Pomocy nie moge wybić śruby sworznia wahacza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pomocy nie moge wybić śruby sworznia wahacza
Dzisiaj sie zabrałem za wymianę osłony gumowej półosi w moim MK2 1.6 benz.Tak jak w opisie zamieszczonym na forum poluzowałem dużą nakrętkę (klucz 30) następnie odkręciłem koło, odkręciłem (17) śrubę, która nam blokuje sworzeń wahacza i nie mogę wybić jej ze zwrotnicy. Dodam ze samochód stał tylko na lewarku i pod wahaczem nie było żadnych "klocków"
Nie wiem czy ta śruba jest tak mocno zapieczona, waliłem dosyć mocno, choć z wyczuciem ażeby nie uszkodzić gwintu.
A może tę śrubę trzeba wykręcić z drugiej strony - jest też łeb na "17"
Czekam na "mądre" rady i z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
Nie wiem czy ta śruba jest tak mocno zapieczona, waliłem dosyć mocno, choć z wyczuciem ażeby nie uszkodzić gwintu.
A może tę śrubę trzeba wykręcić z drugiej strony - jest też łeb na "17"
Czekam na "mądre" rady i z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam wszystkich wlascicieli MK2
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2152
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: Jest
- Silnik: też
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Można też spóbwać pchać ją z jednej strony np. młotkiem, a druga osoba niech kręci kluczem.
- hmm - tak się zastanawiam, czy my mówimy o tym samym - aby odłączyć sworzeń wahacza musisz całkowicie zdemontować śrubę która jest wkręcona w zwrotnicę, zaraz przy sworzniu - tę śrubę trzeba całkiem wyciągnąć./blmas37/ pisze:A może tę śrubę trzeba wykręcić z drugiej strony - jest też łeb na "17"
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Niestety śruba ta siedzi tak mocno ż4e trzeba nieźle sie namęczyć. Sam ją wybijałem jakies 3 godziny. Co zrobi? Walić z jednej strony , gdy sie minimalnie wysunie , walnąc z drugiej , potem znów z tamtej i tak ją wyrobisz i wyjdzie. Ale łatwo to napisac , ale sama robota to koszmar. Poprostu dobry młot i porzadne uderzenia. I tak do bólu.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no ale zaraz, tę śrubę dodatkowo napina kolumna zaiwszenia. (dociska ją siła spreżyny) Więc jak lekko podlewarujesz tarczę ham/ ewentualnie wahacz tak że zniesiesz część naprężenia to bedzie znacznie latwiej wybić śrubę.
[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 17:39 ]
troche zle sie wyrazilem, bo idac tym tokiem myslenia to podlewarowanie dodatkowo zwiekszylo by nacisk. W kazdym razie jak podlewarujesz wahacz ze bedzie mniej więcej poziomo to śrubę znacznie łątwiej wybić
[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 17:39 ]
troche zle sie wyrazilem, bo idac tym tokiem myslenia to podlewarowanie dodatkowo zwiekszylo by nacisk. W kazdym razie jak podlewarujesz wahacz ze bedzie mniej więcej poziomo to śrubę znacznie łątwiej wybić
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Hmmm te śruby od sworznia lubią sie pprzekrecac dlatego polecam spróbowac mój sposób. Poza tym wybicie drążka kierowniczego bedzie kolejnym problemem zapewne nie do przejscia. Ja jednak bede skłaniał kolege do spróboania mojej metody.TAZ pisze:Jeżeli nie drgnie to wyjmuj całą zwrotnice i odkręć sworzeń od wahacza
Ja takze myslkałem ze to g....o nie wyjdzie ale porzadny młot ostre walenie o sukcesywanie wyszła.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Hmm wybicie drazka bedzie problemem ? Mlotem tak sciagaczem nie.Hmmm te śruby od sworznia lubią sie pprzekrecac dlatego polecam spróbowac mój sposób. Poza tym wybicie drążka kierowniczego bedzie kolejnym problemem zapewne nie do przejscia.
/blmas37/, tak jak napisal majster heniek, kup dobry penetrator poczekaj az zacznie dzialac i ja trzeba wybic. Ewentualnie palnikiem podgrzac. Musi pojsc.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 09:58 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Nie wiem czy dobrze kojarzę tą śrubę, ale jeżeli mamy tak samo zbudowane zwrotnice to ta śruba blokuje sworzeń po przez taką opaskę i dodatkowo sama wchodzi w wycięcie we sworzniu. Jak tak to wystarczy przecinakiem i młotkiem delikatnie rozszerzyć tą opaskę/obejmę (ma szczelinę od wewnętrznej strony samochodu) a następnie wybijakiem lub dobrym śrubokrętem wybijasz śrubę. Mi to zajęło po 3 minuty z każdej strony.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
Tak sie robi w Fordzie nie Vw. Sruba ma przechodzic prosto przez otwor aby w wycieciu na lbie swoznia blokowac go. Sruba jest lekko stozkowa.Dedi_S pisze:Nie wiem czy dobrze kojarzę tą śrubę, ale jeżeli mamy tak samo zbudowane zwrotnice to ta śruba blokuje sworzeń po przez taką opaskę i dodatkowo sama wchodzi w wycięcie we sworzniu. Jak tak to wystarczy przecinakiem i młotkiem delikatnie rozszerzyć tą opaskę/obejmę (ma szczelinę od wewnętrznej strony samochodu) a następnie wybijakiem lub dobrym śrubokrętem wybijasz śrubę. Mi to zajęło po 3 minuty z każdej strony.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 14:00 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 186 gości