podobno cewka... pomocy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
podobno cewka... pomocy
dzisiaj w kolejce na stacji benzynowej golfik nagle zgasł i już nie zapalił...
rozrusznik kręci ale po iskrze pozostało tylko marzenie.
problem polega na tym, że utknąłem pod Rawą Mazowiecką, 250 km od domu...
okoliczny mechanik stwierdził uszkodzoną cewkę, czy tam moduł zapłonowy.
problem jest taki, że w aucie jest instalacja lpg i po przekręceniu kluczyka, kontrolki przełącznika zasilania tak samo się zapalały, jak wszystkie inne kontrolki.
w momencie jak zgasł, kontrolki na przełączniku zgasły i teraz również nie dają znaku życia.
czy taki objaw mógłby towarzyszyć awarii cewki, czy to bardziej coś przed nią?
jak myślicie?
silnik to 1,8 RV
dzieki z gory za wszystkie podpowiedzi.
szymon
rozrusznik kręci ale po iskrze pozostało tylko marzenie.
problem polega na tym, że utknąłem pod Rawą Mazowiecką, 250 km od domu...
okoliczny mechanik stwierdził uszkodzoną cewkę, czy tam moduł zapłonowy.
problem jest taki, że w aucie jest instalacja lpg i po przekręceniu kluczyka, kontrolki przełącznika zasilania tak samo się zapalały, jak wszystkie inne kontrolki.
w momencie jak zgasł, kontrolki na przełączniku zgasły i teraz również nie dają znaku życia.
czy taki objaw mógłby towarzyszyć awarii cewki, czy to bardziej coś przed nią?
jak myślicie?
silnik to 1,8 RV
dzieki z gory za wszystkie podpowiedzi.
szymon
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 02:24 przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
mialem tak ze auto mi zgaslo nagle i mi kontrolki na centralce przestaly swiecic. okazalo sie ze przwód zaśniedzial na cewce wystarczylo go zarobic od nowa i podlaczyc i wszystko bylo ok. a masz moze alarm ? bo moze gdzies masz taki uryty przelacznik ktory powoduje podobne objawy,a podczas jazdy sie przelaczyl... posprawdzaj
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ujarana kostka przy stacyjce daje ponoć taki objaw.w momencie jak zgasł, kontrolki na przełączniku zgasły i teraz również nie dają znaku życia
szyki, jak coś to ja też jestem z Wawy (pyrladnię mam blisko)
wiec jakbys potrzebowal jakiejs pomocy, np podmienic jakąs częśc zeby sprawdzic czy działa czy nie to pisze śmiało. pzdr sas
mówisz o tym kablu od cewki do aparatu zapłonowego, czy o tym przed cewka? jak sprawdzic ten przed cewka? dokąd on powinien isc jak mam lpg w aucie? alarmu ani psztyczka elektryczka na bank nie mam, wiec to odpada. zastanawia mnie jeszcze to, ze jakby teoretycznie byla to wina kostki przy stacyjce,to czy z kolei kontrolki oleju,itp tez nie powinny nie świecić? u mnie działaja...
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
lpg masz przeciez podpiety pod cewke bo musi byc sygnal czy zawor gazu ma byc otwarty czy nie
wiec jak cewka padla i ma przebicie to moze zabierac prad z centralki i dlatego gasna ci na niej kontrolki
wepnij na probe inna cewke i powinno byc wszystko wiadomo
a skoro nie masz iskry ani na pb ani na lpg to szukaj po ukladzie zaplonowym bo raczej tam bedzie usterka
wiec jak cewka padla i ma przebicie to moze zabierac prad z centralki i dlatego gasna ci na niej kontrolki
wepnij na probe inna cewke i powinno byc wszystko wiadomo
a skoro nie masz iskry ani na pb ani na lpg to szukaj po ukladzie zaplonowym bo raczej tam bedzie usterka
Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN
niestety auto nadal stoi w rawie :-//sas_gti pisze:ujarana kostka przy stacyjce daje ponoć taki objaw.w momencie jak zgasł, kontrolki na przełączniku zgasły i teraz również nie dają znaku życia
szyki, jak coś to ja też jestem z Wawy (pyrladnię mam blisko)
wiec jakbys potrzebowal jakiejs pomocy, np podmienic jakąs częśc zeby sprawdzic czy działa czy nie to pisze śmiało. pzdr sas
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 12:58 przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
Czy na [img]lewym%20styku%20cewki[/img] nie powinien być przylutowany jeszcze jakiś przewodzik?tursky pisze:kolego jak juz ktos powiedzial sprawdz ten przewod ktory idzie od cewki do akumulatora (do minusa). Czesto sie lamie z jednej badz z drugiej strony i jest po jezdzie.
dodam, że styk, do którego nic nie było podłączone jest oznaczony jako KL15, ten drugi z przylutowanym przewodem to KL.
[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 14:31 ]
no to dowlokłem auto do domu.
cewka wykazuje na uzwojeniu pierwotnym opór 0,8 ohma, czyli chyba ok,
natomiast na uzwojeniu wtórnym 4,66 kohma, co jest chyba trochę za mało...
czytałem, że prawidłowo powinna mieć 6,9-8,5 kohma.
co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony pt wrz 05, 2008 09:48 przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jest ok dla wtrysku mechanicznego, ta wartość wyższa co podałeś jest dla wtrysku elektroniczego digifant. A nie wiem co masz bo RV może być na takim i na takim wtrysku.szyki pisze:4,66 kohma, co jest chyba trochę za mało...
Niemniej tak cewki nie sprawdzisz z całą pewnością, bo przebicie może być dopiero podczas pracy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
mój RV pracuje na digifancie.
moja aktualne cewka to jakiś totalny noname. zero nazwy, zero jakiegokolwiek numeru na niej, nic. ma tylko wybitą datę produkcji z dokładnością do dnia. nie wiem, po kiego grzyba...
znalazłem taką cewkę jak moja nową za 50 zł i zaryzykowałem zamówienie jej.
zobaczymy, co się stanie jak ją wepnę.
martwi mnie tylko to, że we wtyczce halla po włączeniu zapłonu pojawia mi się "+" na 2. i 3. styku...
moja aktualne cewka to jakiś totalny noname. zero nazwy, zero jakiegokolwiek numeru na niej, nic. ma tylko wybitą datę produkcji z dokładnością do dnia. nie wiem, po kiego grzyba...
znalazłem taką cewkę jak moja nową za 50 zł i zaryzykowałem zamówienie jej.
zobaczymy, co się stanie jak ją wepnę.
martwi mnie tylko to, że we wtyczce halla po włączeniu zapłonu pojawia mi się "+" na 2. i 3. styku...
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zamiast się martwić mierz na drugim kręcąc rozrusznikiem, albo kluczem za wał, albo pchając auto na biegu. Mają pojawić się skoki napięciaszyki pisze:martwi mnie tylko to, że we wtyczce halla po włączeniu zapłonu pojawia mi się "+" na 2. i 3. styku...
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 343 gości