynik.
Przejechałem 30 tys i dolałem 250 ml, wcześniej na lotosie ciągłe dolewki
castrol slx profesional longtec 0w30


valerio

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 08, 2008 11:45

koledzy zmiana oleju nic tu nie da, jak silnik bieże to wsyśnie każdy a nigdy nie lej oleju do max poziomu tylko tyle ile powinno być bo tylko szkodzisz silnikowi.


Obrazek

qzyra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr maja 07, 2008 20:59
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: qzyra » pn wrz 08, 2008 11:56

to jak mam sprawdzic ile ml jest od min do max ??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 08, 2008 12:10

qzyra pisze:to jak mam sprawdzic ile ml jest od min do max ??
od min do max jest około 1 litr oleju


Obrazek

majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pn wrz 08, 2008 14:16

Sztomel pisze:od min do max jest około 1 litr oleju
Eee, chyba przesadziłeś. Ja mam podobny silnik i u mnie z min do max wychodzi 0,5L

Przy wymianie oleju wychodzi około 3,2litra.

[ Dodano: 08 Wrz 2008 14:19 ]
Sztomel pisze:nigdy nie lej oleju do max poziomu
Gdzieś czytałem, że w lecie lepiej mieć oleju pod górną kreskę - bo olej wspomaga chłodzenie silnika.
Natomiast w zimie utrzymywać w okolicach dolnych stanów - ułatwia się rozruch na mrozie.


majki

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 08, 2008 14:35

majki75 pisze:Gdzieś czytałem, że w lecie lepiej mieć oleju pod górną kreskę - bo olej wspomaga chłodzenie silnika.
pierdoły - od chłodzenia silnika jest inny układ - chłodzenia a nie smarowania
majki75 pisze:w zimie utrzymywać w okolicach dolnych stanów - ułatwia się rozruch na mrozie.
następne pierdoły - można zmienić olej na taki o mniejszej gęstości/lepkości a ogólnie to wciśnięcie sprzęgła pomaga bo skrzynia biegów nie stawia wtedy oporów.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 277 gości