Czy uszkodzony przeplywomierz zamula silnik?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy uszkodzony przeplywomierz zamula silnik?
Witam
Mam w golfa 2 1.8 PF z LPG i własnie rozwaliła mi sie klapka w przepływomierzu czy ta usterka spowodowała to ze auto nie ciągnie na wyzszych obrotach tak jak powinno i terz troche zamula na wolnych i czy ktoś wie jak zregenerować przepływomierz jak jest tylko skrzywiona klapka
Mam w golfa 2 1.8 PF z LPG i własnie rozwaliła mi sie klapka w przepływomierzu czy ta usterka spowodowała to ze auto nie ciągnie na wyzszych obrotach tak jak powinno i terz troche zamula na wolnych i czy ktoś wie jak zregenerować przepływomierz jak jest tylko skrzywiona klapka
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 13:38 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 2 razy.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
sprawa jest prosta. Klapa zgięła sie w taki sposób że nie odchyla się o tyle ile powinna pod wpływem napierającego na nią powietrza. Gdy silnik zasysa maksymalnie duzo powietrza czyli przy wysoich obrotach to klapka stawia mnijeszy opór niż założono i potencjometr mierzy nieprawidłowe (za małe) odchylenie oszukując w ten spośób ECU które "mysli" ze silnik dostaje mniej powietrza niz faktycznie dostaje i daje mu za mało paliwa. mieszanka spala sie źle a silnik nie rozwija pełnej mocy. To samo moze być na jałowych obrotach. pzdr
i mam pytanie w sprawie przepływomierza na tym zdjęciu mam zaznaczone 2 styki i płytke
i własnie niewiem czy te 2 styki powinny dotykać płytke czy tylko 2 styk bo jak rozbrałem przepływke to dotykał tylko 2 styk a 1 był w powietrzy tak 2 milimetry nad płytką i własnie niewiem czy mam go podgiąć ten 1 styk zeby dotykał do płytki
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
chopie nie trzeba rozbierać przepływki, wystarczy ją pomierzyć, Nawet nie wiem czy odp brzmi tak czy nie bo nigdy nie potrzebowałem tego sprawdzać. Zmierz rezystancje na stykach ostanim i przedprzedostanim, jak sie plynnie zmienia w zaleznosci od polozenia klapki to ok. Bez skoków i falowania. Poza tym pamiętaj o tym ze masz chyba zgiętą klapkę i niezlażnie co z nim zrobisz to ze zgiętą klapką działać nie będzie. Masz foto tej klapki zgietej?
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 00:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
klapka tak wyglądała
ALe juz ją wyprostowałem i podpiłowałem i nie ociera juz mi i auto troszke lepiej chodzi ale własnie musze zmierzyć rezystancję omomierzem bo chyba trzeba przesunąć płytke o 1milimetr bo juz jest troszke wytarta w tym miejscu co chodzą styki i moze dlatego falować napiecie
ALe juz ją wyprostowałem i podpiłowałem i nie ociera juz mi i auto troszke lepiej chodzi ale własnie musze zmierzyć rezystancję omomierzem bo chyba trzeba przesunąć płytke o 1milimetr bo juz jest troszke wytarta w tym miejscu co chodzą styki i moze dlatego falować napiecie
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 00:30 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Oba styki mają dotykać ścieżki potencjometru
BazaMKII, klapka w sprawnym potencjometrze właśnie jest po takim lekkim skosie, może trochę mniejszym niż na fotce. Jak wyprostowałeś całkowicie to przegiąłłeś i teraz sporo powietrza leci koło klapki bokiem, a przepływka wysyła nieprawidłowe sygnały (może to powodować zubożenie mieszanki i silnik słabszy nieelastyczny się robi oraz może gasnąć na wolnych). Radzę ci podejrzyj kąt tej klaki w sprawnej przepływce. I na pewno da się naprawić jeśli potencjometr jest sprawny
[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 1:55 pm ]
Zresztą machnę ci fotki jak klapka ma być tylko pod wieczór
BazaMKII, klapka w sprawnym potencjometrze właśnie jest po takim lekkim skosie, może trochę mniejszym niż na fotce. Jak wyprostowałeś całkowicie to przegiąłłeś i teraz sporo powietrza leci koło klapki bokiem, a przepływka wysyła nieprawidłowe sygnały (może to powodować zubożenie mieszanki i silnik słabszy nieelastyczny się robi oraz może gasnąć na wolnych). Radzę ci podejrzyj kąt tej klaki w sprawnej przepływce. I na pewno da się naprawić jeśli potencjometr jest sprawny
[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 1:55 pm ]
Zresztą machnę ci fotki jak klapka ma być tylko pod wieczór
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 13:53 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no własnie, sam tego nie miałem potrzeby robić, ale o ile dobrze pamiętam to właśnie ktoś na forum pisał ty że trzeba te aluminiowe nity wywiercać. A dużo trze? Może wystarczy ciut papierem ściernym przejechać?chosen pisze:Bede chyba je musiał całkowicie rozwiercic :/
[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 5:13 pm ]
I potem na śróbki dziurki nagwintować
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 249 gości