aku niewyrabia
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
aku niewyrabia
witam wszystkich. Jak w temacie mój aku nie daje rady 10 min grania przy wyłączonym silniku na połowie głośności i nie mogę silnika zapalić.Idzie w ogóle coś z tym podziałać? kiedy kupowałem aku to kopiłem o 5Ah większy jednak to nic nie dało. Sprawdzałem ładowanie i jest ok.jesli jest to do czegoś potrzebne to posiadam:
-clarion dxz788
-zmak EQ TNT900
-przod jbl gto6506ce
-tyl magnat clasic 694(jednak sa sciszone prawie do 0)
-sub EQ db-12
- kondensator z signata
wszelkie propozycje mile widziane.pozdrawiam
-clarion dxz788
-zmak EQ TNT900
-przod jbl gto6506ce
-tyl magnat clasic 694(jednak sa sciszone prawie do 0)
-sub EQ db-12
- kondensator z signata
wszelkie propozycje mile widziane.pozdrawiam
- Kubus20
- VW Baron
- Posty: 3221
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
E tam przy zwykłym sprżecie od razu drugi Aku.
Pierwsa rzecz, sprawdź ładowanie alternatora.
JEśłi będzie kiepskie to będziesz wiedział co trzeba naprawić, jeżeli będzie dobre, to będziemy sprawdzać dalej.
Prawdopodobnie jest tak, że dopóki nie było sprzętu to alternator(ładującuy zbyt mało) dawał radę doładować tyle prądu, żeby spokojnie zapalić auto, a kiedy doszło CA to altek nie wyrabia.
Sprawdź napięcie na aku na zapalonym silniku, potem na zapalonym silniku i włączonym sprzęcie i zobaczysz o ile spada ładowanie.
Pozdro
Pierwsa rzecz, sprawdź ładowanie alternatora.
JEśłi będzie kiepskie to będziesz wiedział co trzeba naprawić, jeżeli będzie dobre, to będziemy sprawdzać dalej.
Prawdopodobnie jest tak, że dopóki nie było sprzętu to alternator(ładującuy zbyt mało) dawał radę doładować tyle prądu, żeby spokojnie zapalić auto, a kiedy doszło CA to altek nie wyrabia.
Sprawdź napięcie na aku na zapalonym silniku, potem na zapalonym silniku i włączonym sprzęcie i zobaczysz o ile spada ładowanie.
Pozdro
Ładowanie może być OK,tyle tylko ,że za krótko ładuje ................za dużo gra ,a za mało jeździ . Podładuj aku prostownikiem (prądem o natężeniu 1/10 pojemności aku tak z 10 godzin) i zobacz czy się poprawiło .Jeśli nie (zrób ze 3 takie próby w odstępie kilku dni) ,to podjedź do zakładu (sklepu) z Aku i niech pomierzą go (pod obciążeniem) . Czasem 2 lata to już koniec ........na aku nie można oszczędzać i kupowanie np. w supermarkiecie jakiś wynalazków (nie piszesz jaki masz ) właśnie kończy się szybszym jego zużyciem .
PS: jednak clarek ........co z szumami ?
PS: jednak clarek ........co z szumami ?
wiec tak pomierzyłem raz jeszcze:
przy załączonym silniku-13.95
przy załączonym silniku i światłach-13.58
przy załączonym silniku,światłach i sprzęcie 13.35-13.40
aku to Exide classic 44Ah 360A (niekupowany w markecie tylko u rzekomego znawcy elektromechanika) nim kopiłem go mówiłem ze będzie audio polecił zwiększenie coś pomierzył i zadecydował o 44Ah
dodam ze wcześniej gościł u mnie pioneer6900ib i doił mi więcej prądu bo nie był podłączony pod stacyjkę ale za każdym wyjściem z samochodu na dłużej wyjmowałem panel(przestał mi brać dodatkowe napięcie)
dodam tez ze czasem jest tak ze robię krótkie odcinki ale nie jest to tak częste
powalla:szumy niekoniecznie zniknęły ale znacznie ucichły muszę jeszcze podkręcić wzmak na gainie i sprawdzić dokładnie
przy załączonym silniku-13.95
przy załączonym silniku i światłach-13.58
przy załączonym silniku,światłach i sprzęcie 13.35-13.40
aku to Exide classic 44Ah 360A (niekupowany w markecie tylko u rzekomego znawcy elektromechanika) nim kopiłem go mówiłem ze będzie audio polecił zwiększenie coś pomierzył i zadecydował o 44Ah
dodam ze wcześniej gościł u mnie pioneer6900ib i doił mi więcej prądu bo nie był podłączony pod stacyjkę ale za każdym wyjściem z samochodu na dłużej wyjmowałem panel(przestał mi brać dodatkowe napięcie)
dodam tez ze czasem jest tak ze robię krótkie odcinki ale nie jest to tak częste
powalla:szumy niekoniecznie zniknęły ale znacznie ucichły muszę jeszcze podkręcić wzmak na gainie i sprawdzić dokładnie
- Kubus20
- VW Baron
- Posty: 3221
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Za mało troszkę, chociaż powinno wystarczyć, ale aku nie doładowuje się szybko na krótkim odcinku, więc trzeba trochę przejechać zanim się doładuje.pies86 pisze:przy załączonym silniku-13.95
przy załączonym silniku i światłach-13.58
przy załączonym silniku,światłach i sprzęcie 13.35-13.40
Idealne ładowanie to 14.4V chyba jak pamiętam i chyba nie powinno się zmieniać pod obciążeniem, bo po to chyba jest regulator napięcia(tutaj gdybam)
Może być też inna kwestia, taka jak była kiedyś u mnie. Nie miałem praktycznie szczotek na rozruszniku i gdy aku był niedoładowany(np. po mocniejszym graniu na postoju) nie miał siły ruszyć rozrusznika na zużytych szczotkach.
z tym ładowaniem masz racje powinno byc 14.4 jeszcze pol roku bylo bo kupowalem nowy aletek bo stary pękł ale co do obciazenia np.swiatlami to watosc powinna spadac bynajmniej jest tak w osranych puntach.Co do szczotek hmm nigdy nie wymienialem a mam auto 3lata moze cos w tym byc jednak raz zdarzylo sie ze sluchalem na postoju ok15 min troche glosniej nuty i to radio zaczelo sie nagle zalaczac i wylaczac,jak sie okazalo po przekreceniu stacujki nawet kontrolkisie nie zapalily wiec sadze ze problem wciaz lezy gdzies indziej ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości