![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
silnik 2.0
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ja bym ci napisal ze nie pasuje wlasnie przez ten czujnik ale jesem tu dopier od nie dawna.
To nastepnym razem jak bedziesz u tego mechanika to mu powiec ze krecic moze sobie tym aparatem do okola i zaplonu nie przestawi.
Przy elektronice z AGG aprat jest tylko do synchronizacji on musi byc ustawiony na znak i nic tam sie nie zmienia zreszta mozesz to sprawdzic samemu odlacz czujnik halla na odpalonym silniku i nawet nie zgasnie.
Tak jak pisalem wczesniej caly zaplon leci z czujnika ploozenia walu i w orginalnej wersji gdzie on jest zamontowany w bloku zaplonu nie da sie tam zmienic mechanicznie da sie to zrobic tak jak ja mam to zrobione przez zamontowanie ECUMASTER-a wtedy mozna robic z zaplonem i nie tylko to co sie chce.
Ja stawiem na to ze tzreba przestawic zaplon ale nie wiem jak to jest wszystko wykonane fizycznie i jaka jest mozliwosc przestawienia kola 60-2 zeby lub czujnika
Najlepiej bylo by przymocowac kolo w taki sposob aby byla regulacja jakies (fasolki) do kola pasowego i wtedy mozna to przesuwac w dowolna strone tak bylo by chyba najprosciej.Wszystko to jest drutowanie ale jak to jest dobrze zrobione to bedzie dzialac bez problemu.
Pozdrawiam
To nastepnym razem jak bedziesz u tego mechanika to mu powiec ze krecic moze sobie tym aparatem do okola i zaplonu nie przestawi.
Przy elektronice z AGG aprat jest tylko do synchronizacji on musi byc ustawiony na znak i nic tam sie nie zmienia zreszta mozesz to sprawdzic samemu odlacz czujnik halla na odpalonym silniku i nawet nie zgasnie.
Tak jak pisalem wczesniej caly zaplon leci z czujnika ploozenia walu i w orginalnej wersji gdzie on jest zamontowany w bloku zaplonu nie da sie tam zmienic mechanicznie da sie to zrobic tak jak ja mam to zrobione przez zamontowanie ECUMASTER-a wtedy mozna robic z zaplonem i nie tylko to co sie chce.
Ja stawiem na to ze tzreba przestawic zaplon ale nie wiem jak to jest wszystko wykonane fizycznie i jaka jest mozliwosc przestawienia kola 60-2 zeby lub czujnika
Najlepiej bylo by przymocowac kolo w taki sposob aby byla regulacja jakies (fasolki) do kola pasowego i wtedy mozna to przesuwac w dowolna strone tak bylo by chyba najprosciej.Wszystko to jest drutowanie ale jak to jest dobrze zrobione to bedzie dzialac bez problemu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 20:48 przez GMS, łącznie zmieniany 2 razy.
no to nie wiem jaki to był temat na forum, ale według mnie jak sie szykujesz do swapa to przekładasz cały komplet... silnik wiązka sterownik i reszta pierdołek które są ci potrzebne... według mnie układ zasilania silnika 2E i ten cały Digifant "wykombinowany" przez Bosch'a nie ma prawa działać z układem sterowania silnika konkurencyjnej firmy jakim był Simos SIEMENSA, a właśnie taką instalację i ecu masz u siebie po silniku AGG.
finek, TO NIE MOŻE ZADZIAŁAĆ...
sam go przekładałeś, czy ktoś ci to robił?? bo jeśli ktoś to wkopał cię w nieżła malinę...![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
finek, TO NIE MOŻE ZADZIAŁAĆ...
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
sam go przekładałeś, czy ktoś ci to robił?? bo jeśli ktoś to wkopał cię w nieżła malinę...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Wkopal to cie ten co ci powiedzial ze silnik bedzie pasowal.
Przeciez z silnika 2E nie ma zadnej elektroniki jedynie sam silnik jest z takiego samochodu gdzie byl uklad zasilania Digifant a cala roznica polega tymi silnikami ze 2E nie ma czujnika polozenia walu i w tym jest caly szkopul.
Tam jest napewno nie wlasciwy kat wyprzedzenia zaplonu tym bardziej ze mechanik chcial go przestawic tylko ze nie wiedzial ze w tym ukladzie zasilania aparatem tego nie da sie zrobic.
