podobno cewka... pomocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

podobno cewka... pomocy

Post autor: szyki » pn wrz 01, 2008 02:23

dzisiaj w kolejce na stacji benzynowej golfik nagle zgasł i już nie zapalił...
rozrusznik kręci ale po iskrze pozostało tylko marzenie.

problem polega na tym, że utknąłem pod Rawą Mazowiecką, 250 km od domu...

okoliczny mechanik stwierdził uszkodzoną cewkę, czy tam moduł zapłonowy.
problem jest taki, że w aucie jest instalacja lpg i po przekręceniu kluczyka, kontrolki przełącznika zasilania tak samo się zapalały, jak wszystkie inne kontrolki.

w momencie jak zgasł, kontrolki na przełączniku zgasły i teraz również nie dają znaku życia.
czy taki objaw mógłby towarzyszyć awarii cewki, czy to bardziej coś przed nią?
jak myślicie?

silnik to 1,8 RV

dzieki z gory za wszystkie podpowiedzi.
szymon
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 02:24 przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
axel1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr maja 07, 2008 18:01
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: axel1989 » pn wrz 01, 2008 02:40

mialem tak ze auto mi zgaslo nagle i mi kontrolki na centralce przestaly swiecic. okazalo sie ze przwód zaśniedzial na cewce wystarczylo go zarobic od nowa i podlaczyc i wszystko bylo ok. a masz moze alarm ? bo moze gdzies masz taki uryty przelacznik ktory powoduje podobne objawy,a podczas jazdy sie przelaczyl... posprawdzaj



Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » pn wrz 01, 2008 08:41

sprawdź wszystkie styki w cewce moze coś zaśniedziało i nie ma prądów to moze byś przyczyna albo jak masz(ty akbo ten mechanik) inną cewką to przepnij na spróbę i wtedy będzie wszystko jasne :grin: :grin:


1) MK2 Fire & Ice sprzedane (poszło)
2)MK1 Cabrio (do sprzedania)Sprzedany:-((
3)MK4 DIESEL Sprzedany :-((

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn wrz 01, 2008 11:07

w momencie jak zgasł, kontrolki na przełączniku zgasły i teraz również nie dają znaku życia
ujarana kostka przy stacyjce daje ponoć taki objaw.
szyki, jak coś to ja też jestem z Wawy (pyrladnię mam blisko)
wiec jakbys potrzebowal jakiejs pomocy, np podmienic jakąs częśc zeby sprawdzic czy działa czy nie to pisze śmiało. pzdr sas



casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » pn wrz 01, 2008 11:22

a nie jest to przypadkiem tego ze cewka zabiera prad z przelacznika??
o ile dobrze kojarze to pod cewke podpiety tez jest przelacznik lpg


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pn wrz 01, 2008 11:59

mówisz o tym kablu od cewki do aparatu zapłonowego, czy o tym przed cewka? jak sprawdzic ten przed cewka? dokąd on powinien isc jak mam lpg w aucie? alarmu ani psztyczka elektryczka na bank nie mam, wiec to odpada. zastanawia mnie jeszcze to, ze jakby teoretycznie byla to wina kostki przy stacyjce,to czy z kolei kontrolki oleju,itp tez nie powinny nie świecić? u mnie działaja...


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » pn wrz 01, 2008 12:05

lpg masz przeciez podpiety pod cewke bo musi byc sygnal czy zawor gazu ma byc otwarty czy nie
wiec jak cewka padla i ma przebicie to moze zabierac prad z centralki i dlatego gasna ci na niej kontrolki
wepnij na probe inna cewke i powinno byc wszystko wiadomo
a skoro nie masz iskry ani na pb ani na lpg to szukaj po ukladzie zaplonowym bo raczej tam bedzie usterka


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » wt wrz 02, 2008 12:58

sas_gti pisze:
w momencie jak zgasł, kontrolki na przełączniku zgasły i teraz również nie dają znaku życia
ujarana kostka przy stacyjce daje ponoć taki objaw.
szyki, jak coś to ja też jestem z Wawy (pyrladnię mam blisko)
wiec jakbys potrzebowal jakiejs pomocy, np podmienic jakąs częśc zeby sprawdzic czy działa czy nie to pisze śmiało. pzdr sas
niestety auto nadal stoi w rawie :-//
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 12:58 przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » wt wrz 02, 2008 16:03

kolego jak juz ktos powiedzial sprawdz ten przewod ktory idzie od cewki do akumulatora (do minusa). Czesto sie lamie z jednej badz z drugiej strony i jest po jezdzie.


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pt wrz 05, 2008 08:46

tursky pisze:kolego jak juz ktos powiedzial sprawdz ten przewod ktory idzie od cewki do akumulatora (do minusa). Czesto sie lamie z jednej badz z drugiej strony i jest po jezdzie.
Czy na [img]lewym%20styku%20cewki[/img] nie powinien być przylutowany jeszcze jakiś przewodzik?
dodam, że styk, do którego nic nie było podłączone jest oznaczony jako KL15, ten drugi z przylutowanym przewodem to KL.

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 14:31 ]
no to dowlokłem auto do domu.

cewka wykazuje na uzwojeniu pierwotnym opór 0,8 ohma, czyli chyba ok,
natomiast na uzwojeniu wtórnym 4,66 kohma, co jest chyba trochę za mało...
czytałem, że prawidłowo powinna mieć 6,9-8,5 kohma.

co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony pt wrz 05, 2008 09:48 przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz wrz 07, 2008 12:06

szyki, pamiętaj żeby cewkę mierzyć wypiętą z instalacji, z odłączonymi kablami WN itp



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 07, 2008 12:18

szyki pisze:4,66 kohma, co jest chyba trochę za mało...
jest ok dla wtrysku mechanicznego, ta wartość wyższa co podałeś jest dla wtrysku elektroniczego digifant. A nie wiem co masz bo RV może być na takim i na takim wtrysku.
Niemniej tak cewki nie sprawdzisz z całą pewnością, bo przebicie może być dopiero podczas pracy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » ndz wrz 07, 2008 12:45

mój RV pracuje na digifancie.
moja aktualne cewka to jakiś totalny noname. zero nazwy, zero jakiegokolwiek numeru na niej, nic. ma tylko wybitą datę produkcji z dokładnością do dnia. nie wiem, po kiego grzyba...

znalazłem taką cewkę jak moja nową za 50 zł i zaryzykowałem zamówienie jej.
zobaczymy, co się stanie jak ją wepnę.

martwi mnie tylko to, że we wtyczce halla po włączeniu zapłonu pojawia mi się "+" na 2. i 3. styku...


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 07, 2008 12:48

szyki pisze:martwi mnie tylko to, że we wtyczce halla po włączeniu zapłonu pojawia mi się "+" na 2. i 3. styku...
zamiast się martwić mierz na drugim kręcąc rozrusznikiem, albo kluczem za wał, albo pchając auto na biegu. Mają pojawić się skoki napięcia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości