Czy uszkodzony przeplywomierz zamula silnik?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
u mnie tez tak chodzi tyko ze w gore bo noa jest na spręzynce i jak spiłowałem to mi juz nie ociera ale musze jeszcze sprawdzić czy mam sprawny potencjometr bo jeszze nie dokońca auto chodzi tak jak powinnochosen pisze:kurcze własnie udalo mi się otworzyc obudowe z tym ze ta klapka tak jakby chodzi w górę i w dół ma ze tak powiem maly luz i nie jestem pewien czy spilowanie klapki od ggóry da mi zamierzony efekt, tzn czy nie bedzie znowu sprezynowało w stronę gdzie brzeg klapki trze o obudowę ..
a i ma pytanko czy jak bedie juz dobra przepływka to trzeba resetować kompa i czy da coś takie zresetowanie ze odkręce kleme - na kilka minut?
a co trzeba rzezbic bo moze coś wyjdzie i się zaoszczedzi te pare setek nic nie wiadomo
Ostatnio zmieniony pt sie 29, 2008 00:13 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 1 raz.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1479
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Sory ze sie wepchne w temat. W kazdej benzynce jest przepływomierz? Bo w moim RPku mam podobne objawy do kolegi. Jak chwile pojezdze (na wyzszych obrotach) to pozniej nie wkreca sie wyzej niz np. 4tys. To moze byc wina przepływomierza? Moze ktos wkleic foto jak i gdzie sie to znajduje?
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
A do PF nie ma kodów migowych? albo powieć mi jak się spawdza bo wtyczki do podłączenia kompa niema chyba?sas_gti pisze:kwadrat, w rp stricte przpływki nie ma. Jest czujnik temp zasysanego powietrza w podstawie wtrysku/komorze mieszalnikowej.
Z RP to jest otyle dobrze ze ma kody migawkowe. Jakbys mieszkał bliżej to bym ci wymigał
dla mnie temat jest prosty, przepływomierz jest tak skonstruowany żeby powietrze przepływało przez niego w określony sposób, wywierając odpowiedni nacisk na klapkę... jeśli zmienicie kształty wewnątrz przepływomierza, jego klapki, ścianek to już to zmienia przepływ tego powietrza. logicznie rozumując to używając pilnika, papieru ściernego i innych skrawających metod, zmieniasz kształt, zwiększasz szczeluiny przez które powietrze będzie przepływało swobodnie, nie naciskając na klapke, zmieniasz nawet wagę tej klapki, a tym samym wpływasz na ilość mierzonego powietrza w dolocie...
mówiąc brutalnie o tej RZEŹBIE to będzie rozwiązanie krótkotrwałe... i niezdrowe dla silnika ani ze względów użytkowych.
[ Dodano: 29-08-08, 11:37 ]
dodając i reasumując zająłbym się znalezieniem przyczyny dlaczego strzelił Ci LPG...
bo jeśli stało się to raz to na pewno się to powtórzy... znam z autopsji...
P.S. auto na gazie bez przepływomierza będzie normalnie się poruszać
mówiąc brutalnie o tej RZEŹBIE to będzie rozwiązanie krótkotrwałe... i niezdrowe dla silnika ani ze względów użytkowych.
[ Dodano: 29-08-08, 11:37 ]
dodając i reasumując zająłbym się znalezieniem przyczyny dlaczego strzelił Ci LPG...
bo jeśli stało się to raz to na pewno się to powtórzy... znam z autopsji...
P.S. auto na gazie bez przepływomierza będzie normalnie się poruszać
Ostatnio zmieniony pt sie 29, 2008 11:40 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1479
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
A mozesz powiedziec tak mniej wiecej gdzie to jest? Koło tego plastiku z logo VW gdzies? Jak chcesz moge fotke zrobic bo sie za bardzo nie znam gdzie jest np. listwa wtryskowa, przepustnica i np. ten czujnik temp. cieczysas_gti pisze:Jest czujnik temp zasysanego powietrza w podstawie wtrysku/komorze mieszalnikowej.
no załuje w tym momencie ze nie jestem z Wa-wysas_gti pisze:Jakbys mieszkał bliżej to bym ci wymigał
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chosen, kompa nie musisz restartować.
BazaMKII, niema kodów
co do tego co napisał -=ren=-, to jasne że prawdy w tym trochę jest. Na szczeście po pierwsze auto ma sondę i pewne właściwości adaptacyjne, po drugie, w mk2 jest regulacja składu mieszanki na przepływce. Po takim piłowaniu kiedy przepływomierz będzie podawał troche nieprawidłowe info (mniej wykryje powietrza niż leci w rzeczywistości) wystaczy trochę podregulować "na wzbogacenie" czyli dokręcić śróbę przymykając kanał bocznikowy i wszystko powinno grać.
Oczywiście trzeba starac się poprawić ułożyskowanie tej klapki, zeby osiągnąc jak najlepszy efekt a nie takie chodzienie nie w osi.
BazaMKII, niema kodów
co do tego co napisał -=ren=-, to jasne że prawdy w tym trochę jest. Na szczeście po pierwsze auto ma sondę i pewne właściwości adaptacyjne, po drugie, w mk2 jest regulacja składu mieszanki na przepływce. Po takim piłowaniu kiedy przepływomierz będzie podawał troche nieprawidłowe info (mniej wykryje powietrza niż leci w rzeczywistości) wystaczy trochę podregulować "na wzbogacenie" czyli dokręcić śróbę przymykając kanał bocznikowy i wszystko powinno grać.
Oczywiście trzeba starac się poprawić ułożyskowanie tej klapki, zeby osiągnąc jak najlepszy efekt a nie takie chodzienie nie w osi.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
chosen, oczywiście, nie mogę się wypowiadać w 100% rzetelnie co do składu mieszanki i innych zachowań sterownika i silnika, ale spraktykowałem jazdę autem po strzale gazu kiedy zblokował się przepływomierz... dla jazdy na gazie poprostu nie miało to znaczenia, czy przepływomierz był czy nie... jednak myślę że najlepszym wyjściem byłoby znalezienie innego przepływomierza, "niewygiętego" choć wiem że to nie taka łatwa sprawa... sam kiedy miałem k-jetronica próbowałem go reanimować, skończyło sie to kompletnym fiaskiem, auto jeżdziło ale to nie było to...
co do obrotów i zapłonu to możesz mieć racjęchosen bo tam jest hallotron, a nie podciśnienie... czyli zanim auto wkreci sie na obroty musi wiedziec czy wyprzedzić zapłon żeby wejśc na obroty...
tylko nie rozumiem dokładnie czego nie rozumiem
co do obrotów i zapłonu to możesz mieć racjęchosen bo tam jest hallotron, a nie podciśnienie... czyli zanim auto wkreci sie na obroty musi wiedziec czy wyprzedzić zapłon żeby wejśc na obroty...
tylko nie rozumiem dokładnie czego nie rozumiem
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 136 gości