Czy można przejść z półsyntetyka 5W30 na full syntetyk 5W30?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » ndz sie 31, 2008 14:30

sas_gti, i KLASSIK, pogubiliście sie w jednym - tu nie chodzi o to czy synetetyk czy pólsyntetyk tylko o klasę jakości i lepkości bo wskazany przez was i owszem ma 15W ale 50 bo jest przeznaczony do motocykli gdzi ewystępują wyższe temperatury silnika i nie ważna jest tyle lepkosć przy niższej temperaturze (zimno w rączki no nie?) tylkk o wyższej bo silnik motocyklowy pracuje na wyższych oborotach i uzyskuje wyższą temperaturę - inaczej - ten który załozył tempat - on wiecej skorzysta na obnizeniu pierwszej liczby czyli OW lub 5W (zima idzie no nie) niż by skorzystał na końcówce 50 czy 60 a czy to jest moinerał czy półsyntetyk czy syntetyk będziemiało mniejsze znaczenie jesli będzie zmieniał nie dalej jak co rok i nie będzie startował w wyścigach na 1/4 mili

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 2:37 pm ]
na koniec dodam wam jeszzce jedno - są 2 oleje tej samej firmy róznia się że jeden ma literkę T a drugi jej nie ma - oba sa 10W40 jeden jest pół a drugi syntetyk :bigok:
http://www.kneedraggers.com/details/Sil ... ILK-5.html http://www.kneedraggers.com/image_stora ... _rough.jpg
http://www.opieoils.co.uk/p-846-silkole ... ycles.aspx http://www.opieoils.co.uk/popup.aspx?sr ... ge/846.jpg



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sie 31, 2008 14:42

greg pisze:sas_gti, i KLASSIK, pogubiliście sie w jednym - tu nie chodzi o to czy synetetyk czy pólsyntetyk tylko o klasę jakości i lepkości bo wskazany przez was i owszem ma 15W ale 50 bo jest przeznaczony do motocykli....
wlasnie chodzilo o to co jest półsyntetykiem a co nie jest i czy jest lub czy nie jest to zależne od klasy lepkości. Kolega boges twierdził że każdy 15w to minerał. Prosił o pokazanie to to zrobiłem.

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 14:43 ]
ale żebyś sie nie czepiał to prosze , olej 15w syntetyk do samochodów
http://allegro.pl/item425306363_motul_3 ... _dost.html

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 14:46 ]
greg pisze:i owszem ma 15W ale 50 bo jest przeznaczony do motocykli
nie daltego jest 15w. Jest po prostu do takich a nie innych warunków pracy któe występują też w samochodach, a link do oleju 15w SAMOCHODOWEGO podałem kilka zdań wyżej.
Nie mozna mówić ze jak ma 15 w to jest do motocykli tak samo jak nie mozna mowic ze jest mineralny. Wlasnie pokazalem olej 15w syntetyk i do samochodów.



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » ndz sie 31, 2008 15:14

Widzę, że rozpętała się burza :) I dobrze w sumie- może wiedza wyniesiona z tego wątku przyda się innym, a z moich ostatnich rozmów i niektórych tu wypowiedzi widać wyraźnie, że niektórym bardzo jest przydatna. Połowa oszołomów w sklepach motoryzacyjnych jakich pytałem o ten Mobil Super FE 5W30 dałaby se ręce poucinać, że to syntetyk. A i mój mechanik, choć złego słowa o nim nie dam powiedzieć, to jednak tu też uległ jakieś tajemnej wiedzy "ludowej", że 5W o znaczy syntetyk. Nie jest tak i nie będzie, choć może statystycznie rzecz biorąc w ofercie większości producentów 5W to full syntetyki. Pewno stąd właśnie bierze się to przekonanie.

Wracając jednak do tematu - czy możemy podsumować zatem - mogę bezpiecznie wrócić do pełnego syntetyka? Nie mam zamiaru mieszać, nie o zgodności lepkości mi chodzi, a o "zejście" z pół- na pełny syntetyk. Pytam tylko dlatego, że w przypadku takiego zejścia z minerału wiadomo jakie jest ryzyko. Czy w moim przypadku takiego nie ma?
Ostatnio zmieniony ndz sie 31, 2008 15:25 przez _robert_s, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz sie 31, 2008 15:39

albo nie kumasz albo za bardzo przejmujesz ise tematem - wskazany przez was olej jest z przeznaczeniem do silników motocyklowych bo akurat takie maja wymagania te silniki - inaczej - mam wsk 150 (zabytek) mogę do benzyny wlać zwykły mixol albo właśnie przeznaczany do tego olej syntetyczny - którego jednak nie wlejesz nigdzie indziej tylko do paliwa (można do syrenki) - może uogólniłem pisząc że do motocykli ale jest to olej przeznaczony przezde wszytskim do ich silników.
Typowo - pamiętam dyskusję kiedyś na temat oleje do benzyny i do diesla - nie każdy olej do benzyny spełnia normę do diesla - możemy sobie tak pokazywać po kolei oleje ale temat jest czy można z półsyntetyka wejść na pełny syntetyk 5W30 - a jeszcze jedno -zapraszam do lektury http://dexol.com.pl/MobilPrzewodnik.pdf



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sie 31, 2008 15:46

greg pisze:wskazany przez was olej jest z przeznaczeniem do silników motocyklowych
ten olej nie jest wcale ze wskazaniem do silników motocyklowych, wiec nie wiem za bardzo o co Tobie chodzi. otworzyles chociaz link który dałem ostanio?
http://allegro.pl/item425306363_motul_3 ... _dost.html
przczytaj zastosowanie
"silniki samochodowe", jest to napisane wyraźnie.



greg

Post autor: greg » ndz sie 31, 2008 15:59

sas_gti, mówiłem o tym oleju którego linka wcześniej dałeś tj motul 5100 http://www.skapiec.pl/site/cat/2110/comp/282365
a co do drugiego linka
MOTUL 300V COMPETITION 15W-50
145,00zł
MOTUL 300V COMPETITION 15W-50
Kliknij, aby powiększyć

Olej do silników 4-suwowych o wysokich osiągach.
Do zastosowań profesjonalnych

100% SYNTETYCZNY - TECHNOLOGIA PODWÓJNYCH ESTRÓW
SAE 15W-50 opak. (2L i 4L)
ZASTOSOWANIE

Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.

Do silników powodujących umiarkowane lub wysokie zanieczyszczenie paliwa przez olej. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.
WŁASNOŚCI

STANDARTY: przekracza standardy API SH/CF - CCMC G-4/PD-2
REFERENCJE: PRODRIVE - Ferrari 550 Maranello, 24 Godziny Le Mans, FIA GT, Coloni Motorsport - Formuła 3000, French GT - Ruffier Events, Porsche GT

Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach.
ZALECENIA

Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem.
MOTUL 300V COMPETITION 15W-50 może być mieszany z innymi olejami mineralnymi i syntetycznymi.

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 4:01 pm ]
a co drugiego linka - cena dobija - za 2 litry 145zł



Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » ndz sie 31, 2008 18:26

heh
nastepny co chce byc madrzejszy i cos udowodnic
radze poczytac o olejach a dopiero pisac swoje madrosci
nikt sie nigdzie nie pogubil
nie wazne czy to jest olej motocyklowy,samochodowy benzyna/diesel czy do ciezarowek ale w zadnym wypadku nie mozna twierdzic zee 15w to jest tylko i wylacznie mineralny olej itp


www.cultstyle.pl

_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » ndz sie 31, 2008 19:46

greg pisze:albo nie kumasz albo za bardzo przejmujesz ise tematem - wskazany przez was olej jest z przeznaczeniem do silników motocyklowych (...)
greg - do kogo to było? do mnie? jeśli tak to prawda - nie kumam, ale nie kumam o co Ci w ogóle chodzi...
Możecie chociaż spróbować na temat odpowiedzieć a nie się kłócić? Dajcie już spokój - kwestia co jest syntetykiem a co nie została już wyjaśniona.

JA SIĘ PYTAM JAKO LAIK - CZY TO MA ZNACZENIE DLA SILNIKA CZY NIE; jeśli wleję z powrotem full syntetyk po półsyntetyku o tych samych parametrach lepkości?
I proszę bez złośliwości...



greg

Post autor: greg » ndz sie 31, 2008 20:09

_robert_s pisze:CZY TO MA ZNACZENIE DLA SILNIKA CZY NIE; jeśli wleję z powrotem full syntetyk po półsyntetyku o tych samych parametrach lepkości?
nie ma znaczenia - to chyba jasne - problem jest tylko wtedy jeśli przechodzisz z dużo gorszego lub wytwarzającego szlam na lepszy lub o właściwościach wypłukujących - ja spotkałem się z takim problemem po przejściu z CASTROLA na MOBIL1 - w 2 przypadkach szlam zatkał smok pompy oleju w 1 kanały olejowe - z tych 3 przypadków skończyło się :
1. zatarciem wału
2. zatarciem powierzchni cylindrów i tłoków
3. wyczyszczono smok i nie było więcej problemu



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » wt wrz 16, 2008 22:59

Hej!

W temacie trochę zamarło, byłem na urlopie i zrobiłem trochę kilometrów, a teraz chciałbym wrócić do sprawy. Dzięki Greg za wyjaśnienie. Dlatego się pytam, bo nie mam pewności. Słyszy się dużo, że nie "schodzi się" z minerału, bo nagar i osady z niego wytrącone mogą zostać wypłukane przez syntetyk i może być problem. Z resztą pośrednio piszesz o tym.
Tylko widzisz- nadal nie ma 100% jasności - mówisz: problem jest tylko wtedy jeśli przechodzisz z dużo gorszego lub wytwarzającego szlam na lepszy lub o właściwościach wypłukujących
No więc do jakich konkretnie olejów się to stwierdzenie sprowadza? Czu chodzi właśnie o podział: minerał/syntetyk? I gdzie w tym mieści się półsyntetyk? Czy półsyntetyki nie niosą ze sobą ryzyka wytrącania się osadów i odkładania w postaci nagaru w elementach silnika?

Jeśli bylibyście uprzejmi doprecyzować - z góry dziękuję.
Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » wt wrz 16, 2008 23:39

_robert_s, ja spotkałem się tylko z zależnością Castrol a potem MObil1 - za każdym razem nastąpiło wypłukanie szlamu, natomiast zalany półsyntetyk MObil1 po minerale Shell a nawet Lotos - zero problemów - dlatego ja jestem uczulony na Castrol a raczej na zmianę z Castrola na inny (myślę o przypadkach gdzie długo był lany właśnie Castrol) - nie jestem pracownikiem ani tego ani tego producenta- mam po prostu kumpla co wiele aut ściągał i każdy przypadek awarii (zapchany smok czy zatarcie był przez nas omawiany)



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » śr wrz 17, 2008 08:40

Czyli wg Twoich doświadczeń ja jestem na najbardziej ryzykownym etapie tej zmiany, no bo właśnie jeżdżę na Mobilu po Castrolu, na którym auto chodziło od nowości. Na razie jednak nic się nie dzieje, rzekłbym nawet że branie oleju nieco osłabło, bo po 2700 km od wymiany wziął ok. 0,4-0,5 l (tak szacuję po tym co widzę na bagnecie).

Mimo wszystko chciałbym jednak wrócić do stanu "oryginalnego" i zmienić na ten syntetyk Castrola... Nie wiem - co radzisz?
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 08:41 przez _robert_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr wrz 17, 2008 08:59

_robert_s pisze:Mimo wszystko chciałbym jednak wrócić do stanu "oryginalnego" i zmienić na ten syntetyk Castrola... Nie wiem - co radzisz?
Biorac pod uwage wypowiedz kolegi greg, to mozesz lac castrola bo to i tak szlam (nie nabijam sie z kolegi ale widze ze cos nie lubia ludzie castrola na forum :P ). A na powaznie mysle ze nic sie nie stanie jesli tak jak napisales przejechales tylko 3 tys km na tym mobilu.
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 09:06 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » śr wrz 17, 2008 09:53

msz Castrola - lej Castrol



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości