bierze olej, co zrobic ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
bierze olej, co zrobic ??
mam silnik 1,4 akq , 1999 rok niby 115000 przebiegu autko mam od roku .. meczy mnie jeden problem - bierze olej dosyc sporo, ciezko mi okerslic ile bo nie wiem nawet ile jest na bagnecie od minimum do maxmimum ale sporo dolewam, .. mechanik twierdzi ze wymiana pierscieni i uszczelek pod glowica(o ile dobrze dobrze pamietam ze pod glowica) wystarczy i nie bedzie bralo oleju .. i pytanie z tym problemem: czy mial ktos taki problem i ewentualnie w jaki sposob go rozwiazal ?? czytalem juz na forum ze te silniki maja prawdopodobnie taka wade fabryczna ale mozliwe ze kogos juz taki problem dosiegl wiec prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob wrz 06, 2008 16:00 przez qzyra, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no ale ile dolewasz to chyba wiesz? Dolej raz do maska, spisz licznik, potem znowu dolej do maksa i bedziesz wiedzial ile weszło i ile to km. Zadna filozofiaciezko mi okerslic ile bo nie wiem nawet ile jest na bagnecie od minimum do maxmimum ale sporo dolewam
mechanik chce zaraobić na nic nie dającej naprawie. Jesli przynajmnije próby olejowej nie zrobił to nie moze tego stweirdzić. Tym bardziej ze jak sam zauwazyles jest to bolączka tego silnika.qzyra pisze: mechanik twierdzi ze wymiana pierscieni i uszczelek pod glowica
próbę olejową panie kolego robi się po zdjęciu głowicy inaczej sie nieda, jeżeli silnik ma rzeczywiście taki przebieg to niesądze żeby pierścienie już poszły, bez zdejmowania głowicy się nieobejdzie bo zapewne trzeba wymienić uszczelniacze na zaworach po ich wymianie problem powinien zniknąć ale jak juz głwoica bedzie zdjęta wtedy mechanior oceni stan pierścieni jak będą lipne to też trzeba bedzie je wymienićrobil i na sucho i na olej .. stwierdzil ze cisnienie w dwoch jest za niskie no i po dolaniu oleju niby wzroso az do 18 atmosfer
Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
lalem castrol magnatec za jakies 150 zl .. ale jak widzialem ze tak bierze to zmienilem na lotos polsyntetyk ... nie przeliczalem jak duzo bierze teraz dopiero sie wezme za to jak mi dojdzie do min to wyzeruje licznik .. doleje do max i zobaczymy ile wezmie, jesli by mi bral litr na 10 000 km to nawet bym sobie nie zaprzatal glowy .. ja podejrzewam ze u mnie wyjdzie litr na 1 000 km
Eee, chyba przesadziłeś. Ja mam podobny silnik i u mnie z min do max wychodzi 0,5LSztomel pisze:od min do max jest około 1 litr oleju
Przy wymianie oleju wychodzi około 3,2litra.
[ Dodano: 08 Wrz 2008 14:19 ]
Gdzieś czytałem, że w lecie lepiej mieć oleju pod górną kreskę - bo olej wspomaga chłodzenie silnika.Sztomel pisze:nigdy nie lej oleju do max poziomu
Natomiast w zimie utrzymywać w okolicach dolnych stanów - ułatwia się rozruch na mrozie.
majki
pierdoły - od chłodzenia silnika jest inny układ - chłodzenia a nie smarowaniamajki75 pisze:Gdzieś czytałem, że w lecie lepiej mieć oleju pod górną kreskę - bo olej wspomaga chłodzenie silnika.
następne pierdoły - można zmienić olej na taki o mniejszej gęstości/lepkości a ogólnie to wciśnięcie sprzęgła pomaga bo skrzynia biegów nie stawia wtedy oporów.majki75 pisze:w zimie utrzymywać w okolicach dolnych stanów - ułatwia się rozruch na mrozie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 298 gości