średnica zaworów w głowicach w silnikach benzaynowych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
średnica zaworów w głowicach w silnikach benzaynowych
witam ,mam pytanie do znawców silników w mk2.
Mianowicieczy we wszystkich silnikach są takie same średnice zaworów?Wiem ,że G60 ma większe ale czy jakieś inne także?
Kiedys będę zmieniał lub modyfikował silnik i myślę o powiększonych zaworach tylko po co mam oddawac do jakiegos zakładu jesli może są już głowice gotowe?
Mianowicieczy we wszystkich silnikach są takie same średnice zaworów?Wiem ,że G60 ma większe ale czy jakieś inne także?
Kiedys będę zmieniał lub modyfikował silnik i myślę o powiększonych zaworach tylko po co mam oddawac do jakiegos zakładu jesli może są już głowice gotowe?
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
EZ, RF, RP, PB, PF, 2E
srednica zew. przylgni (gniazd)
dolotowy 37,2mm
wylotowy 32,4mm
KR, 9A
sred. zew. przylgni
dolot 31,2mm
wylot 27,6mm
srednica zew. przylgni (gniazd)
dolotowy 37,2mm
wylotowy 32,4mm
KR, 9A
sred. zew. przylgni
dolot 31,2mm
wylot 27,6mm
Ostatnio zmieniony pt sie 29, 2008 12:11 przez souler, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Oczywiście oprócz KR i 9A takie wymiary są też w PL.souler pisze:EZ, RF, RP, PB, PF, 2E
srednica zew. przylgni (gniazd)
dolotowy 37,2mm
wylotowy 32,4mm
KR, 9A
sred. zew. przylgni
dolot 31,2mm
wylot 27,6mm
Dodatkowe KR,PL,9A mają średnice trzonków zaworów "7mm" a pozostałe "8mm".
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no nie zgadzam się że średnice zew. przylgni zaworu to średnica gniazd bo tak napisałeś w nawiasie. Średnica gniazda jest inna niż średnice przylgni, a zawór wymiaruje sieprzylgnią.souler pisze: srednica zew. przylgni (gniazd)
Kurcze i mam pewien dylemat bo wyrywkowo sprawdziłem RPka z tej listy co dałeś i moje źródła wymiarują zawór tak- średnica grzybka (tożsama z średnicą zewnętrzą przylgni zaworu) x średnicę trzonka x długość no i jeszcze kąt przylgni.
i dla ZW w RP jest to dokładnie 33,2x8x91,2 anie 32,4.
Kolejna srpawa to taka ze wydaje mi sie ze PF i ogolnie kazdy gti ma zaworys ssace 40 ?
[ Dodano: Sob Sie 30, 2008 00:18 ]
no juz sprawdzilem , zle gadasz chopie, gti oraz gti g60 maja zaworki 33 i 40
ez rp rf mają tylko 38 ssace
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
srututu, podaje podpierajac sie dwoma ksiazkami, gdzie:
- nazwa przylgnia i gniazdo sa zbiezne jak widac na obrazku
- sami sobie zobaczcie co jest napisane jesli chodzi o srednice
nie widze, zeby 16v mialo wieksze zawory, ale ja sie nie znam. po to zrobili 16v zeby mozna bylo zmniejszyc srednice zaworow. przeciag i tak jest wiekszy niz przy 8v z wiekszymi zaworami.
takze sraja muchy idzie wiosna
- nazwa przylgnia i gniazdo sa zbiezne jak widac na obrazku
- sami sobie zobaczcie co jest napisane jesli chodzi o srednice
nie widze, zeby 16v mialo wieksze zawory, ale ja sie nie znam. po to zrobili 16v zeby mozna bylo zmniejszyc srednice zaworow. przeciag i tak jest wiekszy niz przy 8v z wiekszymi zaworami.
takze sraja muchy idzie wiosna
Ostatnio zmieniony sob sie 30, 2008 08:57 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Dokładnie, suma przekrojów jest większa niż w 8V.souler pisze:
nie widze, zeby 16v mialo wieksze zawory, ale ja sie nie znam. po to zrobili 16v zeby mozna bylo zmniejszyc srednice zaworow. przeciag i tak jest wiekszy niz przy 8v z wiekszymi zaworami.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
souler, kolega prosił o 8v wiec tego sie trzymajmy to raz a dwa ze nie tylko 16v to gti
Poza tym podałeś złe średnice zaworów 8v bo gti 8v czyli PF i np PB maja ssace 40mm. A napisales ze 38, mam taką głowicę na biórku więc uwierz mi ze se zmierzylem
nazewnictwo zostamy bo to jest temat na inną dyskujsę. (gniazdo/przylgnia)
[ Dodano: Sob Sie 30, 2008 13:07 ]
Poza tym podałeś złe średnice zaworów 8v bo gti 8v czyli PF i np PB maja ssace 40mm. A napisales ze 38, mam taką głowicę na biórku więc uwierz mi ze se zmierzylem
nazewnictwo zostamy bo to jest temat na inną dyskujsę. (gniazdo/przylgnia)
[ Dodano: Sob Sie 30, 2008 13:07 ]
Ostatnio zmieniony sob sie 30, 2008 13:09 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
nie ja zle gadam, bo wrzucilem skany z dwoch roznych ksiazek, gdzie nie uwzgledniono g60, a rozbicie na pb w jednej publikacji jest tylko dla talerzykow, w innej dla wszystkich 1.8 pisze 39.2 -> 40, dlatego wrzucilem skany, by pokazac ci, ze nie biore z kosmosu tych wymiarow, ani nazw. nie interesuje sie benzyniakami tylko chcialem pomoc Leonowi wiec wrzucilem to co mialem pod reka. twoje zrodlo dodatkowo uwzglednia dokladnie co i jak. wszystko zostalo wyjasnione i Leon juz wie, ze musi dac zawory z pb, pf. moze komus jeszcze temat sie przyda, bo troche danych tu zawarlismy.
ot dokladnosc zrodel wywolala niepotrzebna dyskusje, ale za to owocna.
pozdrawiam
ot dokladnosc zrodel wywolala niepotrzebna dyskusje, ale za to owocna.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob sie 30, 2008 13:22 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zostawmy juz te nazwę , to nie jest teraz istotne
souler, stary sam napisales ze PF i PB maja zawory ssace 38 wiec sie nie dziw ze Cie ludzie poprawiają. Poza tym ty chyba podpierasz sie danymi do mk3 ( tak cos mi się wydaje ale ciezko stwierdzic po wyciales tylko tabelki i umieściłeś je wyrywkowo obok siebie. Stąd takie głupoty pewnie ze kazdy 1.8 ma zawory 40, otóz nie kazdy, na pewno nie w mk2)
souler, stary sam napisales ze PF i PB maja zawory ssace 38 wiec sie nie dziw ze Cie ludzie poprawiają. Poza tym ty chyba podpierasz sie danymi do mk3 ( tak cos mi się wydaje ale ciezko stwierdzic po wyciales tylko tabelki i umieściłeś je wyrywkowo obok siebie. Stąd takie głupoty pewnie ze kazdy 1.8 ma zawory 40, otóz nie kazdy, na pewno nie w mk2)
Ostatnio zmieniony sob sie 30, 2008 16:31 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
oki panowie spoko ,nie chciałem tu wojny tylko kulturalnej wymiany zdań w każdym razie dzięki wam obojgu z a zawarte w temacie informacje i skany.Wielce mi pomogliście ,już wcześniej poszlo po PLUSIE
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości