uszczelniacze zaworów a większe spalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
uszczelniacze zaworów a większe spalanie
witam. czy powodem padniętych uszczelniaczy zaworów może byc wzrost spalania? bo olej wyrzuca odma do turbiny więc ja odłączyłemi wisi sobie na silniczku. ale silnik 1.6 td w mk1 pali mi 7 litrów. silnik z 91 roku. z rana puści małą chmurkę i lekko kopci( lekko!).
chce sprawdzic ciśnienie czy może to byc to. albo może wtryski?
oleju ubywało tak 0,5 litra na 500 km
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 13:57 ]
silnik rano po podgrzaniu swiec 1 raz zapalil bez przyspieszacza. daje szary dymek?
olej może się dostawać do cylindra przez zawór?
chce sprawdzic ciśnienie czy może to byc to. albo może wtryski?
oleju ubywało tak 0,5 litra na 500 km
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 13:57 ]
silnik rano po podgrzaniu swiec 1 raz zapalil bez przyspieszacza. daje szary dymek?
olej może się dostawać do cylindra przez zawór?
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Wzrost zużycia paliwa nie wynika z uszczelniaczy zaworów.
Spadek sprawności fizycznej silnika ,czyli zużycie pompy wtryskowej ,podciekanie wtrysków czy spadek ciśnienia sprężania.Każda z tych uwag wymaga diagnostyki.
[ Dodano: 06 Wrz 2008 14:34 ]
Dopiszę - zakładam że początek wtrysku jest OK.
Spadek sprawności fizycznej silnika ,czyli zużycie pompy wtryskowej ,podciekanie wtrysków czy spadek ciśnienia sprężania.Każda z tych uwag wymaga diagnostyki.

[ Dodano: 06 Wrz 2008 14:34 ]
Dopiszę - zakładam że początek wtrysku jest OK.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
a czy wzrost spalania może byc wynikiem peknietej uszczelki pod głowica? bo samochodzik jeździ normalnie tylko dawke paliawa zmniejszylem sporo żeby nie kopcil i weże przy lekkim przygazowaniu sie nadymaja? po odkreceniu korka leci lekki dymek ze zbiorniczka wyrównawczego.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Pęknięta uszczelka głowicy...raczej nie pęknięta a informująca że ją wydmucha.
Lekki dymek?Nie wiem co masz na uwadze - może para?
Na zużycie paliwa taki(jak opisujesz) objaw nie ma wpływu.
Dymienie - jak wygląda wkład filtra powietrza?
Mogą "lać"rozpylacze...
Potrzebna pierwsza prosta diagnostyka.
Lekki dymek?Nie wiem co masz na uwadze - może para?
Na zużycie paliwa taki(jak opisujesz) objaw nie ma wpływu.
Dymienie - jak wygląda wkład filtra powietrza?
Mogą "lać"rozpylacze...
Potrzebna pierwsza prosta diagnostyka.

mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
ile kosztuje regeneracja rozpylaczy? wkład nowy a filter ma nawiercone pare otworów w obudowie koło otworu zasysajacego powietrze z zewnatrz. taki paent chyba nie ma wpływu na żywotność silnika?
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:08 ]
rozpylacz? chodzi oczywiscie o wtryski?:)
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:11 ]
juz sam nie wiem za co sie brac? za diagnostyki pompy wtryskiwaczy i całej reszty zrobie sobie uszczelke pod głowicą i wymienie pierścinie(sam). bo u nas trudno o uczciwego mechanika
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:15 ]
wtryskiwacze można jakoś zregenerowac samemu? nie wiem jakies uszczelki, oringi cxzzy coś.
Golfik miał podkręconą dawke paliwa i jakis czas( miesiac tak jeździł) takiego kupiłem. olej było ledwo co widac na bagnecie jak go zamontowałem w moim mk1.
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:17 ]
chce sam wymienic ta uszczelke i uszczelniacze zaworów. jakie pierscienie kupic. uszczelka metalowa może być 1,5 -1,6mm? skąd kupić pierscienie i jakiej firmy? co jeszcze można wymienic przy okazji i żeby sie ie ładować w koszta?
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:08 ]
rozpylacz? chodzi oczywiscie o wtryski?:)
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:11 ]
juz sam nie wiem za co sie brac? za diagnostyki pompy wtryskiwaczy i całej reszty zrobie sobie uszczelke pod głowicą i wymienie pierścinie(sam). bo u nas trudno o uczciwego mechanika
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:15 ]
wtryskiwacze można jakoś zregenerowac samemu? nie wiem jakies uszczelki, oringi cxzzy coś.
Golfik miał podkręconą dawke paliwa i jakis czas( miesiac tak jeździł) takiego kupiłem. olej było ledwo co widac na bagnecie jak go zamontowałem w moim mk1.
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 21:17 ]
chce sam wymienic ta uszczelke i uszczelniacze zaworów. jakie pierscienie kupic. uszczelka metalowa może być 1,5 -1,6mm? skąd kupić pierscienie i jakiej firmy? co jeszcze można wymienic przy okazji i żeby sie ie ładować w koszta?
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
dokladnie mowiac, koncowki wtryskow, tylko nowe i pojezdzisz 200kkmJABcok20 pisze:rozpylacz? chodzi oczywiscie o wtryski?:)
gdzie nawierciles te otwory, chyba nie zasysa lewego powietrza?JABcok20 pisze:wkład nowy a filter ma nawiercone pare otworów w obudowie koło otworu zasysajacego powietrze z zewnatrz. taki paent chyba nie ma wpływu na żywotność silnika?
uszczelke, jesli nie bedziesz planowal glowicy kup takiej samej grubosci, wedlog oznaczen-zabkow na uszczelceJABcok20 pisze:jakie pierscienie kupic. uszczelka metalowa może być 1,5 -1,6mm? skąd kupić pierscienie i jakiej firmy? co jeszcze można wymienic przy okazji i żeby sie ie ładować w koszta?
gdy wymienialem pierscienie w sklepie polecili mi miekkie, tzw. zestaw naprawczy, jesli cylinder ma wyraźne zlobienia dobrze by bylo zrobic szlif a wtedy bedziesz mosial kupic zestaw tloki+pierscienie
Wszystko zalezy ile chcesz wlozyc kasy i co przez to uzyskac.