TZREBA ALBO PRZESUNAC CZUJNIK POLOZENIA WALU ALBO PRZESUNAC KOLO 60-2 ZEBY JEST TO NAJPROSTSZE ROZWIAZANIE USTAWIENIA ZAPLONU I AUTO NA 100% BEDZIE JEZDZIC NORMALNIE.
pozdrawiam.
Przeciez z silnika 2E nie ma zadnej elektroniki jedynie sam silnik jest z takiego samochodu gdzie byl uklad zasilania Digifant a cala roznica polega tymi silnikami ze 2E nie ma czujnika polozenia walu i w tym jest caly szkopul.
Tam jest napewno nie wlasciwy kat wyprzedzenia zaplonu tym bardziej ze mechanik chcial go przestawic tylko ze nie wiedzial ze w tym ukladzie zasilania aparatem tego nie da sie zrobic.
TZREBA ALBO PRZESUNAC CZUJNIK POLOZENIA WALU ALBO PRZESUNAC KOLO 60-2 ZEBY JEST TO NAJPROSTSZE ROZWIAZANIE USTAWIENIA ZAPLONU I AUTO NA 100% BEDZIE JEZDZIC NORMALNIE.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 00:14 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.
GMS więc twierdzisz że jedyna różnica w tych instalacjach jest taka, że w simosie jest czujnik położenia wału, a w digifancie taki nie jest wymagany, a reszta pozostaje bez zmian, czy dobrze rozumiem??
ewentualnie mógłbyś jakieś materiały rzucić o tym simosie?? bo o digifancie jest mnóstwo w internecie, jednak o Siemensach jest mało istotnych informacji...
ewentualnie mógłbyś jakieś materiały rzucić o tym simosie?? bo o digifancie jest mnóstwo w internecie, jednak o Siemensach jest mało istotnych informacji...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przecież całkiem inne sa sterowniki, inne przepływomierze, inne listwy wtryskowe. Z czujnikiem położenia wału chodzi o to że po przekładce gołego silnika 2E w miejsce AGG niema gdzie tego czujnika w normalnym miejscu umiescić. Stad kombinacje z kołem czujnika mocowanym do koła pasowego. O ile dobrze zrozumiałem autora że cały osprzet zostawia od AGG.-=ren=- pisze:a reszta pozostaje bez zmian, czy dobrze rozumiem??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
łapie łapie, tylko nie zrozumiałem o co w końcu chodzi z tym wszystkim... co zostało z czego
muszę zbierać informacje na ten temat bo u mnie też się swap szykuje, tyle że ja cały komplet silnik sterownik i to co będzie mim potrzebne wyjmę z dawcy ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
finek, teraz troszkę rozjaśniasz... "goły silnik..." to brzmi lepiej...
a kolegę GMS zapamietam bo ma potencjał i wiedze![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
finek, teraz troszkę rozjaśniasz... "goły silnik..." to brzmi lepiej...
a kolegę GMS zapamietam bo ma potencjał i wiedze
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jak dla mnie to na pierwszy rzut oka widać że to działać nie będzie nawet jak sie zamontuje ten czujnik z 2e. Wystarczy spojrzeć na pinout ECU w 2e i agg, wszystko jest nie tak.
niech sie ktos jeszcze wypowie o tym
2e
![Obrazek](http://images23.fotosik.pl/271/7c1827afc0abb95d.jpg)
agg
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 15:52 ]
jak widać 2e ma wyprowadzonych pinów z ECU około 31 a AGG około 46 juz nawet nie wchodząc w szczegóły co jest pod którym, i tak np wyrywkowo sprawdziłem pin 14 i w 2e to jest MAF a w 2e VAF sesnor i mają zupełnie inne wartości prądów.
niech sie ktos jeszcze wypowie o tym
2e
![Obrazek](http://images23.fotosik.pl/271/7c1827afc0abb95d.jpg)
agg
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/7/223d72bac37a6d1c.jpg)
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 15:52 ]
jak widać 2e ma wyprowadzonych pinów z ECU około 31 a AGG około 46 juz nawet nie wchodząc w szczegóły co jest pod którym, i tak np wyrywkowo sprawdziłem pin 14 i w 2e to jest MAF a w 2e VAF sesnor i mają zupełnie inne wartości prądów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 402 gości