Fabryczne oznaczenie płynu do wspomagania kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Fabryczne oznaczenie płynu do wspomagania kierownicy

Post autor: lux4 » wt sie 26, 2008 09:55

Witam,
sprawa dotyczy Golfa 1.4 AKQ z 1998 r. i właściwego płynu do wspomagania kierownicy.
Jestem po wymianie pompy i mechanik dolał czerwonego bo taki podobno był wcześniej.

Jednak na forum czytam, że ma być wyłącznie zielony.... Korek wlewu mam zielony... W postach przejawia się info, że VW zmieniał kolor, albo że inne firmy mają inne kolory ale te same właściwości co olej oryginalny... więc jest zamieszanie w tym temacie...

Ja nie wiem ostatecznie jaki mam zalany (tyle wiem, że jest czerwony) wiec skłonny jestem go wymienić dla pewności.

Pytanie jakie oznaczenie ma płyn oryginalny, czy to minerał czy syntetyk i jakie sa odpowiedniki innych firm?
Ostatnio zmieniony wt sie 26, 2008 09:56 przez lux4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » wt sie 26, 2008 12:08

Słuchaj odrazu powiem Ci, że nie zalał Ci odpowiedniego płynu. Czerwony kolor to napewno jakiś płyn do skrzyń biegów itp. Mechanicy niestety często tak robią bo jest im poprostu taniej. Na pierwsze wyposażenie zawsze (w VW) lali Febi zielony i taki powinien być. Ostatnio robiłem maglownicę i gość powiedział, że miałem też czerwony a on sie nie nadaje bo to do skrzyń biegów i że czasem w warsztatach twierdza że to nie ma różnicy. Ale ma i to dużą. dlatego polecam Ci wymianę bo może to poskutkować wymianą pompy...
No i tak jak mówie, poszukaj FEBI zielonego i bedzie git!
Pozdrawiam!


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt sie 26, 2008 12:18

Ja wczoraj tez musialem dolac plynu do wspomagania i tez mialem czerwony nalany(korek mialem zielony) i kupilem Mobila w bialym opakowaniu (kolor płynu czerwony) na którym jest rysunek automatycznej skrzyni biegów. Ale na etykiecie jest napisane że do układów wspomagań też jak najbardziej może być. Dolałem i śmiga aż miło :)



lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » wt sie 26, 2008 14:18

no to jak zwykle mamy dwie opinie :)
jednak z uwagi na to, że poprzednia pompa zrobiła na czerwonym płynie tylko 30 kkm, to chyba jednak się zepsuła ze jego powodu. Szukam wiec zielonego febi....



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » wt sie 26, 2008 16:06

Panowie, nawet jak nalejecie Kujawskiego z pierwszego tłoczenia to będzie smigać aż miło, tylko ile tak pośmiga :D
Pozdro!


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt sie 26, 2008 16:10

Nie czarować -Nie kombinowac tylko FEBI kupować zielony M6162
Wspomaganie 0-,5 Litra lecz pojemniki są 1L po wymianie koła do góry i kierownica w prawo do oporu – w lewo do oporu z dwa RAZY SPRAWDŹ PŁYN i gotowe



lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » śr sie 27, 2008 08:46

to jeszcze pytanie, czy trzeba robić jakieś płukanie układu przed zalaniem tego zielonego płynu, czy mogą się troszke pomieszać?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr sie 27, 2008 08:59

lej zielony i ciesz się wspomaganiem nie uszczęśliwiaj płukaniem


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

frafel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw cze 21, 2007 21:00
Lokalizacja: Zagłębie

Fabryczny płyn

Post autor: frafel » śr sie 27, 2008 11:15

ma oznaczenie G004000.


MK4 1,9 TDI VARIANT

golfer1976@wp.pl

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » śr sie 27, 2008 17:59

dobra wymienione. Miałem do wyboru febi M6162 i oryginalny G004000, ale wziałem febi.

Mechanik zlał stary płyn poprzez poluzowane śruby koło kolumny kierownicy i ściekło go około 400 ml, czy dobrze to zrobił, czy to się inaczej robi, bo coś ledwo ciekło?

Podobno teraz trzeba chwile pojeździć i jeszcze raz wymienić tą mieszankę, bo jest pół nowego i pół starego, dobrze prawi czy naciąga?


tan stary płyn to miał kolor szaro-brązowy...



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw sie 28, 2008 15:34

Dobrze rzecze



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » czw sie 28, 2008 16:59

To wszystko zależy od rodzaju i firmy pompy jaką masz. Jeżeli masz ZF to wejdź tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181352
Wg katalogu Valvoline:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp

[ Dodano: 28 Sie 2008 17:06 ]
Układ musi być wypłukany w sposób otwarty jeżeli masz pompę promieniową (łopadkową) tzn zaciągasz nowy olej np z butelki a odpływ np do wiadra (w układach wspomagania nie ma filtrów, nie mam pojęcia dlaczego). Jak jest zębata to nie jest to tak bardzo ważne jak w promieniowej. Niestety nie mam pojęcia jaka jest w MKIV bo nigdy takowej nie widziałem i nie rozbierałem.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 17:10 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » czw sie 28, 2008 23:06

http://www.febi.com/pl/service/suche/pr ... suche=true

http://212.110.107.100/febi/webartikel4 ... 15&p_gui=0

panowie, załamka....... :twisted:

na podanej stronie jak byk stoi, że ma być febi 6161 jako zamiennik G 004000 i jest to syntetyk koloru zielonego do Golfa 4 1,4 AKQ jaki i chyba wszystkich Golfów 3 i 4 !.........!

ten cały 6162 to tylko do BMW

[ Dodano: 02 Wrz 2008 23:01 ]
dla potomnych rodzaj płynu do Golfa 4:
originalny G002000 jest zastapiony syntetykiem G004000.
Jego zamiennkiem jest SYNTETYCZNY Febi S6161, kolor zielony, butelka zielona, korek czerwony.


Febi M6162 to MINERAŁ, kolor zielony, butelka biała, korek zielony - nie stosować.

Wszystko do sprawdzenia na stronach Febi i katalogach firmowych.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 256 gości