otwory sa w filtrze ale nie pomiedzy turbina a filtrem.
zdecydowałem sie na sprawdzenie kompresji i wtryskow. ale myśle że to wina wtrysków. bo na poczatku była konkretna dawka paliwa i nie kopcił a teraz zmniejszyłem i zachował siłe a kopci duuuzo mniej. poza tym że jak jest cieply i postoi pare minut to odpala po 3 sekundach i pali ok. 7 literów nic sie nie dzieje.
czyli zdecydowałem uszczelniacze wymieniam na 100%, i ewentualnie wtryski. mysle że go przegrzałem bo korek od zbiorniczka wyrównawczego jak zgasze lekko syczy.
czyli robie tak najpierw korek , chlodnica od 1.6 td , nowy termostat wahlera, czujnik temperatury bo mi nie dzialał po wymianie licznika na ten od benzyny z obrotkiem, no i wtedy uszczelniacze kompresja i wtryskiwacze.
Czy myslicie że jak wymienie uszczelniacze to turbina nie bedzie brała oleju? i silnik przestanie żłopać olej jakies 0,5 /500km. teraz chyba mniej bo zdjełem waż od odmy i zaslepiłem ten otwór w dolocie.
[ Dodano: Nie Wrz 07, 2008 22:49 ]
czy te końcówki moga być coś warte http://moto.allegro.pl/item428177895_ko ... _nowe.html
zdecydowałem sie na sprawdzenie kompresji i wtryskow. ale myśle że to wina wtrysków. bo na poczatku była konkretna dawka paliwa i nie kopcił a teraz zmniejszyłem i zachował siłe a kopci duuuzo mniej. poza tym że jak jest cieply i postoi pare minut to odpala po 3 sekundach i pali ok. 7 literów nic sie nie dzieje.
czyli zdecydowałem uszczelniacze wymieniam na 100%, i ewentualnie wtryski. mysle że go przegrzałem bo korek od zbiorniczka wyrównawczego jak zgasze lekko syczy.
czyli robie tak najpierw korek , chlodnica od 1.6 td , nowy termostat wahlera, czujnik temperatury bo mi nie dzialał po wymianie licznika na ten od benzyny z obrotkiem, no i wtedy uszczelniacze kompresja i wtryskiwacze.
Czy myslicie że jak wymienie uszczelniacze to turbina nie bedzie brała oleju? i silnik przestanie żłopać olej jakies 0,5 /500km. teraz chyba mniej bo zdjełem waż od odmy i zaslepiłem ten otwór w dolocie.
[ Dodano: Nie Wrz 07, 2008 22:49 ]
czy te końcówki moga być coś warte http://moto.allegro.pl/item428177895_ko ... _nowe.html
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Słusznie - najpierw zdiagnozuj, zanim wydasz kasę.Zaczynaj od spraw prostych.
Turbina jest odrębnym zagadnieniem i nie ma związku z uszczelniaczami zaworów.
Smarowana jest odrębnym przewodem i olej wraca do miski.Po wymianie uszczelniaczy zaworów zobaczysz sam na ile zmalało.Jeżeli po stronie sprężarki widzisz wykraplany olej i dalej w kolektorze to należy się dobrze przyjżeć.Myślę że to pokaże zużycie oleju.
Turbina jest odrębnym zagadnieniem i nie ma związku z uszczelniaczami zaworów.
Smarowana jest odrębnym przewodem i olej wraca do miski.Po wymianie uszczelniaczy zaworów zobaczysz sam na ile zmalało.Jeżeli po stronie sprężarki widzisz wykraplany olej i dalej w kolektorze to należy się dobrze przyjżeć.Myślę że to pokaże zużycie oleju.

mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości